به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
جنگنده هاي ارتش سوريه محل تجمع گروههاي مسلح را در روستاي ابوالظهور و المجاص و ام جزين و شمال روستاي خشير هدف قرار دادند
"خیبرآنلاین" - در ادامه عمليات ارتش و نيروهاي مردمي سوريه بر ضدمواضع تروريستها در مناطق مختلف سوريه دهها تروريست به هلاکت رسيدند.

به گزارش صداوسیما، پايگاه اينترنتي شبکه المنار، در روز يکشنبه بيشتر مناطق سوريه شاهد تحولات بود. بارزترين اين تحولات در جنوب اين کشور تامين امنيت فرودگاه الثعله بود که طي دو روز گذشته از سوي جبهه النصره مورد هجوم قرار گرفته بود. جنگنده هاي سوريه در درعا مواضع تروريستها را هدف قرار دادند. اما در حمص، تروريستها خسارت هايي را به شهروندان وارد کردند. مرکز رصد سوريه وابسته به معارضان، تعداد کشته شدگان گروههاي مسلح را در روز يکشنبه 72 نفر اعلام کرد.

تحولات سوريه به تفصيل بدين شرح بود:

- دمشق و حومه آن: درگيري هايي ميان ارتش و گروههاي مسلح در اطراف منطقه تل کردي در غوطه شرقي جريان داشت. منطقه جوبر در شرق دمشق هم شاهد درگيري ميان ارتش و گروههاي مسلح بود. خانواده هاي اردني در برابر سفارت کشورشان در دمشق تجمع کرده و حمايتهاي امان از تروريستها را محکوم کردند.

- درعا و حومه آن: ارتش سوريه شماري از افراد مسلح را در مسير الکرک - المسيفره و ام ولد - المسيفره در حومه شرقي درعا به هلاکت رساندند. در اليادوده و کفرناسج و دير العدس هم ارتش سوريه ضد گروههاي مسلح وارد عمل شد و شماري از اعضاي آنها را به قتل رساند. در اطراف سحم الجولان در حومه غربي درعا نيز درگيري هايي ميان النصره و گروه شهداي يرموک وابسته به داعش رخ داد.

- سويداء و حومه آن: کميته هاي مردمي همچنان آمادگي خود را در کنار ارتش براي مقابله با حملات تروريستها و دفاع از شهر حفظ کرده اند و شمار آنها رو به افزايش است. در اطراف فرودگاه الثعله، ارتش سوريه 25 عضو النصره از جمله محمد احمد ابو عون ملقب به ابوسفيان را به هلاکت رساند.

حمص و حومه آن: ارتش سوريه مواضع داعش را در اطراف چاه نفت جزل و وادي الماسک در منطقه البيارات در حومه شرقي حمص هدف قرار داد. در حومه شمالي هم درگيري هايي در غرب شهر تلبيسه ميان گروههاي مسلح و ارتش سوريه در جريان بود. تروريستها در حمص با دو خودروي بمب گذاري شده به جنگ شهروندان عادي آمدند. خودروي اول يک کاميون کوچک و خودروي دوم يک ميني بوس بود. اين دو انفجار به فاصله دو ساعت رخ دادند و در اثر آنها دو نفر شهيد و 30 نفر ديگر زخمي شدند.

دير الزور و حومه آن: تروريستهاي داعش چندين موشک هاون به مناطق مسکوني منطقه الجوره شليک کردند. در همين حال درگيري ها در روستاي الجفره در حومه دير الزور ميان ارتش سوريه وداعش ادامه داشت.

حماه و حومه آن: در اطراف شهر کفر زيتا در حومه شمالي حماه درگيري هايي ميان ارتش و گروههاي مسلح گزارش شده است. جنگنده هاي ارتش سوريه هم مواضع تروريستها را در اين شهر هدف قرار دادند.

حلب و حومه آن: در منطقه بستان القصر درگيري ميان ارتش و گروههاي مسلح ادامه داشت.

رقه و حومه آن: نيروهاي حمايت مردمي بر چندين روستا در اطراف شهر تل ابيض مسلط شدند و شماري از نيروهاي داعش را از پاي درآوردند.

ادلب و حومه آن: جنگنده هاي ارتش سوريه محل تجمع گروههاي مسلح را در روستاي ابوالظهور و المجاص و ام جزين و شمال روستاي خشير هدف قرار دادند.

قنيطره و حومه آن: ارتش سوريه به گروههاي مسلح وابسته به جبهه النصره در دو روستاي البريقه و الحميديه حمله کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: