به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - فرزند یکی از شهدای ایرباس، طی نامه‌ای سرگشاده با بیان اینکه در زمان شهادت پدرش جنینی سه ماهه بوده است، گفت: تحریم‌ محروم بودن از نعمت پدر که توسط امریکا از بدو تولد به من اعمال شد، تاثیری بر پیشرفت علمی من نداشته است.

خبرگزاری فارس: ملت انقلابی ایران 37 ساله شده و توانش بیش از یک جنین ۳ ماهه است

به گزارش فارس، اسحاق عامری‌سیاهویی، فرزند شهید عامری‌سیاهویی یکی از شهدای ایرباس است که تاکنون موفق به ثبت ده‌ها اختراع شده است.

وی که از جوان‌های موفق و برجسته هرمزگانی شناخته می‌شود، امسال همزمان با سالگرد شهادت شهدای پرواز 655 طی نامه‌‌ای سرگشاده به دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه آورده است: اینجانب اسحق عامری‌سیاهویی فرزند شهید والامقام عامری از جانباختگان فاجعه هوایی ایرباس سال ٦٧، لازم دانستم حالا که مذاکرات شما با دیپلمات‌های امریکایی مصادف شده است با بیست و هفتمین سالگرد شهدای ایرباس چند نکته را خدمت حضرتعالی عرض نمایم:

1- جنین سه ماه‌ای بیش نبودم که پدرم شهید شد، رنج یتیمی را مردانه تحمل کردم و تصمیم گرفتم به پاس ٢٩٠ شهید ایرباس (290 شهید) به علاوه امام شهدا(ره)، ٢٩١ اختراع داشته باشم و با تمامی سختی‌ها و با غیرت جنوبی که از پدر به ارث داشتم، این کار را شروع کردم و در عرصه‌های علمی دنیا تاکنون شش مدال نقره و طلا گرفته‌ام.

در ادامه این نامه آمده است: نکته مهم این بود که من به جرم هیچ، از نعمت داشتن پدر محروم شدم، اما این تحریم تاثیری در رشد اجتماعی و علمی من نداشت، پس با قدرت از حقوق ملت دفاع نمایید، کافی است طبق منویات مقام معظم رهبری، همدلی و همزبانی در بین ملت و دولت باشد، آنگاه زور هیچ کشوری به ما نمی‌رسد و هیچ تحریمی روی این مردم باغیرت تاثیری نمی‌گذارد.

عامری‌سیاهویی در ادامه می‌افزاید: ملت انقلابی ایران ٣٧ ساله شده‌اند و توانایی مقابله با مشکلاتشان بیش از یک جنین سه ماه است.

2-در سابقه تاریخی کشور ما هیچگاه تعرض به خاک کشوری سابقه نداشته و ندارد، امروز ٢٧ سال از آن فاجعه می‌گذرد و من ٢٧ ساله شده‌ام، درست هم سن پدرم و هنوز یک علامت سئوال بزرگ در ذهن دارم به چه جرمی پدرم را از من گرفتند؟ "فبای ذنب قتلت"،‌ به راستی به کدامین گناه کشته شدند؟

بی شک حمله به هواپیمای مسافربری هیچ توجیه نظامی ندارد اما جالب است که حتی پس از آن ماجرا نیز ما هیچ اقدام نظامی بر علیه کشور امریکا انجام نداده‌‌ایم، پس ما ملت جنگجویی نیستیم، ما به هیچ عنوان دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، ما دنبال صلح جهانی هستیم و از جنگ و خونریزی بیزاریم.

در پایان این نامه خطاب به وزیر امور خارجه آمده است:‌ امیدوارم با تلاش حضرتعالی و تیم مذاکره کننده، یک توافق خوب با حفظ خطوط قرمز رخ دهد. من نه سیاستمدارم نه دیپلمات، من فقط یک جوان ایرانی‌ هستم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: