به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک کارشناس حمل و نقل هوایی فرضیه جدیدی را در ارتباط با ناپدید شدن اسرارآمیز هواپیمای مسافربری MH370 مالزی مطرح کرد. این هواپیما در 8 مارس سال گذشته با 239 مسافر در سفر خود از کوالالامپور به پکن به شکل مرموزی ناپدید شد و هیچ اثری از مسافرانش یافت نشد.
"خیبرآنلاین" -  روزنامه ایران در ادامه نوشته است: «رابرتسون» - کارشناس حمل و نقل هوایی - معتقد است که کابین خلبان هواپیمای MH370 با گاز منواکسید کربن مرگبار پر شده و باعث بروز خفگی و آتش‌سوزی در این هواپیما گشته است. منواکسید کربن از باتری لیتیوم همچون باتری‌های لپ‌تاپ که در محموله پرواز بوده منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به عقیده این کارشناس، هواپیمای خطوط هوایی مالزی قبل از سقوط آتش گرفته است و خلبان هواپیما پس از آتش‌سوزی قصد داشته تا نقطه‌ای را برای فرود اضطراری بیابد.

بنا بر فرضیه این کارشناس، هواپیما در نقطه دیگری غیر از جاهایی که به دنبالش می‌گشته‌اند سقوط کرده است. جست‌و‌جوی هواپیمای MH370 با بیشترین هزینه‌ها یکی از گران‌ترین جست‌و‌جوهای دریایی شناخته شد اما با وجود این هیچ ردی از هواپیما و سرنشینانش یافت نشد.

رابرتسون کارشناس حمل و نقل هوایی در وب‌سایت خود یادآور شده که هواپیما در منطقه غرب اقیانوس هند و در غرب استرالیا در دریا سقوط کرده است. وی خاطرنشان کرد که باتری لیتیوم موجود در هواپیما باعث آتش‌سوزی شده و خلبان عبدالحمید تمامی تلاش خود را برای نجات مسافران و فرود اضطراری انجام داده اما موفق به جلوگیری از سقوط هواپیما نشده است.

وی بیان کرد که تاکنون کارشناسان و مسئولان استرالیایی و مالزیایی زمان و پول زیادی را بی‌ثمر صرف جست‌و‌جوهای اشتباه خود کرده‌اند.

وی ادعا کرد که هیچ توطئه یا نیت شومی در این حادثه وجود نداشته و این سانحه فقط یک تصادف صنعتی بوده است و علت تغییر مسیر هواپیما در پرواز نیز برای فرود اضطراری از سوی خلبان صورت گرفته است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: