به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 40 هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش نیازمندیم، گفت: مدیران این وزارتخانه با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش 20 درصدی پرداختی حق و التدریسی‌ها توانستند هزار میلیارد تومان در هزینه‌های آموزش و پرورش صرفه‌جویی کنند.
"خیبرآنلاین" -وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 40 هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش نیازمندیم، گفت: مدیران این وزارتخانه با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش 20 درصدی پرداختی حق و التدریسی‌ها توانستند هزار میلیارد تومان در هزینه‌های آموزش و پرورش صرفه‌جویی کنند.
 
به گزارش فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز (چهارشنبه) در سخنانی در دیدار رئیس مجلس با مدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش که در تالار آیینه مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای سند تحول آموزش و پرورش است، اقدام خوبی که در آخرین روزهای سال 93 انجام شد تدوین نقشه راه سند تحول آموزشی بود که اقدام بسیار مناسبی است.
 
وی افزود: باید در برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش سند تحول به عنوان مبنا و اساس قرار گیرد، وزارت آموزش و پرورش در راستای رویکرد کیفیت‌بخشی چند سیاست را دنبال می‌کند که سامان‌دهی و بهینه‌سازی نیروی انسانی اولین سیاست در این زمینه است.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه با داشتن بیش از یک میلیون نفر نیروی انسانی بزرگ‌ترین دستگاه دولتی محسوب می‌شود، گفت: سعی و تلاش ما بر این است که علاوه بر بهینه‌سازی منابع انسانی به سمت بهسازی و به روزرسانی فضاهای آموزشی پیش رویم.
 
وی ادامه داد: در سال 93 حدود 25 هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته شدند در حالی که 200 هزار دانش‌آموز به سیستم آموزشی ما اضافه شد که این تعداد دانش‌آموز حدود 15 هزار نیروی انسانی طلب می‌کند، با توجه به بازنشسته شدن 25 هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش، حدود 40 هزار نفر نیرو می‌خواستیم در حالی که حتی یک نفر نیروی جدید هم وارد سیستم نکردیم.
 
وزیر آموزش و پرورش بر  همین اساس یادآور شد: اولین سری دانشجویان تربیت معلم سال 95 به سیستم آموزش و پرورش تزریق می‌شود، از مدیران این وزارتخانه آمدند با اعمال ساماندهی نیروی انسانی نه تنها خلاء 40 هزار نیرو را پر کردند بلکه 20 درصد هم پرداخت حق‌التدریسی را کاهش دادند و هزار میلیارد تومان در هزینه‌های آموزش و پرورش صرفه‌جویی شد.
 
فانی بر همین اساس تمرکززدایی در آموزش و پرورش را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه دانست و گفت: عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و افزایش بهره‌وری منابع این وزارتخانه، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی در راستای افزایش اختیارات مدیران و همچنین ارتقای بهره‌وری از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه است که در سال جدید دنبال خواهد شد.
 
فانی یادآور شد: به ازای هر دو معلم یک نیروی پشتیبانی در آموزش و پرورش داریم که نسبت مناسبی نیست، هزینه‌های آموزش و پرورش را باید کنترل کنیم و به نظر می‌رسد به موضوع افزایش کیفیت آموزشی لازم است بیشتر توجه داشته باشیم.
 
وی افزود: در دنیا دو برنامه همیشه مورد توجه دولت‌ها و حاکمیت بوده است، یکی آموزش و پرورش و دیگری بهداشت که در دولت یازدهم به بخش بهداشت و درمان توجه شد اما انتظار داریم تصمیمی که برای بخش بهداشت و درمان کشور گرفته شد برای آموزش و پرورش هم اخذ شود تا بتوانیم کیفیت آموزشی را بالا ببریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: