به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شاکیان این پرونده در ابتدا از دادگاه درخواست حبس 15 تا 20 سال را داشتند، اما یوریس راواندو رییس بخش جرائم عمومی دفتر دادستانی سیباداک اندونزی شهریور ماه سال گذشته گفته بود این دو نفر در خطر مواجه شدن با حکم اعدام قرار دارند.
"خیبرآنلاین" -در حالی که دادگاه شهر باندونگ استان جاوای غربی حکم اعدام دو ایرانی را به حبس ابد کاهش داد، هفته جاری دولت اندونزی 9 شهروند خارجی و یک اندونزیایی را به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام می کند.
 
به گزارش ایرنا، رسانه های محلی اندونزی اعلام کردند در حکم تخفیف دادگاه عالی شهر باندونگ آمده است که مجازات برای انتقام گرفتن نیست، بکله شکلی از آموزش است که در آینده فرد اقدامی انجام ندهد که شایسته تنببه باشد.
 
دادگاه منطقه ای سوکابومی در استان جاوای غربی اندونزی ماه ژانویه سال گذشته میلادی (بهمن ماه سال 93) این دو ایرانی را به اتهام قاچاق 40 کیلو و 100 گرم مواد روانگردان به اعدام محکوم کرد.
 
هاشم 36 ساله و م.ع 32 ساله دو ایرانی بودند که ماه فوریه سال 2014 (اسفند ماه 92) با اقدام به قاچاق مواد مخدر، از قوانین مرتبط با مواد مخدر اندونزی تخطی کردند.
 
شاکیان این پرونده در ابتدا از دادگاه درخواست حبس 15 تا 20 سال را داشتند، اما یوریس راواندو رییس بخش جرائم عمومی دفتر دادستانی سیباداک اندونزی شهریور ماه سال گذشته گفته بود این دو نفر در خطر مواجه شدن با حکم اعدام قرار دارند.
 
این افراد در حالی که قصد داشتند این مواد مخدر را در مجموعه طبیعی تانکوبان پراهو در منطقه سوکابومی استان جاوای غربی در زیر خاک پنهان کنند توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر اندونزی بازداشت شدند.
 
هاشم یکی از متهمین گفته بود به دعوت ایرانی دیگر از تهران عازم جاکارتا شده و سپس در منطقه ای به نام پلابوهان راتو با وی دیدار کرده است.
 
این جوان 36 ساله گفت که در ابتدا انتظار داشته است دوستش زمینه اعزام وی به استرالیا را از طریق قایق به صورت قاچاق فراهم کند.
 
م.م 32 ساله متهم دیگر پرونده پیش از این در دادگاه از وجود هر نوع مواد مخدر اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود فرد دیگری قصد داشته نقشه یک گنج را برای آنها ترسیم کند.
 
براساس گزارش برخی رسانه های اندونزی حکم اعدام این دو ایرانی در دادگاه تجدیدنظر شهر باندونگ استان جاوای غربی لغو و به حبس ابد کاهش یافت.
 
این در حالی است که دادستان کل اندونزی روز جمعه دستور آمادگی برای اجرای حکم اعدام 10 نفر از جمله 9 قاچاقچی خارجی از استرالیا، فیلیپین، برزیل و چند کشور دیگر را صادر کرد.
 
مقامات اندونزی از سال 2008 میلادی اجرای حکم اعدام را متوقف کرده بودند، اما از سال گذشته میلادی اجرای این احکام در میان مخالفت برخی گروه ها بار دیگر آغاز شد و چهار نفر در سال 2013 میلادی و شش نفر نیز اوایل سال 2015 (دی ماه سال 1393) اعدام شدند.
 
حدود 130 قاچاقچی مواد مخدر در این کشور در انتظار اجرای حکم اعدام هستند. در بین افراد خارجی محکوم به اعدام، اتباعی از کشورهای استرالیا، چین، ایران، فرانسه، غنا، انگلیس، هند، مالزی، مالاوی، هلند، نیجریه، پاکستان، سنگال، سیرالئون، آمریکا، ویتنام و زیمبابوه وجود دارند.
 
گفته می شود هم اکنون حدود 100 ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر و اقامت غیرمجاز در زندان بسر می برند و سه زن اندونزیایی نیز در زندان های ایران متهم به قاچاق موادمخدر هستند.
 
براساس قانون اندونزی حکم اتباع خارجی که بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل کنند، اعدام یا حبس ابد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: