به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
وزیر خارجه ما و آقای هاشمی باید سخنان سال ۶۶ امام را مرور کنند. آقای هاشمی در مرگ ملک عبدالله اظهار تسلیت کرد و برای او از درگاه باری‌تعالی مغفرت و علو درجات مسألت کرد و ناراحت شد که آیت‌الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد.
"خیبرآنلاین" -وزیر خارجه ما و آقای هاشمی باید سخنان سال ۶۶ امام را مرور کنند. آقای هاشمی در مرگ ملک عبدالله اظهار تسلیت کرد و برای او از درگاه باری‌تعالی مغفرت و علو درجات مسألت کرد و ناراحت شد که آیت‌الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد.

به گزارش فارس، همایش «یمن تنها نمی‌ماند» روز گذشته با حضور سردار سعید قاسمی، مجروحان یمنی و جمعی از مردم پایتخت روز گذشته در فرهنگسرای اندیشه برگزاری شد.
 
سردار قاسمی در این مراسم که به همت حزب الله سایبر برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: این استراتژی از ابتدای انقلاب وجود داشت و همه ما با آن بزرگ شدیم. این استراتژی فارغ از مدل های فکری اصولگرایی و اصلاح طلبی است.
 
وی افزود: سه سال از انتفاضه مردم بحرین می‌گذرد اما در واقعیت باید گفت بحرین یکی از استانهای کشور ما بوده است. البته این حرف فارغ از آن سخنی است که برخی گفتند باید امپراطوری ایران در منطقه تشکیل شود که حرف بی جایی بود و در عراق برای ما مشکل آفرین شد.
 
سردار قاسمی با اشاره به پدید آوردن بذر نفاق توسط آل سعود و شروع برادر کشی و تخریب اماکن مقدسه اظهار داشت: پس از تاسیس آل سعود تاکنون بر هم زدن معادلات موازنه قدرتی جهان اسلام در حال اتفاق افتادن است که آخرین نمونه آن از این دست کشتار حجاج بیت الله الحرام در سال 66 بود که نزدیک 500 حاجی ایرانی با دستور یک فرمانده یهودی الاصل به شهادت رسیدند.
 
این فعال جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به سخنان امام (ره) در خصوص حادثه حج سال 66 گفت: امام در همان سال سخنانی داشتند که بعدها سانسور شد. ایشان در این رابطه می گوید فاجعه ای که آل سعود در کشتار حجاج بیت الله الحرام انجام داد با آب زمزم هم پاک نخواهد شد و ما اگر از صدام و اسرائیل و آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.
 
وی افزود: چرا علیرغم اینکه امام فرمود جنایت آل سعود باید زنده بماند بنیاد شهید و سازمان حج هر ساله استنکاف می کنند و یاد شهدای حج سال 66 را به شایستگی گرامی نمی دارند؟
 
قاسمی ادامه داد: حجاج بیت الله الحرام در سال 66 در کنار حرم خدا کشته شدند نه در یمن و بحرین. برای همین بود که امام فرمودند این جنایت از هر جنایتی در تاریخ فاجعه بار تر است.
 
وی افزود:  امروز وقتی به دو نفر از ایرانیان تعرض می شود بسیاری از افراد که اصلا به ظاهر آنها نمی خورد در مقابل سفارت عربستان تجمع می کنند یعنی برایشان این حادثه سنگین است در حالی که سال 66 نزدیک 500 شهید ایرانی داده شد.
 
قاسمی بیان داشت: سفرای ما، وزیر خارجه ما و آقای هاشمی رفسنجانی باید سخنان سال 66 امام را بخوانند و مرور کنند. آقای هاشمی در مرگ ملک عبدالله در پیامی اظهار تسلیت کرد و برای او از درگاه باری تعالی مغفرت و علو درجات نمود و همچنین ناراحت شد که کسی مانند آیت الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد.
 
وی افزود: بسیار متاسفم که این افراد خود را هم رای امام می دادند و معلوم نیست اینها امروز استحاله شده اند یا از ابتدای انقلاب خراب بودند. خدا را شکر شما والیان ما نیستید وگرنه مثل پسر شاه حسین اردنی می خواستید 40 روز برای مرگ ملک عبدالله عزای عمومی اعلام کنیم.
 
سردار قاسمی به سخنان رهبری درباره اشتباه فاحش سردمداران سعودی در حمله به یمن خاطرنشان کرد: رهبری رسما دولت سعودی را تهدید کرد که این جنایت شما مانند جنایت صهیونیست ها است و پیگرد قانونی و تاریخی دارد.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این جریان فکر می کرد با بغل کردن ملک عبدالله می تواند جهان اسلام را داشته باشد. چرا وقتی اعتقاد دارید که تفکرات امام برای شما سند و راهبرد است این تفکر را کنار می گذارید و افکار خود را وارد سیاست خارجی می کنید؟
 
وی یک طرف هر فتنه ای که در جهان اسلام اتفاق می افتد را سعودی ها دانست و گفت: در داستان غزه هفت سنگ اشک بیرون زد اما علمای سعودی اعتراض به حملات صهیونیست ها علیه مردم غزه را تحریم کردند. در قضایای سوریه و عراق هم سعودی ها یک طرف فتنه هستند.
 
قاسمی با بیان اینکه چرا چند روز بعد که قائله ها خوابید باید با موضوع آل سعود احساسی برخورد کنیم و بگوییم سعودی ها یک طرف اسلام هستند، تصریح کرد: برخی پس از خاموش شدن این اتفاقات دوباره می خواهند با سعودی ها پای میز مذاکره بنشینند. چرا بعد از 20 سال که به ما تجاوز می شود و اتفاق یمن رخ می دهد می گوییم باید خادم الحرمین را از سعودی ها بگیریم ولی زمانی که صلح و صفا بود چرا این حرفها را بیان نمی کردیم.
 
وی در پایان سخنرانی خود اظهار داشت: امام می فرمود این قرن، قرن غلبه مستضعفین علیه مستکبرین است. من به وزیر امور خارجه می گویم یک بار هم که شده سیاست راهبردی جمهوری اسلامی که در سخنان امام (ره) آمده است را مرور کنیم. استراتژیک امام این بود که جمهوری اسلامی با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیلی ندارد که مسلمانان را به تصاحب قدرت و ثروت استکبار دعوت نکند و جلوی جاه طلبی صاحبان قدرت را نگیرد.
 
در ادامه این همایش پنج تن از مجروحان و جانبازان یمنی به نام‌های: عادل یحیی، یحیی محسن، یوسف طه، یوسف نجیب و محمد عبدالله تجلیل شدند که همگی با فریاد «الموت السرائیل» و شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آل سعود مورد مورد تشویق حضار قرار گرفتند.
 
همچنین مهمان ناخوانده این مراسم فرزاد حسنی بود که به صورت خودجوش روی سن رفت و دقایقی با مجروحان یمنی صحبت و به آنان ابراز لطف کرد.
 
اجرای جدید حامد زمانی نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.
برچسب ها: هاشمی ، سخنان ، خاطره ، امام ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: