به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - آیت الله صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: ماه رمضان ماه فوق العاده‌ای بود که باید به خداوند کریم بگویم که زبان ما قاصر از این همه لطف و کرم الهی است. همه ما شکرگذار خداوند هستند. روزه گرفتن در گرمای تابستان کار سختی بود. مومنین بدانند که سرمایه گرانی به دستشان رسیده، نگه داشتن آن بسیار سخت است. چیزی که به دست آورده‌اید از خدا بوده و باید به خداوند برگردانده شود. البته باید از سرمایه استفاده کرد و به سرمایه بیافزاییم. 

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز با یادآوری سالروز احیای نمازجمعه به عنوان یکی از احکام پربرکت اسلام که پیش از انقلاب بر زمین مانده بود، گفت: خداوند در سوره جمعه مومنان را صدا می‌زند و به پایگاه ذکر خدا دعوت می‌کند.

وی از نمازجمعه به عنوان کانون آشتی با خدا و وصل شدن قطره به دنیای بیکران و نیز محل تجلی اتحاد و یگانگی یاد کرد و اظهار داشت: نمازجمعه مایه آرامش جامعه و کوه شدن و مقاوم شدن در برابر طوفان‌ها است. از  این رو ما باید قدردان امام راحل و آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران باشیم.

آیت الله صدیقی با تشکر از زحمات رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، توصیه به تقوا،‌ وحدت و روشنگری را از جمله توصیه‌های امام خامنه ای به امامان جمعه خواند.

تا کار از کار نگذشته، جلوی

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره "متن وین" میان ایران و 1+5، تقدیر ولی امر مسلمین از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را دارای تعبیر برشمرد و افزود: امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدر خود را بداند و منتقدان نیز آزاد باشند تا نقد منصفانه خود را مطرح کنند؛ چرا که ملت بصیر ولی نعمت ما هستند و ما چیزی جدای از مردم نداریم. بنابراین مذاکره کنندگان باید ابعاد کامل توافق و آسیب‌های احتمالی آن‌را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورایعالی امنیت ملی عهده‌دار امانت بررسی "متن وین" است، گفت: شورایعالی امنیت ملی ضمن بررسی دقیق توافق، نگرانی‌های منصفانه صاحبنظران را چاره‌جویی کند. شورای عالی امنیت ملی نقاط ضعف نتیجه مذاکرات را بررسی کند و تا کار از کار نگذشته جلوی توافق بد گرفته شود.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: این توافق عده‌ای را بر آن داشت که گذشته دشمن را فراموش کرده و چهره کریه او را بزک کنند اما رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید فطر فرمودند ما با آمریکا 180 درجه فاصله دیدگاه داریم.

آیت الله صدیقی از ناسازگاربودن هویت دینی با بی دینی، ظلم با عدل، فریب با صداقت و... سخن گفت و ادامه داد: ریشه تقابل میان ما و استکبار فطری، قرآنی و دینی است.

وی با اشاره به رجز‌های آمریکا پس از توافق بیان داشت: غرب پس از توافق مدعی شده بود که ما ملت ایران را تسلیم کرده و از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداشتیم در حالی که ملت ما خدا را دارد و با درپیش گرفتن مسیر انبیا، منتظر ظهور منجی است؛ در این 36 سال در برابر آمریکا با قدرت ایستادگی کرده و استکبار خواب تسلیم ما را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری تذکر ولی امر مسلمین به حفظ وحدت در منطقه و در داخل کشور گفت: ایشان تاکید کردند که توافق هسته‌ای موجب شکاف در متن مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای مکررا نقد سازنده را درباره مذاکرات و توافق هسته‌ای روا دانسته‌اند تصریح کرد: یکی از لوازم زنده بودن انسان همین است که مشکلات را دیده و آنها را به نقد بکشد و مطالبه اخلاقی کند. البته نقدها باید منصفانه بوده و توهین و تهمت دور از شان اخلاقی ملت ماست.

آیت الله صدیقی با توصیه به رسانه‌ها جهت رعایت ملزومات نقد منصفانه گفت: البته در آن طرف هم باید از هیجان‌زدگی،‌ شتاب زدگی و تحریک روحیه‌ها با این عنوان که اکنون پس از توافق دیگر همه درها به روی ما باز شده است، خودداری کرد؛ زیرا متانت حکم می‌کند با احتیاط حرکت کرده و عهدشکنی دشمن را رصد کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز درباره حادثه سیل اخیر در کشور تلفات رخ داده را محصول بی توجهی برخی مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: مگر سازمان هواشناسی کشور قدرت پیش‌بینی ندارد؟ مگر ستاد بحران ما نباید برای مقابله با حوادث آمادگی داشته باشد؟ مگر نباید علاج واقعه را پیش از وقوع‌ آن انجام داد.

امام جمعه موقت تهران درباره  تحولات منطقه نیز گفت: ما همیشه حامی دولت‌های برآمده از آرای مردم هستیم اما آمریکا در سوریه، ‌یمن و عراق به دنبال تجزیه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همه این ظلم‌ها،‌ تقلب‌کاری‌ها و سیاهکاری‌ها را برای  حمایت از اسرائیل انجام می‌دهد اظهار داشت: آمریکا مردم مسلمان را به جان هم انداخته و سلاح‌های خود را به حکومت‌های غیرمردمی که همواره آنها را زیر چتر خود می‌گیرد، می‌فروشد تا مردم را به خاک و خون کشند.

خطیب جمعه تهران در پایان نابودی دشمنان و نجات مردم منطقه را از خداوند مسئلت کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
2
3
"تا کار از کار نگذشته، جلوی "توافق بد" گرفته شود"
این نظر چرند شما در هیچ کجای فرمایشات امام جمعه محترم نبود. در هیچ رسانه ای! شما حق ندارید تفسیرهای احمقانه خودتان را بجای اصل کلمات متکلم قرار دهید. چه کسی این اجازه را به شما می دهد؟ نمیدونم اینجور مواقع شورای نظارتی ها زنده هستند یا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
3
1
شما خیلی عوضی هستید می دونم منتشر نمی کنید ولی یادتان باشد شما دروغگو هستید خیلی دروغگوووووووووووووووووووووووووو شما مثل داعش می مونید می دونید چرا همش انتقاد می کنید چون از کار بی کار شدید و نمی تونید دزدی بکنید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
2
به جای این همه فحش و بد و بیراه که همش هم لایق خودته بهتره چشماتو باز کنی و متن رو قشنگ بخونی تو پاراگراف ششم خط 21 و 22 عین گفته امام جمعه محترم :
(( شورای عالی امنیت ملی نقاط ضعف نتیجه مذاکرات را بررسی کند و تا کار از کار نگذشته جلوی توافق بد گرفته شود ))
واقعا برای اینقدر حماقت و کودنی و دروغ گویی و چرخوندن ماجرا متأسفم !!!...
حداقل مردونه نظرت رو بگو و حرف بقیه رو عوض نکن
جانم فدای راه رهبرم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
" خطیب جمعه تهران افزود: شورای عالی امنیت ملی که امروز از جانب مجلس شورای اسلامی عهده دار این امانت است، باید در متن دقت کنند و تا کار از کار نگذشته است نگرانی هایی که بعضی از صاحب نظران منصف دارند در مورد آنها چاره جویی کنند و مقاومت لازم را در فرصت بعدی اعمال کنند. " جناب دلواپس پرحرف کم فهم منم گفتم این چرندیات جماعت یهودی این سایت در هیچ جا نیست تو اونوقت من را ارجاع میده به خط و خطوط خبر دروغ این اراذل شکل خودت!!! متنی که من نوشتم عین خبار رجانیوزه! چشای کورت رو باز کن کجاش گفته "توافق بد" .
ضمنا یهودی ها! خجالت نمی کشید. شما با جلیلی تون ادعای مسلمونی تون گوش فلک رو کر میکنه اونوقت اینطوری تو چشم مردم نگاه می کنید و متن دروغ تون رو تیتر می کنید. واقعا شما منحرف ها اصحاب فتنه رو از رو بردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: