به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیا از به خیابان کشیدن بخش هایی از مردم به بهانه اعتراض های مختلف در بحبوحه مذاکرات هسته ای، فاجعه لوزان و آنچه که از آن به عنوان توافق نهایی یاد می شود، می توان به عنوان یکی اهرم فشار اجتماعی یاد کرد؟
"خیبرآنلاین" - به خیابان کشاندن اقشار مختلف مردم به بهانه های گوناگون و زمینه سازی قبلی برای این قبیل رفتارهای غیرقانونی و البته تشنج آفرین و مخل امنیت روانی جامعه، موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه عموم ملت بابصیرت ایران و نهادها و سازمان های امنیتی و نظارتی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، از ابتدای سال جاری، تعداد دفعات به خیابان کشاندن قشرهای مختلفی از مردم به بهانه های متفاوت، روند صعودی تامل برانگیزی به خود گرفته و زمینه سازی برای این مساله و عدم ریشه یابی دقیق آن، علاوه بر ضدیت با عنوان سال که "همدلی و همزبانی" است، اختلال در امنیت جامعه نیز محسوب می شود.

براساس این گزارش، علاوه بر برخی تجمعات متفرقه، کوچک و البته صنفی که بیشتر خاستگاه مطالبه یک حق برای عده ای از هموطنان را دارد، فراهم کردن حضور خیابانی جهت نشان دادن اعتراض به مسایل مختلف و رسمیت بخشیدن به آن از طرق گوناگون یک هشدار جدی است.

اگر بخواهیم به برخی مصادیق این موارد اشاره کنیم، تجمع غیرقانونی و بدون مجوز عده ای به بهانه دفاع از "سگ" که با حضور علنی معصومه ابتکار (معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست) همراه شده بود، ماجرای هتل تارا در مهاباد و عدم تدبیر صحیح پیرامون اطلاع رسانی سریع و صحیح درباره جزییات آن، رسمیت بخشیدن به اعتراض خیابانی کارگران و معلمان توسط شیخ حسن روحانی (اینجا) و تازه ترین مورد، اتفاقات مشکوک و مبهم مربوط به مسابقه فوتبال میان دو تیم تراکتورسازی تبریز و نفت تهران و پخش شایعه قهرمانی این تیم پرطرفدار و محبوب تبریزی و در ادامه، ایجاد سرخوردگی در طرفداران تراکتور که منجر به برخی حوادث شد، نمونه هایی از این دست بوده اند.

همانگونه که قابل محاسبه است، زمینه سازی، رسمیت بخشیدن و بی تدبیری در به وجود آمدن این تعداد تجمع اعتراض آمیز خیابانی آن هم تنها با گذشت دو ماه از سال 94، اسباب نگرانی و دغدغه مطلعان امور و دلسوزان نظام را فراهم آورده است.

راهیپمایی کارگران

آیا مسئولان دولت از مطالبه به حق قشر ارزشمند و البته مظلوم کارگر بی خبر هستند که آنان را به اعتراض خیابانی دعوت می کنند؟ آیا معلمان دلسوز و فداکار کشورمان، هیچ راه دیگری برای انتقال مطالبات به حق خود ندارند و تنها از طریق اعتراض خیابانی می توانند صدای خود را به مسئولان برسانند؟

حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در تجمع غیرقانونی حامیان سگ

چگونه است که تجمع امت حزب الله در دفاع از حجاب و انتقاد از بی مبالاتی در این باره، به بهانه غیرقانونی بودن و عدم اخذ مجوز مورد هجوم رسانه های زنجیری و برخی مسئولان قرار می گیرد، اما تجمع غیرقانونی و بدون مجوز عده ای کم شمار در دفاع از "سگ و گربه"، با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست رسمیت می یابد؟

آتش زدن هتل تارا در مهاباد

چرا در حادثه هتل تارا مهاباد، مسئولان امر به اطلاع رسانی سریع و صحیح در این رابطه مبادرت نورزیدند تا برای دشمنان جهت یک سوءاستفاده رسانه ای و احساسی کردن بخشی از مردم، فضای کاملی فراهم شود به طوری که به جهت پخش فوری و گسترده یک دروغ، به اغتشاش خیابانی منجر گردد؟

شادی هواداران تراکتور به خاطر پخش شایعه قهرمانی این تیم تبریزی

در دقایق پایانی مسابقه فوتبال تراکتور سازی و نفت تهران، چه اتفاقاتی رخ داد که علاوه بر جریحه دارشدن احساسات هزاران هوادار فوتبال، برخی اعتراض های خیابانی هم شکل گرفت؟ در این زمینه چه کسانی دچار قصور شدند و با آنها چگونه رفتار خواهد شد؟

حمایت از اعتراض خیابانی در سال همدلی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟پیرامون ایجاد ناآرامی در داخل کشور، آنچه که موجب بروز حساسیت بیشتر شده، توصیه اخیر مشاور اسبق امنیت ملی آمریکاست. "مایکل لدین"، نظریه پرداز مشهور آمریکایی و از تئوری پردازان براندازی نرم و انقلاب رنگی، روز دوشنبه 21 اردیبهشت 94 در نشریه "ویکلی استاندارد" نوشت: "اگر می‌خواهید رژیم ایران کمتر به دنبال جنگ باشد، اسلحه را به سمت شقیقه‌اش هدف بگیرید. بهتر است که بقای رژیم را در معرض تهدید قرار دهید. نیازی به ناو هواپیمابر، هواپیما یا حتی نیروی ویژه وجود ندارد، تنها چیزی که لازم دارید اراده حمایت از ایران آزاد است. ایرانی‌ها آماده انقلاب هستند و زمینه‌های بروز ناآرامی وجود دارد. ایران اکنون در مرحله‌ای است که به آن «وضعیت پیش از انقلاب» گفته می‌شود. به هر حال، حمایت غرب از تغییر رژیم، که از مدت‌ها قبل معقول‌ترین و ستوده‌ترین سیاست در قبال ایران به شمار می‌رود، بار دیگر به هرکسی که می‌خواهد گامی بلند در مسیر یک سیاست معقول بردارد، چشمک می‌زند. میلیون‌ها ایرانی اکنون در انتظار اندکی حمایت از جانب ما و بقیه جهان آزاد هستند"!؟

آیا میان یادداشت نظریه پرداز انقلاب رنگی و نرم با تجمعات شکل گرفته تاکنون و زمینه سازی برای تداوم اعتراض های خیابانی در آینده نزدیک به بهانه های بعضا واهی و رسمیت بخشیدن میان آنها، ارتباطی وجود ندارد؟

آیا از به خیابان کشیدن بخش هایی از مردم به بهانه اعتراض های مختلف در بحبوحه مذاکرات هسته ای، فاجعه لوزان و آنچه که از آن به عنوان توافق نهایی یاد می شود، می توان به عنوان یکی اهرم فشار اجتماعی یاد کرد؟ در همین رابطه لازم به یادآوری است که اولین اقدام در زمینه به خیابان کشاندن مردم در سال 94، به شب اعلام توافق لوزان بازمی گردد که توسط جریانی خاص، فضاسازی کاذب گسترده ای با عنوان جشن هسته ای صورت گرفت و البته علیرغم جوسازی بسیار، در نهایت تعدادی به مراتب کمتر از آنچه که پیش بینی می شد، در خیابان های پایتخت حاضر شدند.

به هرحال به نظر می رسد لازم است عموم ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی و سازمان ها و نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی نسبت به این مساله توجه کافی و دقیق داشته و فعالیت برخی افراد و جریانات مورد رصد جدی قرار گیرد تا مبادا در سال "همدلی و همزبانی"، عده ای به فرصت سوزی، ایجاددوقطبی کاذب میان مردم و ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور دامن بزنند و در نهایت، شکار  سیاسی و جناحی خود را از این دام خطرناک صید نمایند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
مهدی ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
3
9
کاملا موافقم.از درایت رهبر انقلاب در نامگذاری امسال کاملا مشخصه معظم له احساس خطر جدی از بابت اقدامات نابجای دولت کردند . از اونجایی که توخالی بودن وعده های بیم و امید دیگه تقریبا برای همه مشخص شده ، اینه که دیگه چاره ای جز سیاسی کاری متاسفانه وجود نداره!!!!!!!!!!!
امام عزیز خودت از اون دنیا برای ما دعا کن که سر پل صراط شرمنده شما و شهدات نباشیم . . .
رضا از ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
2
8
(...) دولت بعد از انقلاب همین دولت یازدهم است اینقدر پشیمان هستم که چرا به این دولت رای دادم این دولت در تمامی بخش ها کارنامه بسیار ضعیفی دارد!!!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
2
7
دارند معلمان را تحریک می کنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
6
1
بهانه جو آخرش دولت بذاره اعتراض کنند یا نه؟؟؟ راستی مگه هر اتفاقی ت فوتبال یا هر چیز دیگه ای افتاد تقصیر دولته؟؟ نکنه بی شعوری تو یا دعواهاتت با زنتم تقصیره دولته؟؟؟
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
ناشناس با شعور ، وقتی رئیس دولت بایداز مشکلات تمام اقشار جامعه مطلع باشد ودر راه رفع آن بکوشد وبا مردم رو راست باشد ، در یک سخنرانی اعلام می کند اشکال ندارد اعتراض کنند وبه خیابان بیایند ، این تناقض را شما چگونه حل می کنید ؟ دو سئوال 1 یا مسئولان بی درد از درد مردم هستند یانه ؟ دوم مردم مگر مسخره مسئولانند یا وقت اضافی دارند ؟
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
5
حاکمان لیبرال در این قضیه دو هدف را برای رسیدن به یک هدف عالی دنبال می کنند یک متشنج کردن جامعه ودوم سرگرم کردن مردمان به خوش خیالی ها ( مثل وعده به معلمان برای طبقه بندی و...) و در نهایت ایجاد کارتل و اصناف به سبک غرب که بعد از انقلاب صنعتی ایجاد شد وفقر عامه مردم وگسستگی خانواده بخصوص از شیوه اسلامی ودر نهایت داشتن دو حزب که در حقیت مثل آمریکا یکی هستند ،چپاول عامه گرفتار جامعه (برده داری مدرن ) جوانان را به مطالعه تاریخ اروپا توصیه می کنم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
4
با دقت در رفتار و کردار و گفتار این (...) خبیثه (...) من قبلا هم گفته بودم که انها دنباله کودتای سبز اسرائیلی هستند و باید تا انها با کمک امریکا و انگلیس و اسرائیل کودتای اصلی را شروع نکرده اند سر این مار (...) بهائی را با مشت پولادین امت حزب الله کوبید و و انها را به زباله دان تاریخ همچون معبود انها یعنی شاه خائن فرستاد .
مرگ بر سه مفسد بهائی
(...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
محمد مهدی رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
3
دوستان ما هر مشکلی را که در کشور خود داریم باید حل کنیم واین مستلزم مشارکت تمام آحاد جامعه است ما نباید مسایل جاریه ی کشور و کم کاری ها ونقصان ها ی (...) وسایر مسئولین کشور را با تجمع اعتراض آمیز در جامعه بخواهیم که حل گردد ودرست شود چرا که اینکار باعث خواهد شد تا دشمن سوء استفاده نماید وآن را یک پوشش خبری کسترده کرده وبازتاب های سیاسی بزرگی داشته که خارجی ها نان این اخبار را نوش کنن . پس مراقب باشید ، راههای دیگری برای ابراز اعتراض باید انتحاب کرد ودراین خصوص از کارشناسان خبره استفاده کنید 0همه می دانیم این دولت تدبیر وامید جداً در طول این مدت که بر سر کار آمده هنوز موفق نشده است تا تدبیر وامید را محقق نماید پس با درایت وهوشیاری با مسائل باید روبرو شد0در زمینه انرژی هسته ای و توافق های بعمل آمده در پی چندین نشست با آدمهای آژانس بین اللملی وگروه 1+5هیچ سودی که نداشت هیچ ، گردن کلفتی امریکا ئیها نیز بیشتر شد وپررو شدند . همه ی اینها در دولت تدبیر وامید این حضرت آقا پیش آمد0
مدیر پایگاه قسمت نقطه چینداخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
سرخه اي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
1
اولا بسياري از فتنه ها زير سر (...) است و (...) يك (...) ساده اي بيش نيست كه ازش سواري مي گيرند چرا دوران احمدي نژاد سرمان را بالا مي گرفتيم ودنيا روز به روز از خواسته هايش عقب نشيني مي كرد چون ريس جمهور شجاعي داشتيم فارق از بعضي كج سليقه هاي موردي اش اما دعا كنيم احمدي نژادي دوباره را داشته باشيم اين (...) ملت را فروخته است حالا هم از همدلي وهمزباني سوئ استفاده مي كند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: