به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
هوچیگیری بعدی بر سر چیست؟
طی 2 سالی که از عمر "بیم و امید" می گذرد، این چندمین بار است که با همکاری جریان شارلاتانیزم رسانه ای، فضای عمومی کشور دستخوش نگرانی و تشویش شده است
"خیبرآنلاین" - ماجرای پول های کثیف که مدتهاست یک جریان هوچیگر آن را دستمایه بازی با افکار عمومی جهت منافع باندی و جناحی قرار داده بود، روز گذشته با حضور وزیر کشور دولت یازدهم در جلسه علنی مجلس و نهایتا عذرخواهی وی از نمایندگان ملت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی، در شرایطی برای ادای توضیحات پیرامون جنجال پول های کثیف به جلسه علنی مجلس آمده بود که مانند بسیاری موارد دیگر، علی لاریجانی در این قبیل جلسات چالشی غیبت داشت و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، ریاست جلسه برعهده گرفته بود.

ابوترابی نیز پس از مدتها اتخاذ سیاست تعاملی با دولت، این بار اما با روحیه مطالبه گرایانه بسیار جدی وارد میدان شده بود و خطاب به وزیر کشور و عموم ملت ایران گفت: "ما در برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاسی هیچ اغماضی نداریم. همین سوخت که قاچاق می‌شود و پول آن برمی‌گردد یک پول کثیفی است که به صورت کثیف بازمی‌گردد. همین نکته کافی است که بدانیم در اقتصاد کشور شاهد جریان پول‌های کثیف هستیم. در این بحثی وجود ندارد. از شما به عنوان سکان‌دار این حوزه انتظار می‌رود که با برنامه جهت حذف پول‌های کثیف از اقتصاد تمام تلاش خود را اعمال کنید و بدانید که مجلس با تمام توان در این مسیر همراه شماست. قطعا قوه قضائیه نیز همراهی خواهد داشت. نکته سوال برانگیز و دغدغه نمایندگان بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی و حتی در بین نمایندگان مدافع جدی دولت این است که مجلس نسبت به اظهارات اخیر شما اعتراض دارد. سخن این است که از مباحث شما اینگونه برداشت شده و در رسانه‌ها هم انعکاس یافته که پول کثیف در جریان انتخابات نقش داشته و احتمالا در جریان انتخابات مجلس هم بوده است. نمایندگان در مجلس می‌خواهند بدانند آیا شما کمترین اطلاعی از جریان پول کثیف در حوزه انتخابات و شکل گیری نهاد قانونگذاری دارید؟ اگر اینطور است به طور شفاف و روشن آن را با ذکر نام و مقدار بیان کنید. بنده سوگند یاد می‌کنم مردم عزیز هم بدانند این دغدغه همه نمایندگان است که این موضوع به صورت شفاف بیان شود که اگر ضعفی است شناخته شود تا مجلس، دولت و دستگاه قضایی به طور جدی با آن برخورد کنند. برای این تقاضای برگزاری جلسه علنی داشتیم که ما در حوزه برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاست هیچ اغماضی نداریم. این عزم مجلس است و در این راه هیچ چشم پوشی ندارد. از شما به عنوان وزیر کشور خواهش می‌کنم که بدون کمترین چشم پوشی، کمترین حضور پول کثیف در نهاد سیاست به ویژه نهاد قانون گذاری را تبیین کنید. این موضوع در حوزه‌های دیگر نیز دغدغه ماست. مجلس به طور طبیعی ناظر در تمام حوزه‌ها است. اما ابتدا از خود این موضوع را شروع می‌کند. بنابراین انتظار ما این است که به طور شفاف بیان کنید تا در جهت اصلاح آن قدم برداریم. رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام اسلامی از این موضوع سوءاستفاده جدی کرده‌اند."

قصه پول‌های کثیف هم به سر رسید

این سخنان رییس جلسه موجب شد تا رحمانی فضلی به جای پرداختن به کلیات و مسایل حاشیه ای، به مساله اصلی مورد توجه نمایندگان مجلس و عموم ملت ایران بپردازد و البته سخنانش در این بخش، به این جمله منتج شد که: "از اینکه از سخنانم برداشت نادرست شده است از طرف رسانه‌ها و آنها عذرخواهی می‌کنم"!

اما آیا با یک عذرخواهی ساده و به نیابت از دیگران، زخم بجا گذارده شده بر اذهان عمومی ترمیم می شود؟ آیا مسئولان رسمی و دولتی نباید در اظهارات و بین نظرات خود تامل و تدبیر بیشتری داشته باشند؟

طی 2 سالی که از عمر "بیم و امید" می گذرد، این چندمین بار است که با همکاری جریان شارلاتانیزم رسانه ای، فضای عمومی کشور دستخوش نگرانی و تشویش شده است؛ از ماجرای بورسیه ها در جریان استیضاح وزیر علوم سابق گرفته تا جنجال اسیدپاشی و انتساب آن به نیروهای ارزشی و اینک، هوچیگری بر سر پول های کثیف انتخاباتی. البته موارد فوق، تنها برخی از مهمترین دروغسازی ها از سوی طیفی خاص بوده و باید به آنها انواع سیاه نمایی نسبت به دولت گذشته، بحث بنزین های آلوده و وارداتی و... را نیز اضافه کرد.

بدین ترتیب، به نظر می رسد با تجربه به دست آمده طی دو سال اخیر، مردم و مسئولان به دو نکته نزدیک شده باشند:

1. مردم؛ که با بازشدن مشت دروغگویان و هوچیگران، می توانند به مراتب بهتر از گذشته این طیف را مورد ارزیابی قرار دهند و بنگرند که اگر سکان مدیریتی کشور در بخش های مختلف در اختیار آنان قرار بگیرد، چه بلایی بر سر امنیت روانی و آرامش و وحدت جامعه وارد می شود.

2. مسئولان؛ به ویژه در حوزه های نظارتی و امنیتی تا با رصد مناسب نسبت به عملکرد طیف رسانه ای - سیاسی "بیم و امید"، خط و ربط آنان را مورد توجه دقیق قرار داده و رابطه این جنجال آفرینی ها را با دشمنان دندان تیزکرده بیرون از مرزهای کشورمان، پیدا کنند و فرصت رخنه در جامعه در ابعاد مختلف را از آنان سلب نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: