به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور کارشناسان روسی در ایران برای بررسی حادثه سقوط ایران140 در هفته آینده، گفت: کمیسیون بررسی سانحه تا چند هفته دیگر جلسه‌ای برگزار خواهد کرد و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه را اعلام می‌کند.
"خیبرآنلاین" -معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور کارشناسان روسی در ایران برای بررسی حادثه سقوط ایران140 در هفته آینده، گفت: کمیسیون بررسی سانحه تا چند هفته دیگر جلسه‌ای برگزار خواهد کرد و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه را اعلام می‌کند.

به گزارش مهر، علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات بررسی سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 و آخرین دستاوردهای کمیسیون بررسی سانحه این هواپیما اظهار داشت: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری فعلاً در حال جمع‌بندی نتایج و اطلاعات مربوط به حادثه است.
 
وی با اشاره به اطلاع‌رسانی اولیه درباره علت وقوع این حادثه در سال گذشته ادامه داد: کمیسیون بررسی سانحه در چند هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد کرد و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه را اعلام می‌کند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نهایی پس از اعلام نتایج ‌کمیته بررسی سانحه انجام می‌شود، اظهار داشت: تا چند هفته آینده علت دقیق بروز این حادثه مشخص می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در مورد این هواپیما ‌لازم است اطلاعاتی از سوی کشور طراح و سازنده هواپیما ارسال شود که شامل اطلاعات فنی است.
 
جهانگیریان توضیح داد: اگر اشکالات فنی وجود داشته باشد و یا کارشناسان احساس کنند که اشکالات فنی در هواپیما وجود دارد، از کشور طراح و سازنده سؤال می‌کنند‌ بدین مضمون که ما چنین نقصی را یافته‌ایم و نظر آنها را جویا می‌شوند و یا اینکه از آنها پرسیده می‌شود عامل بروز این اشکال فنی چه بوده است؟
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: کارشناسانی از کشور روسیه هفته آینده درباره این حادثه به ایران می‌آیند و موضوع را بررسی خواهند کرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره موتور این هواپیما و موضوع موتورهای هلی‌کوپتری بیان کرد: کمیسیون بررسی سانحه این هواپیما علت بروز حادثه را مشخص خواهد کرد و قضاوت زودهنگام منطقی و قانونی نیست.
 
وی درباره علت به طول انجامیدن بررسی این حادثه اظهار داشت: در مدت‌ زمان سابقه فعالیت سازمان هواپیمای کشوری این اولین بار است که علت بروز یک حادثه هوایی در چنین مدت‌ زمان کوتاهی عنوان می‌شود؛‌ ظرف 4 ماه گزارش سانحه و دلایل بروز حادثه به مردم اعلام شد ضمن آنکه گزارش این بررسی سانحه در آبان ماه سال گذشته به سه قوه و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
 
شایان ذکر است، ساعت 9:20 دقیقه روز یکشنبه 19 مرداد سال گذشته بود که یک فروند هواپیمای ایران 140 مسیر تهران-طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر با 48 سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد؛ این حادثه منجر به جان باختن 40 تن از سرنشینان ‌این هواپیما ‌شد؛ همان روز بود که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیماهای ایران ‌140 را تا روشن شدن نتیجه بررسی علت بروز این حادثه ممنوع اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: