به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان مغرب، سفره‌ ساده افطار برای پذیرایی از میهمانان پهن شد که نه از چند مدل غذا بود و نه از چند مدل دسر
"خیبرآنلاین" - کهف الشهدا در شمال تهران در این چند سال میزبان زوج های جوانی است که در کمال صفا و صمیمیت و در فضای روحانی و عطرآگین ، مراسم عقد خود را در این مکان مقدس برگزار می کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اینجا کهف‌الشهدا است؛ در بالاترین نقطه شمال تهران بالای یک کوه، درون یک دالان نورانی شهدای گمنامی آرمیده‌اند.

5 شهید که در 28 خرداد سال 86 قرار شد میهمان اهالی ولنجک شوند که در نهایت با مراجعه به قرآن و آمدن آیه 16 سوره کهف که نشان از پناه بردن اصحاب کهف به غار بود، شروع به جستجو در منطقه می کنند تا اینکه این غار در بالای کوه پیدا می‌شود و شهدا دور از هیاهو در غار دفن می شوند و در سال 92 هویت یکی از شهدای گمنام آرمیده در کهف الشهدا (شهید مجید ابوطالبی) با اصرار مادر این شهید که چندین بار خواب فرزند خود را دیده بود، مشخص می شود. فضای معنوی حاکم بر کهف الشهدا، این حرم را میزبان خیل عظیم زائران و دلدادگان کرده است و به قول یکی از ساکنان این منطقه، کهف الشهدا نگین منطقه ولنجک شده است.

* بستن پیوند آسمانی در کهف الشهدا

زوج جوانی  تصمیم گرفتند مراسم ازدواجشان را با شهدا سهیم شوند و در کنار مزار آنها سفره‌ عقد ساده‌ای پهن و زندگی مشترکشان را با دعای خیر آنها آغاز کنند. 

ساعت 19 است. با حضور عروس و داماد بر سر سفره‌ عقد و با ورود میهمانان به فضای داخل غار که فضایی کوچک اما روحانی  است، همه آماده می‌شوند تا با خواندن خطبه عقد پیوندی آسمانی این دو عزیز در کنار مزار شهدا بسته شود.

سفره عقد، کوچک و در نهایت زیبایی ساده است و محوطه غار با پرچم‌های یاحسین(ع) و یازهرا(ع) آذین‌بندی شده‌است، پس از خواندن خطبه عقد، آقاداماد و همسرش در میان شادی خانواده‌ها و میهمانان دست به دست هم شدند و با ذکر چند صلوات و ادای احترام به شهدا در کنار مزار این 5 شهید عکس یادگاری گرفتند که برای همیشه این اتفاق مبارک ثبت شود.
 
* پذیرایی شام عقد در کنار شهدا

با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان مغرب، سفره‌ ساده افطار برای پذیرایی از میهمانان پهن شد که نه از چند مدل غذا بود و نه از چند مدل دسر. آنها به جای اینکه شام عقد خود را در تالار و رستوران بدهند، تصمیم گرفتند با افطاری ساده اما، پر از صفا و صمیمیت در کنار شهدا از آنها پذیرایی کنند.


آقاسید و همسرش سیر متفاوتی از دیگران در نحوه برگزاری مراسم ازدواجشان انتخاب کردند و  با الگو قرار دادن شهدا در زندگی خواستند تا با برگزاری ازدواج ساده و کم‌هزینه دعای خیر شهدا را بدرقه زندگی مشترکشان کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: