به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
آیت الله علم الهدی:
به فرهنگ حجاب در خانواه ها پرداخته شود و پیشگیری از اختلاط زن و مرد در خانواده صورت گیرد
"خیبرآنلاین" - آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در تجمع «عفاف و حجاب» که در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: امروز سالروز کشتار عناصر انقلابی در مسجد گوهرشاد به مناسبت دفاع از حریم عفاف و حجاب است.

به گزارش رسا، وی با بیان اینکه 21 تیر روز دفاع از حجاب و مخالفت با بی حجابی بود، گفت: برخی از افراد روشنفکر قصد تحریف تاریخ را دارند و با بیان اینکه انقلاب مردم مشهد در مسجد گوهرشاد به خاطر مقاومت فرهنگی در برابر اتحاد شکل و تغییر لباس و مخالفت با کلاه فرنگی بود در حالی که برای دفاع از حجاب و مبارزه با بی حجابی بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه کشف حجاب در سال 1307 در دربار پهلوی شروع شد، تصریح کرد: برخی روشنفکران کشف حجاب در ایران را بعد از قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در سال 1314 عنوان می کنند و آن را دلیلی بر این می دانند که این قیام مقاومت فرهنگی مردم بوده است؛ در حالی که از سال ها قبل کشف حجاب صورت گرفته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درخصوص قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اظهار داشت: این قیام برای حمایت از جریانی بود که در برابر رضا خان برای کشف حجاب اعتراض کرده بود و مردم با تجمع در خانه آیت الله سید یونس اردبیلی و سپس با افزوده شدن بر تعداد آنها به مسجد گوهرشاد مراجعه و خواستار آزادی آیت الله قمی می شوند و در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی بازداشت بود.

وی خاطرنشان کرد: روزی که انگلیس تصمیم گرفت دین را در ایران براندازی کند و در عداوت با مسلمانان اسلام را به حاشیه بکشانند اولین نقشه و کار آنها کشف حجاب بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در دو آیه 21 سوره نور و 59 سوره احزاب به صراحت به تبیین جزییات حجاب پرداخته است، گفت: حجاب در دین و اعتقاد مردم به عنوان یک اصل است.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه 31 سوره نور، بیان داشت: دو جمله در این آیه در خصوص پوشش است که زنها زینت خود را آشکار نکنند و آیت الله طباطبایی در تفسیر این سوره می گوید مقصود از آشکار نکردن زینت، یعنی مواضع زینت را آشکار نکنند.

وی افزود: در ادامه این آیه خداوند می فرماید مگر مواضعی که ظاهر است؛ فقها بیان می کنند اگر این جمله نبود باید کل صورت را می پوشاندند.

آیت الله علم الهدی چادر را فرهنگ ایرانی عنوان و اظهار کرد: چادر فرهنگ ایرانیان است و قبل از اسلام وجود داسته است؛ 3 هزار سال قبل لباس زن ایرانی چادر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این اینکه منکر حجاب کافر است، گقت: حجاب کار فرهنگی و تصریح آیه قرآن است؛ منکر حجاب منکر قرآن است و منکر قرآن نیز کافر است؛ در برابر این صراحت قرآن نمی توان در خصوص حجاب نظر شخصی داد.

وی خاطرنشان کرد: البته کسی که چادر نداشت لزوما بی حجاب نیست اما چادر حجاب برتر است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه با اجبار نمی توان زن را مجبور به حجاب کرد، تصریح کرد: هیچگاه کسی را مجبور به حجاب نکنیم چون موجب ایجاد نفرت نسبت به حجاب می شود، همانطور که رضاخان نتوانست با اجبار زنان را بی حجاب کند، با حجاب شدن با اجبار به نتیجه نمی رسد، کار فرهنگی با برنامه فرهنگی سالم باید انجام شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما با آزادی بی حجابی مخالفیم، گفت: بی حجابی در خیابان ناهنجاری است و جامعه را به فساد می کشد و ابزار دشمن در جنگ نرم و پیشقراول جنگ فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ما زن ها را با زور نمی خواهیم با حجاب کنیم اما جلوی بی حجابی را باید گرفت، گفت: با این ناهنجاری ها باید مقابله کرد و مسأله برخورد با بی حجابی مانند برخورد دستگاه قضا با دزد و شرابخوار و ناهنجاری است و باید با ابزار خود مانند گشت ارشاد و غیره به آن مقابله کرد.

آیت الله علم الهدی مسأله بی حجابی را موضوع امنیتی دانست و افزود: دشمن در تاریخ تجربه دارد که برای جامعه مسلمان هیچ لشکری آماده تر از بی حجابی نیست بنابراین به سراغ آنها رفته اند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری درخصوص راه های فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب گفت: وزارت کشور، صداوسیما و ارشاد باید کاری را انجام دهند؛ تنها اکتفا کردن به سخنرانی، شعار و بیلبورد حمایت از حجاب کافی نیست.

وی با بیان اینکه صداوسیما هنر را در استخدام حجاب در آورد، اظهار کرد: گاهی با یک اثر فرهنگی می توان به اندازه سال ها کار کرد از قبیل بخشی از فیلم سقوط یک فرشته که به مسأله چادر توجه شده بود دارای اثر تبلیغی بالایی بود و ارزش فراوانی دارد.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی باید از خانواده ها شروع شود، تصریح کرد: به فرهنگ حجاب در خانواه ها پرداخته شود و پیشگیری از اختلاط زن و مرد در خانواده صورت گیرد.

امام جمعه مشهد گفت: در دانشگاه ها و محیط کار نیز خود زنان برای رفع اختلاط زن و مرد اقدام کنند و این امر را از مسؤولان مطالبه کنند که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اختلاط زن و مرد به ضرر زن و مرد به ویژه به ضرر زن است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
اگه برتره چرا شماپشتش قایم شدین وبا زور وتهدید وکلی هذینه برا جامعه برسرخانما میخواین باشه
لطف کنیدچشاهیزتون را ببندین نه خانمارو اسفالت کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: