به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدینه فاضله ترسیم شده پس از دوستی با شیطان بزرگ، وَهمی است که دولت ها و ملت ها و رجال زیادی را قبلا در خود غرق کرده و عُقلا راه رفته را هرگز دوبار نمی پیمایند
"خیبرآنلاین" - محمدحسین صبوری * / از اولین روز قرائت بیانیه وین زمان زیادی نگذشته بود که همین دوشنبه گذشته، قطعنامه پرحرف و حدیث شورای امنیت نیز به تصویب رسید.

از هیاهوی زنجیری های حوزه رسانه و تبریک و شادباش های منحصربه فرد برخی مسئولین هم که بگذریم و حتی بالکل این را هم نشنیده بگیریم که عده ای از همین جماعت منهدم الحال(!) فوق الذکر تفاوت میان قطعنامه و توافقنامه را تشخیص نمی دهند و قلم و نطقشان تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را "تصویب توافقنامه وین(!)" معرفی می کند...، تازه می رسیم به وکلای ملت در مجلس؛

هرچند از مفاد قطعنامه، بی اعتبارکردن هرنوع مخالفت و ردمتن امضا شده را توسط مجلس شورای اسلامی ایران و یا هر نهاد دیگری در کشور استنتاج می شود، لیک باز هم این ملت ایران است که نمی گذارد نقض سخن دکتر علی شریعتی ثبت شود: "پای هیچیک از قراردادهای استعماری را روحانیت امضا نکرده است."

آقایان حاضر در مجلس باید به یاد داشته باشند که به یاد داریم مسئولیت آنها در این برهه عمیقا متوجه عزّت و منافع ملّی است، که ارجح بر هر موضوع دیگر است.

آزمون بزرگ برای مجلس نهم/نمره این آزمون در آینده نزدیک از سوی ملت داده خواهد شد

القصه؛ آنچنان بد هم نمی دانیم که بررسی دقیق متن برجام را "آزمون مجلس نهم" در دوره چهار ساله خود بنامیم. آزمون معیاری که نمره اش را مستقیما از سوی ملّت دریافت خواهند کرد، در آینده ای نزدیکتر از تصور.

با توجه به اتفاقات و موضعگیری های اخیر مشاهده شده، پیشنهاد به رییس کنونی مجلس این است که دوراندیشی و آینده نگری خود را از "هفت ماه آینده" به "قضاوت تاریخ" ارتقاء بخشد! با این گمان که استقلال کشور را به کرسی ریاست مجلس ترجیح دهد؛ مابقی نمایندگان نیز به همین مراتب. چرا که پروسه وتو های محاسبه گرانه جناب لاریجانی، بیش از همه فرض را به سمت تئوری "لاریجانی نقد را به عارف نسیه ترجیح می دهیم"، متمایل می کند.

از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی توقع است در این حال که دولت یازدهم در سیاست خارجه خود را از "اسب" به زیر پَرت کرده، مجلس لطف کند "اصل" را حفظ نماید.

پی نوشت: جمهوریّت جامعه نیز این نکته را عنایت داشته باشند که ذهنشان را بیهوده اسیر جوسازی های رسانه های پر سروصدا و شایعات جهت دار، آن هم با توسل به کارناوال های خیابانی عده ای اشراف زاده نامُشرف بر متن توافق نکنند. چه بسا که مدینه فاضله ترسیم شده پس از دوستی با شیطان بزرگ، وَهمی است که دولت ها و ملت ها و رجال زیادی را قبلا در خود غرق کرده و عُقلا راه رفته را هرگز دوبار نمی پیمایند. شاهد مدعای فوق هم لیبی، شوروی، صدام و گورباچف، دیکتاتور نامبارک مصر و الخ...

انتهای کلام، تذکر امیرالمومنین، امام علی(ع) کافی است: "وَ اعتَبِروا بما قَد رَأيتُم مِن مَصارِعِ القرونِ قَبلَكم...؛ از آنچه كه در ميدان هاى نابودى امت هاى پيشين ديده ايد، عبرت گيريد به عوامل سقوط و انقراض آنان توجه كنيد..."

آب را، نه آبرو را...!

* محمدحسین صبوری
فعال رسانه ای استان فارس
برچسب ها: توافق ، وین ، اسب ، مجلس ، آزمون ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
3
سلام،احسنت،عالی بود،این کشورهای غربی و آمریکا عاشق چشم و ابروی مردم ما نیستن،اونا اسبشون هر جا زین نمی کنند،غربی ها بوی کباب به دماغشون خورده،منقل و زغال هم که براشون آماده کردن،وای به حال مسولین کشوری، بترسین از حق الناس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
2
ریس دولت یازدهم ُ طوری در باره جمع بندی وین صحبت می کند ُ انگار تایید و تصویب شده ُ اصلا به ذهنش راه نمی ده که شاید تصویب نشود ُ و آنرا تصویب شده می داند ُ هر وقت در باره وین سخن می گوید انگار خیالش راحته که تصویب شده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
2
اصلا برای مردم معلوم نیست مجلس در باره وین ُ چه کار داره می کنه ُ چقدر حرکت شان کند کند کند است . چرا نمی حنبند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
3
عالی بود مرسی ان شاء الله که توجه کنن به این مسائل جناب مجلسیان وصرفا به فکرقدرت وحفظ جایگاه خودشون نباشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
ما مردم از دولت یازدهم انتتظار درایم ُ پس از رفع تحریم ها ُ همه همه همه مشکلات کشور را بلافاصله باید حل کند ُ از این خواسته هم کوتاه نخواهیم آمد ُ خود دولت یازدهم همه اش قول داد که مملکت گل وبلبل می شود ُ این گوی و این میدان . اینکه بعضی دولتی های می گویند بعد از رفع تحریم ها ُ انتظار رفع مشکلات و ... را نداشته باشند ُ هرگز نمی پذیریم ُتحریمی وجود ندارد ُ پس بهانه ای برای کار نکردن ندارید شما دولتی ها ُ باید همه مشکلات ما مردم و نظام را یک به یک دولت یازدهم حل کند ُاگر قراره حل نشود چرا این توافق بد را انجام دادید ؟ ما مردم صددرصد از دولت یازدهم رفع مشکلاتمان را پس از رفع تحریم ها انتظار داریم و حل نکردن مشکلاتمان را هرگز نمی پذیریم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: