به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
به این عضو هیات علمی اعلام شده که در طول دوران خدمت فاقد حکم استخدامی پیمانی بوده و این در حالی است که وی حکم پیمانی اول مهر سال 88 را دارد
"خیبرآنلاین" - هنوز جنجال وزارت علوم در قضیه بورسیه‌ها تمام نشده که مسئولان این وزارتخانه در پی دستاویزی جدید برای جنجال‌آفرینی، همکاری 300 عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور را لغو کردند، این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که چندی قبل رهبر انقلاب نسبت به افت رشد علمی کشور تذکر داده بودند.

خبرگزاری فارس: آتش جنجال‌آفرینی که این‌بار دامن اعضای هیأت علمی را گرفت/وزارت علوم همچنان درگیر بازی‌های سیاسی

به گزارش فارس، هنوز جنجال وزارت علوم در قضیه بورسیه‌ها تمام نشده که مسئولان این وزارتخانه در پی دستاویزی جدید برای جنجال آفرینی همکاری 300 عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور را لغو کردند و این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که چندی قبل رهبر انقلاب نسبت به افت رشد علمی کشور تذکر داده بودند.

پس از انتشار خبری مبنی بر جنجال جدید وزارت علوم در لغو همکاری 300 عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور برخی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور که همکاری آنها لغو شده است در تماس با ما این خبر را تائید کرده و از عملکرد وزارت علوم گلایه داشتند.

خبر این بود که 300 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور که یا قرارداد پیمانی دارند یا مدت‌هاست فرآیند جذب آنها در حال انجام است، به بهانه نداشتن فراخوان جذب توسط وزارت علوم لغو همکاری می‌شوند و این در حالی است که پرونده جذب این دسته از اعضای هیات علمی قبل از مکانیسم فرایند جذب بوده که در دولت جدید متوقف شده است.

البته محمدعلی سرلک سرپرست دانشگاه پیام نور در نشست خبری در رابطه با لغو همکاری این دانشگاه با حدود 300 عضو هیأت علمی گفت: برخی اعضای هیأت علمی قراردادی هستند و تعریف قراردادی نیز مشخص است. یعنی یک قرارداد یکساله امضا می‌شود و ادامه همکاری برای سال بعد بر مبنای معیارهای علمی و پژوهشی است.

وی افزود: ما تا پایان بهمن ماه با اعضای هیأت علمی قرارداد داریم و این افراد برای تبدیل به وضعیت استخدامی پایدار باید بر اساس قوانین وزارت علوم پرونده خود را در زمینه صلاحیت عمومی و علمی تکمیل کنند.

سرلک اظهار داشت: با کسی از ناحیه دانشگاه پیام نور لغو قرارداد نداشتیم و به دنبال ساماندهی نیروهای علمی دانشگاه هستیم، با توجه به اینکه حدود 2400 نفر مربی و دستیار علمی داریم پرونده‌ها باید در وزارت علوم تأیید صلاحیت علمی و عمومی شود.

ولی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در تماس با ما مدارکی را ارائه کردند که خلاف صحبت‌های سرپرست دانشگاه را نشان می‌دهد.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور از سال 82 تا 84 قرارداد پروژه‌ای با یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور داشته است، سال 1384به عنوان دستیار علمی اشتغال داشته و در سال 1388 به پیمانی تبدیل وضعیت یافته‌ است.

در آبان سال 1388 براساس نامه معاونت آموزشی وقت دانشگاه، حکم پیمانی این فرد به دلیل ادامه تحصیل در مقطع دکتری،‌ لغو و پس از اتمام تحصیل در سال 1391،  منضم به مصوبه شماره 10 هشتصد و بیست و یکمین صورتجلسه هیأت رئیسه دانشگاه از نیمسال اول سال 1392 به صورت استادیار تمام وقت با مرکز پیام نور همکاری داشته است.

سابقه وضعیت علمی و اخلاقی این فرد نیز کاملا مشخص است و نمی‌توان به این موارد ایرادی را گرفت و وی را لغو حکم کرد.

بنا به اعلام هیأت اجرایی جذب دانشگاه پیام‌نور، قرارداد وی به دلیل عدم شرکت در فراخوان وزارت علوم از مورخ اول تیرماه سال 94 لغو شده است.

ولی پس از پیگیری‌های این عضو هیات علمی از ریاست مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در دوم اردیبهشت امسال، از سوی ریاست مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم به دبیر هیأت اجرایی جذب دانشگاه پیام‌نور اعلام شده است که با توجه به صدور حکم پیمانی مهرماه سال 88 که قبل از اولین فراخوان وزارت علوم است وی مشمول شرط شرکت در فراخوان نیست.

لذا موضوع پرونده در 17 خردادماه سال 94 یعنی قبل از وصول نامه مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم به دبیر هیأت اجرایی جذب دانشگاه مطرح و قرار داد همکاری از اول تیرماه 94 لغو شده است.

برابر پیگیری‌های متعدد از دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه پیام‌نور در این زمینه، در مورخ 22 تیرماه با امضای معاونت آموزشی دانشگاه پیام‌نور وضعیت وی از مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم استعلام شده است.

به این عضو هیات علمی اعلام شده که در طول دوران خدمت فاقد حکم استخدامی پیمانی بوده و این در حالی است که وی حکم پیمانی اول مهر سال 88  را دارد.

همچنین یکی از دلایل لغو حکم این فرد این مساله اعلام شده که چنانچه فاصله خدمتی ایجاد شود،‌ متقاضیان عضویت هیأت علمی، باید فرآیند کامل جذب را طی کنند، در حالیکه با توجه به ادامه تحصیل وی در مقطع دکتری در سال 1388 و به نامه مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام‌نور منضم به مصوبه شماره 10 هشتصد و بیست و یکمین صورتجلسه هیأت رئیسه دانشگاه، مقرر شده بود محل خدمت دانشجویانی که 2 تا 3 سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند در صورت قبول همکاری به صورت حق‌التدریس محفوظ بماند.

این فرد در زمان قبولی در مقطع دکترا به دانشگاه مراجعه و اعلام کرده که اگر ادامه تحصیل برای کار وی مشکلی ایجاد می‌کند از تحصیل منصرف شود ولی دانشگاه اعلام کرد که وی می‌تواند تحصیل کند و محل تدریس وی نیز بنابرقانون محفوظ است و حتی از نیمسال 88 تا نیمسال دوم 91 با وی قرارداد پاره‌وقت به عنوان مدرس مدعو منعقد کردند.

این فرد پس از اتمام تحصیل در سال 1391 نیز پس از اخذ مجوزهای لازم،‌ از نیمسال اول سال 1392 به صورت استادیار تمام وقت با مرکز پیام نور همکاری داشته است.

ضمناً در زمان ادامه تحصیل نیز (از نیمسال دوم سال 1388 تا نیمسال دوم سال 1391) به صورت مدرس حق‌التدریس و مدرس مدعو (قرارداد پاره وقتی) برابر مجوز هیأت اجرایی جذب دانشگاه پیام‌نور همکاری داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: