به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر مدیری در انجام کارهایش تخلف کرد، نماینده برخورد می کند ولی اگر سلیقه ای عمل کند وظیفه نماینده برخورد نیست
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد در جلسه پرسش و پاسخ مردمی ضمن ارائه اقدامات و عملکردهای خود در حوزه های مختلف و مجلس با مردم به بحث و گفت و گو پرداخت.

به گزارش تکلیف، جلسه پرسش و پاسخ مردمی با حضور نماینده مردم دشتستان در روز جمعه 94/3/22 در سالن فرهنگ برازجان برگزار شد.

این مراسم که با حضور مردم همراه بود، در فضایی بسیار صمیمی و باشکوه خاصی برگزار شد و نماینده دشتستان ضمن توصیف وظایف نمایندگان در مجلس و حوزه انتخابی خود اقدامات و عملکردهای خود در سه سال گذشته را برای مردم بیان کرد.

نماینده مردم دشتستان ضمن عرض خیرمقدم به مردم خوب و نجیب و حاضرین در جلسه اظهار داشت: مسئولین و دستگاه های اجرایی باید به یک رییس و مدیری پاسخ بدهند و نمایندگان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: مردم باید از نمایندگان مطالبه کنند و نماینده ای که در مقام پاسخگویی مردم قرار گرفت، سعی بر تلاش و پیگیری بیشتری خواهد کرد و ارتباط خود با مردم را قویتر می کند.

وی در مورد بازدید از روستاها و بخشهای شهرستان بیان داشت: بعضی از روستاها در طول نمایندگیم بیش از سه بار بررسی و بازدید شده اند و بعضی از روستاهایی که دسترسی به آنها با مشکل روبرو بوده و مسیرهای صعب العبوری داشته گاها با وسیله موتور سیکلت یا پیاده بازدید شده اند.

موسوی نژاد شرح مختصری از وظایف نمایندگان را بیان کرد و گفت: قانونگذاری و نظارت از دو وظیفه اصلی نمایندگان است که لوایح و طرح ها که به نفع مردم و حل مشکل شهرستان بوده، را موافقت کرده ام و اگر نبوده مخالفت نموده ام و در بحث نظارت تذکرات شفاهی و کتبی مکرر به وزیران واستیضاح وزیران را مطرح نموده ام.

http://www.uplooder.net/img/image/77/81d2efe7aaa27b9f846b65ea28f9c58a/2_(9)_(Copy).JPG

وی تاکید کرد: نظارت بر ادارات وظیفه نماینده نیست ولی در صورتی که ارباب رجوعی در حل مشکل کارش به یکی از ادارات مورد تبعیض و بی عدالتی قرار بگیرد، از مسئول اداره توضیح خواهم خواست و اگر جواب آنها قانع کننده نبود، از مدیرکل پیگیری می کنم و در صورت پابرجابودن مشکل، سوال و تذکر از مدیر مربوطه را در صحن مجلس و کمیسیون مطرح می کنم.

نماینده مردم دشتستان در مورد اینکه چرا ممنوع التصویربودن یکی از سران فتنه (خاتمی) را امضا کرده است، بیان داشت: شورای امنیت ملی کشور بعد از جریان فتنه تصمیماتی گرفت که افرادی که در راس این موضوع بوده اند را ممنوع التصویر، منوع البیان و ممنوع الخروج کند.

وی تصریح کرد: این تصمیم که در زمان نمایندگان قبل گرفته شد ولی تذکر من این بود که اگر این تصمیم گرفته شده پس چرا برای همه آنها اجرا نمی شود اگر قرار است اجرا نشود لغو شود و اگر می خواهند اجرا کنند چرا برای همه اجرا نمی کنند.

موسوی نژاد در مورد مشکل عدم ارائه سند برای خانه های شهر آبپخش گفت: مشکل مربوط به منابع طبیعی بوده و با جلسات متعددی که با اداره منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی در دفتر برگزار کردیم، اداره راه متعهد شد که با قیمت پایینی طی کار کارشناسی سند را در اختیار مردم آبپخش قرار دهد.

http://www.uplooder.net/img/image/49/cfaa6149be8da6376ab92fa966fae436/2_(24)_(Copy).JPG

وی در جواب سوال احداث راه منطقه گیسکان اذعان داشت: با توجه به اینکه جاده پل نمازگاه تا تنگ ارم هم مسافت زیادی دارد و هم جاده باید تعریض شود اعتبار برای حل مشکل نقاط حادثه خیز و تعریض کردن جاده عملا مشکل کلی را حل نمی کرد.

وی افزود: مسیر منطقه گیسکان را با پیگیری زیاد مورد بازدید معاون راهداری کشور قرار شد، مورد کارشناسی قرار دهند که با احداث جاده منطقه گیسکان علاوه بر کم شدن مسافت از مرکز شهرستان به تنگ ارم روستاهایی مثل باغ تاج، جمغاری، لرده، سوک و... در مسیر تردد قرار گرفته و امکان بازدید مردم از مکانهای تاریخی هم میسر می شود.

نماینده دشتستان تنها وعده انتخاباتی خود را احقاق حق و حقوق مردم بیان کرد و خاطرنشان کرد: آنچه در توانم بوده است را برای حل مشکلات شهرستان به کار گرفته ام، بیشترین حضور را در مجلس و کمیسون داشته ام و خیلی کم مرخصی گرفته ام و مشکلات شهرستان را همواره در همه موضوعات پیگیری کرده ام.

وی درجواب سوال یکی از حاضرین در مورد اختصاص اعتباری جداگانه برای میراث فرهنگی برازجان گفت: بارها به همه مسئولین اعلام کرده ام که تمام ظرفیت نمایندگی من در اختیار آنهاست ولی تاکنون اداره میراث فرهنگی درخواستی در این زمینه نداشته است و اگر در آینده مطرح کردند با برگزاری جلسه یا با فرماندار پیگیر تخصیص آن خواهم بود.

عضو کمیسون انرژی مجلس در مورد مشکل پارک علم و فنآوری شهرستان بیان داشت: مشکل پارک علم و فنآوری شهرستان به مکان است و خود مجموعه هم در این زمینه سهل انگاری می کنند، باید زیرساختهای آن را فراهم کرد و سپس هم خود مجموعه و هم اعتبارات و پیگیریهای ما به آنها اختصاص بدهیم ولی تاکنون پیگیری نکرده اند.

http://www.uplooder.net/img/image/14/b294217bd0d912704b37ffcb9ca011de/2_(12)_(Copy).JPG

وی اولویتهای اصلی کشور در اختصاص اعتبار را پروژه های نیمه تمام بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به این کمبود بودجه و اعتبار دولت با احداث پروژه های جدید مخالف است و الویت را در زیرساختهای زندگی مثل آب، برق، جاده و مسائلی مثل سیل و زلزله قرار داده است.

موسوی نژاد مشکل خانه های حاشیه رودخانه علی آباد را تخلف شهردارهای سابق توصیف کرد و گفت: با پیگیریهای انجام شده، اعتباری برای بازکردن دهانه پل درنظر گرفتیم و کار آن انجام گرفت و مسیر رودخانه را بازتر کردیم تا مشکل در هنگام سیلاب برطرف شود ولی خانه های حاشیه رودخانه تخلفی است که از شهردار سر زده و نباید اجازه ساخت در کنار رودخانه را می داد و چون سند برای آنها صادر شده است، تخلف کرده اند.

وی تصریح کرد: برای جابجایی خانه های حاشیه رودخانه فصلی علی آباد اعتباری جداگانه در رمان استاندار قبلی اخذ کردیم که صرف کار دیگری شد و من از استاندار سابق انتقاد کردم و تحقیق و تفحص را مطرح کردم.

نماینده دشتستان در خانه ملت درخصوص مشکلات اداره ورزش و جوانان شهرستان بیان داشت: اگر مدیری در انجام کارهایش تخلف کرد، نماینده برخورد می کند ولی اگر سلیقه ای عمل کند وظیفه نماینده برخورد نیست.

وی در ادامه یادآوری کرد: برای حل مشکل ورزش شهرستان پیشنهاد تشکیل کارگروه ورزش را با حضور فرماندار و اداره مربوطه مطرح کردم که با دعوت از صنایع مشکلات حوزه ورزش برطرف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: