به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت تحت هدایت عربستان در نشست قبلی خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید خود را حفظ کند و به عرضه بیش از حد به بازار جهانی ادامه دهد تا قیمت پایین نفت تولید‌کنندگان پرهزینه نفت شیل آمریکایی را به کاهش تولید وادار کند
"خیبرآنلاین" - کاهش قیمت نفت باعث اخراج هزاران نفر از کارکنان بخش نفت آمریکا در ماه‌های اخیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نظر استراتژی آمریکاییها برای مقابله با اوپک از طریق افزایش تولید نفت شیل به دردسری برای آنها تبدیل شده است. سیاست تقابلی اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید و دفاع از سهم بازار در برابر نفت شیل آمریکا کاهش بیش از حد قیمت نفت و ورشکستگی تولیدکنندگان شیل و در نتیجه اخراج نیروی کار این بخش را به همراه داشته است.

اخراج برنامه ریزی شده کارکنان بخش انرژی آمریکا در سال جاری به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. در ماه آوریل در مجموع 61 هزار و 582 کارگر نفتی در آمریکا در نتیجه تعطیلی سکوهای حفاری این کشور از کار اخراج شده اند. این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.

در سال جاری کارفرمایان بخش انرژی در آمریکا در مجموع 201 هزار و 796 مورد تعدیل نیروی برنامه ریزی شده را اعلام کرده اند که نسبت به آمار اخراجی‌های چهار ماه نخست سال قبل که 161 هزار و 639 نفر بود 25 درصد افزایش نشان می‌دهد. از سال 2010 تاکنون این بیشتر آمار تعدیل نیرو در یک دوره چهار ماهه است.

در شرایطی که کاهش قیمت نفت باعث افزایش استخدامها در اکثریت ایالات آمریکا می‌شود، اما آنهایی که در تولید نفت سرمایه گذاری کرده اند همزمان با کاهش قابل توجه درآمدهای نفت و گاز شاهد کاهش استخدام در این بخش هستند.

سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت تحت هدایت عربستان در نشست قبلی خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت سقف تولید خود را حفظ کند و به عرضه بیش از حد به بازار جهانی ادامه دهد تا قیمت پایین نفت تولید‌کنندگان پرهزینه نفت شیل آمریکایی را به کاهش تولید وادار کند.

هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا مجددا برای بیست و دومین هفته متوالی کاهش یافت. در حال تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا 660 مورد است که نسبت به آمار ماه اکتبر که 1609 سکو بود، 58 درصد کاهش یافته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: