به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
دولت بعد از بیانیه گفت همه چیز درست شد و از بدو ورود به ایران با خوشحالی به یکدیگر تبریک می‌گفتند، گزاره‌برگِ حرفِ حسابی که زده بودید، کجاست؟
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار‌ گزاره‌برگ مذاکرات هسته ای از سوی دولت گفت: حرف‌هایی زده می‌شود که این‌ها مدرک نیست و باید تفسیر توافق را روی کاغذ مکتوب کنند.
 
به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه با طرح این سؤال که نمی‌دانیم چرا دوستان ما در دولت از انتشار گزاره‌برگ دریغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان از جزئیات مذاکرات اطلاعی ندارند، صحبت‌های مذاکره‌کنندگان در مجلس هم‌خوانی ندارد و نمی‌دانیم چه کسی درست می‌گوید و بالاخره مذاکره‌کنندگان فردا چه کار می‌خواهند بکنند؛ فکر می‌کنم دلواپسی ما خیلی بجاست، بعضی‌ها خیال می‌کنند تنها ما دلواپسیم در حالی که همه دلواپس‌اند؛ ما برای فردای دولت که قرار است با طرف مقابل محاجه کند بیشتر دغدغه داریم.
 
وی با اشاره به این‌که مردم به اندازه علم شان حمایت می‌کنند و ندانسته نمی‌توانند حمایت کنند، افزود: ما به دولت محترم که پشتوانه قانونی و شرعی دارد خوش‌بین هستیم اما اقتضای تدبیر برای دولتی که می‌خواهد با مردم کار بکند و کارها را جلو ببرد این است که مطالب را صریح، شفاف و بدون کم و کاست به مردم اطلاع‌رسانی کند؛ در غیر این صورت هر کسی یک چیزی می‌گوید و جامعه حالت اضطرار پیدا می‌کند و این به نفع دولت و ملت نیست.
 
این نماینده مجلس افزود: دولت باید مردم را محرم بداند، چون این دولت می‌خواهد با مردم کار کند و مردم نیز می‌خواهند با این دولت کار کنند، فکر می‌کنم دولت خیلی آسان‌ می‌تواند با دست گره‌ها را باز کند و نیاز به محکوم کردن همدیگر نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: حتی در زندگی شخصی اگر مردی در رابطه با همسرش در مسائلی که مربوط به اوست شفاف نباشد، طبیعی است که همسر دلواپس می‌شود؛ در رابطه با مذاکرات نیز مردم و نمایندگان مجلس دغدغه دارند، وقتی می‌گوییم دغدغه داریم، دولت به جای این‌که اشتباه خود را در عدم شفاف‌سازی بپذیرد، می‌گوید چرا شما دغدغه دارید.
 
وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مردم کارفرما و دولت کارگزار است، خاطرنشان کرد: نمی‌شود کارفرما نداند کارگزارش چه کار می‌کند، دولت که توقع دارد مردم حمایت کنند یک بار دری را که از پشت قفل کرده است را باز کند تا مردم برای کاری که خیلی خوب انجام داده‌ است آن‌ها را تشویق کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که این نظام متعلق به تک تک مردم است و دانستن حق آن‌هاست، ادامه داد: هیچ مسؤولی نباید تصور کند سهم بیشتری از نظام دارد هر کسی یک گوشه‌ای کار کرده است؛ من یادم است وقتی امام حکم کرد جبهه‌ها را پر کنید، حتی کسانی که خارج از کشور بودند برای دفاع از کشور آمدند
 
وی با اشاره به ا‌ین‌که دولت دارد با کسی محاجه می‌کند که در دغل بازی و فریب کاری در دنیا حرف اول را می‌زند، گفت: هنوز بیانیه توافق اعلام نشده، وزارت خارجه آمریکا اعلام نظر می‌کند و مشروح این بیانیه را توضیح می‌دهد؛ معلوم می‌شود قبل از این‌که دولت توافق را امضا کند او مشروح توافق را نوشته و روی آن کار کرده است؛ ما با چنین کشوری روبه‌رو هستیم که بارها نشان داده‌اند به عهدی که می‌بندند تعهدی ندارند، آدم عاقل ده بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود، یک بار که گزیده شد دیگر حواسش را جمع می‌کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نه دولت قصد بدی دارد و نه دوستان منتقد، ما به مسؤولان اعتماد داریم، در مقابل، دولت نیز در عمل اثبات کند، اثبات کردن به این نیست که بگویم من درست می‌گویم؛ دولت همان‌طور که در مورد توافق صحبت می‌کند به نقد نمایندگان مجلس و دیگر منتقدین نیز پاسخ بدهد.
 
وی با طرح این سؤال که دولت ممکن است یکی دو روز با شعار جلو برود اما بعد چه کار می‌خواهد بکند؟ افزود: دولت اگر شفاف جلو بیاید طرفدارانش زیاد خواهند شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی درباره درخواست آمریکا مبنی بر راستی‌آزمایی گفت: ما باید راستی‌آزمایی کنیم یا شما؟ ما تاکنون کی دروغ گفته‌ایم که حالا دفعه دوم باشد، شما همیشه دارید دروغ می‌گویید، همین الان هم دارید دروغ می‌گویید.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که جمهوری‌خوا‌هان و دموکرات‌ها در آمریکا علیرغم اختلافی که در مشی و تاکتیک دارند اما در مبانیِ راهبردی و هدف یعنی مقابله و حذف نظام اسلامی هیچ اختلافی با هم ندارند، خاطرنشان کرد: جمهوری‌خواهان بیشتر رویکرد نظامی دارند و دموکرات‌ها حساب‌شده‌تر می‌خواهند با پنبه سر ببرند، اما هدفشان یکی است و صهیونیستی فکر می‌کنند و احترام به صهیونیست‌ها در رأس این مخروط است؛ طبیعی است که در داخل کشور نیز عده‌ای موافقند و عده‌ای مخالف، عده‌ای بیشتر سخت‌گیری می‌کنند و عده‌ای کمتر، یک عده دلواپسند و عده‌ای دلواپس نیستند، دولت با همین نشست‌ها و گفت وگوها و صریح‌گفتن‌ها و صریح‌نوشتن‌ها به دلواپسی‌ها پایان دهد.
 
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که بعضی می‌گویند هنوز توافقی صورت نگرفته است که دولت بخواهد گزاره‌برگ ارائه بدهد؟ گفت: دولت بعد از بیانیه گفت همه چیز درست شد و از بدو ورود به ایران با خوشحالی به یکدیگر تبریک می‌گفتند، گزاره‌برگِ حرفِ حسابی که زده بودید، کجاست؟
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی افزود: الحمدلله حضرت آقا فرمودند اصلا چیزی نبوده که دارید به یکدیگر تبریک می‌گویید، همان حضرت آقا هم فرمودند «در مذاکرات هسته‌ای مسئولان باید مردم‌ و نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند ما چیز محرمانه نداریم.»
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرید رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
ما تا آقا را داریم خاطرمان جمع است احدی جرآت ندارد روی حرف آقا حرف بزند و الا از ملت تو دهنی میخورد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: