به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه از اظهارات برخی مسئولان متعجب هستم،‌ گفت: آنها می‌گویند اگر غربی‌ها بخواهند برای بازدید از پایگاه‌های امنیتی و نظامی اقدام کنند، ما اجازه نمی‌دهیم. تیم مذاکره‌کننده باید همانجا بایستد و قبول نکند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های خود به مذاکرات 1+5 و ایران که از چند روز پیش مجددا از سر گرفته شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: مذاکرات برای آخرین بار شروع شده و قرار است طی چند ماه آینده به پایان برسد بنابراین باید به هشدار رهبری که دارای پشتوانه معنوی است، توجه کرد.

وی تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بداند ما در حال مذاکره با دشمن هستیم. دشمنی که تا به امروز به هیچ ملت و کشوری رحم نکرده است و یک درنده بی‌‌مهاری است که تاکنون با نیروی اتمی خود چندین کشور را در معرض خطر قرار داده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده باید توجه داشته باشد با چه کسی در چه موقعیتی و با چه سوابقی مذاکره می‌کند، گفت: رهبر بزرگوار انقلاب همواره از مذاکره‌کنندگان عزیزمان حمایت کرده و می‌کنند اما درنظرگرفتن این چارچوب الزامی است.

در مذاکرات به هشدار رهبری توجه کنید/امر ناگفتنی برای مردم وجود ندارد/مسئولان مردم را به شبهه نیندازند/بازرسی دشمن از پایگاه‌های امنیتی خلاف شرع است/با لبخند غافلگیر نشویم/از اظهارات برخی مسئولان متعجبمآیت‌الله صدیقی افزود: دغدغه رهبری که عالی‌ترین مقام مقدس بعد از امام زمان(عج) هستند، بیان شده و دیانت و اعتقادات اقتضا دارد این دغدغه‌ها را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه مساله (مذاکرات با 1+5) بسیار پیچیده است گفت: مساله به این سادگی‌ها نیست که ما با لبخندها و درگوشی‌هایی که گفته می‌شود، غافل شده و غافلگیر شویم.

خطیب موقت نمازجمعه تصریح کرد: این تذکر به این معناست که آمریکا در تمام مذاکرات و قراردادهای خود به گونه‌ای دیگر رفتار کرده؛ در این مذاکرات نیز از پیش بیانیه‌ای را آماده کرده بودند و آن بیانیه خلاف آن چیزهایی است که تیم ما می‌گوید و در متن آمده است.

به گفته آیت‌الله صدیقی آمریکایی‌ها به راحتی دروغ می‌گویند و عهدشکنی می‌کنند. بنابراین قابل اعتماد نیستند؛ باید با حواس جمع، اعتماد به خدا و شجاعت مذاکره کرد.

وی به تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای کشورمان توصیه کرد با روحیه حماسی نه انفعالی در مقابل آمریکا و هم‌پیمانانش ظاهر شود و گفت: بگذارید آنها برای خود باغ و بُستان بکارند ما می‌گوییم اینها برای راضی کردن داخل خود این حرف‌ها را می‌زنند. همه می‌دانند در صحنه جهانی و در اعتقادات ما این نوع خام شدن‌ها هیچ جایگاهی ندارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید خطوط قرمز را رعایت کند، به موضوع درخواست غرب برای بازدید از پایگاه های امنیتی و نظامی کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده تیم مذاکره‌کننده قبول کند آنها دستشان برای بازرسی‌های غیرمتعارف باز و به هر مکانی که به آن مشکوک باشند، دسترسی داشته باشند، این یک ذلت آشکار و امر خلاف شرع و برخلاف حماسه 36 ساله ملت است و به تعبیر سردار سلامی تجاوزی آشکار محسوب می‌شود.

آیت‌الله صدیقی افزود: کجای دنیا به خصم دونی که قصد هویت و حیثیت یک کشور را داشته باشد، می‌گویند آزادانه و هر وقت که بخواهد به پایگاه‌های امنیت نظامی دسترسی یابد؟!!

وی با بیان اینکه از اظهارات برخی مسئولان متعجب است، گفت: برخی مسئولان گفته‌اند آنها (آمریکایی‌ها) می‌آیند (بازدید کنند) و ما اجازه نمی‌دهیم. تیم مذاکره‌کننده نماینده ملت حماسی ایران است بنابراین همانجا یعنی در خود مذاکرات بایستید و قبول نکنید نه اینکه می‌گویید ما نمی‌گذاریم تا بعد آنها (غربی‌ها) بگویند ایرانی‌ها عهدشکنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: اگر چنین عهدی (بازدید از پایگاه‌های امنیتی و نظامی) وجود داشته باشد، عهد نیست چرا که این تعهد نه قانونی است و نه شرعی. اینکه بگوییم الان قبول می‌کنیم و بعد نمی‌گذاریم از آن حرف‌هایی است که غربی‌ها می‌زنند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه امام خامنه ای همه را به همدلی و همزبانی دعوت کرده‌اند، گفت: از مسئولان می‌خواهیم مردم را به شبهه نیندازند. امور ناگفتنی برای مردم وجود ندارد، پس پرده هم وجود ندارد بنابراین اعتماد مردم را جلب کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در مورد حمله آل‌سعود به کشور یمن نیز خاطرنشان کرد: هیچ کسی گمان نمی‌کرد کشوری فقیر مثل یمن در مسیری قرار بگیرد که رئیس جمهورش با پای خود فرار کرده و زمینه استقلال و آزادی آن فراهم شود.

وی افزود: ما در ماجرای یمن دیدیم چگونه عربستان سعودی و چند کشوری که در اختیار قدرت‌های بزرگ جهانی هستند و سرمایه ملت بزرگ اسلام را در اختیار رژیم‌های سلطنتی خود گرفته‌اند، با اشاره آمریکا و بدون اعتنا به قراردادهای بین‌المللی به حقوق شرعی و مرزهای قانونی تجاوز آشکار می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی با طرح این پرسش که آل سعود به کدامین جرم به یمن حمله کرد؟ گفت: ملت یمن به جرم اینکه می‌خواهد خودش برای خود تصمیم‌گیرنده باشد، زیر بمب‌های آتش‌زا و مرگبار آل‌سعود قرار گرفته‌اند و این جنایت اشتباه و ظلم برای سعودی‌ها خسارتی صددرصد خواهد داشت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: رژیم آل سعود که تاکنون با هیچ کافر، ملحد و ظالمی درگیر نشده و دلارهای خود را مصروف جمع کردن سلاح‌ها کرده، حالا این سلاح‌ها را بر سر کشوری خالی می‌کند که هیچ جرمی را مرتکب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حمله آل‌سعود به یمن برای مصرف کردن سلاح‌های آمریکایی و خرید سلاح‌های دیگر است و می‌خواهند این سلاح‌ها را در یمن آزمایش کنند. این یک شکست سیاسی و ذلت جهانی است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: عربستان سعودی کشوری است که خود را مسلمان می‌داند اما حالا معلوم شد هیچ تعهدی به دین، اسلام و حقوق مسلمانان ندارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه قضایای یمن یک رسوایی سیاسی، فرهنگی، جهانی و اسلامی است خاطرنشان کرد:‌ مردم چهره واقعی آل سعود را دیدند. آنان حتی هیچ پایبندی به عربی بودن خود نیز نداشتند چرا که مسئله جنگ در ماه‌های حرام حتی قبل از اسلام نیز حاکم و ممنوع بوده است.

وی ادامه داد: سعودی‌ها در ماه رجب 3 هزار نفر را شهید کردند که 400 تن از شهدا، کودک بودند. همانگونه که رهبری فرمودند این جنگ شبیه حمله صهیونیست‌ها به غزه و لبنان بود.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد در جنگ آل سعود علیه ملت مظلوم یمن از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده شد. به گونه‌ای که برخی از این سلاح‌ها فسفری بود که حتی در هیچ جنگی اجازه استفاده از آنها داده نمی‌شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به ادعای سعودی‌ها مبنی بر اینکه در جنگ یمن پیروز شده‌ایم اشاره و خاطرنشان کرد: سعودی‌ها می‌گویند ما به اهداف توفانی خود رسیدیم. کدام اهداف؟ این توفان موجودیت شما را هدف قرار داده و با دست خود همه اعتبارات خود را در این قمار از دست دادید.

وی امنیت مرزهای عربستان، تقویت گروه‌های وابسته به عربستان در یمن، خلع‌سلاح انصارالله بازگرداندن رئیس‌جمهوری فراری یمن، سیطره بر یمن و دلگرم کردن گروه‌های تروریستی را از اهداف عربستان از حمله به یمن عنوان و تصریح کرد: آنها به هیچیک از این اهداف نرسیدند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: انصارالله با این اقدام آل سعود نه تنها صدمه‌ای ندید بلکه تقویت شد به گونه‌ای که امروز 18 استان از 20 استان کشور یمن تحت سیطره انصارالله درآمده و القاعده و گروهک‌های تروریستی در مناطق مختلف یمن دست به عقب‌نشینی زده‌اند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه متجاوز همیشه رسواست، اظهار داشت: آل سعود در این عملیات شوم هم خسارت دنیوی و آبرویی دید و هم خسارت دینی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: