به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نه تنها از دوقطبی خبری نیست، بلکه مانند تشییع باشکوه 275 شهید، ملت همدل و همزبان، چشم در چشم امامش دوخته و منتظر اشارتی است تا بساط تحمیل کنندگان هر گونه صلحی مانند دوران امام حسن(ع) را بر هم زند
"خیبرآنلاین" - ماجرای قبول قطعنامه 598 شاید برای عده ای دیپلمات محور و اهل سازش با دشمنان یک پیروزی "برد - برد" و دستاورد محسوب شود اما برای امتی که در همه حرکات و سکانتش نگاه اعتقادی و ولایی دارد، کشنده تر از هر مساله ای بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وقتی امام خمینی(ره) پس از قبول قطعنامه 598، طی پیامی، دو بار از عبارت "زهر" استفاده کرد (اینجا)، امت که در بی خبری محض نگهداشته بودند و بعضا برای جشن پساقطعنامه آماده می شدند، تازه مطلع گشتند که چه بلایی بر سرشان آمده است؛ بلایی کشنده تر از جنگ و نبرد در جبهه ها.

براساس این گزارش، امت می دانست که امام(ره)، سخنی به گزاف نخواهد گفت و وقتی سخن از نوشیدن "جام زهر" به میان آمد، یعنی آنکه آفتاب عمر حضرتش رو افول خواهد رفت؛ و همینگونه نیز شد و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کمتر از چندماه پس از تحمیل "جام زهر" توسط عده ای معلوم الحال، بر سر پا بود؛ آن هم با تحمل بیماری و سختی.

نکته دیگری که درباره قطعنامه 598 شورای امنیت حایز اهمیت است، ارسال پالس مثبت برای تهاجمی سراسری به دشمن در داخل کشور بود؛ به گونه ای که تنها شش روز پس از قبول قطعنامه مذکور، نیروهای نظامی عراق از منطقه خرمشهر عملیات بزرگی را آغاز کردند و همزمان، منافقین (همان مجاهدین بدنام سابق) از غرب وارد کشورمان شدند تا جایی که در غافلگیری به وجود آمده، در کوتاهترین زمان ممکن، شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام آبادغرب را اشغال و تخریب کرده و به سرعت از طریق بزرگراه به سمت کرمانشاه پیشروی کردند و حتی تا 34 کیلومتری این شهر نیز نزدیک شدند. مسعود رجوی، سرکرده منافقین، اعلام کرده بود که می خواهند ظرف 48 ساعت در تهران رژه پیروزی برگزار کنند!

ریشه یابی این مساله که مگر چه اتفاقی افتاده بود که دشمن، پس از 8 سال نبرد نظامی، حالا اینگونه تشجیع شده و بی مهابا مشغول درنوردیدن خاک کشورمان شده بود، امر بسیار مهمی است که استفاده از تجربه آن، برای این روزها موثر خواهد بود.

قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی، آن هم با پالس های به شدت اشتباهی که از سوی برخی مسئولان عرصه دیپلماسی و سیاسی و نظامی داده شد با این کلیدواژه ها که "مردم دیگر خسته شده اند" ، "جبهه ها خالی شده است" ، "دیگر توان تجهیز نیروهایمان را نداریم" ، "در دنیا منزوی شده ایم" و... علاوه بر تحمیل جام زهر به امام خمینی(ره) و ایجاد جو خفقان و یاس و ناامیدی در داخل کشور، باعث گستاخی دشمنان و ایجاد این توهم شده بود که حالا می توان ضربه نهایی را بر پیکره انقلاب اسلامی وارد کرد.

15000 نیروی نظامی آزموده با انواع مهمات و پشتیبانی گسترده بین المللی وارد کارزاری شدند که در نهایت، منجر به خوردن سیلی سخت از سوی ملت ایران شد. مردم، پس از آن که دریافتند چه کلاهی بر سرشان رفته و شنیدند که امامشان سخن از "جام زهر" به میان آورده است، سر از پا نشناختند و جبهه های غرب و جنوب را مملو از جمعیت عاشقی کردند که نشان بدهند دیگر زمان صلح تحمیلی به امام حسن(ع) گذشته و موسم تنهایی ولایت در این مملکت سپری شده است. منافقین و حزب بعث پشتیبان آن در زمانی کوتاه تارومار شدند و برگ زرین دیگری بر افتخارات و سلحشوری این ملت افزوده شد...

سال 1367، فضای خبری در اختیار طیفی خاص بود و تنوع و گستردگی رسانه ها مانند این روزها نبود؛ به  همین جهت، وقتی یک باند صاحب قدرت و ثروت، تصمیمی اتخاذ می کرد، به راحتی می توانست افکار عمومی را هدایت یا منحرف کند.

در آن سال، مردم زمانی رگ غیرتشان به جوش آمد که دیگر کار از کار گذشته بود و "جام زهر" در سکوت خبری تعارف شده و قطعنامه به امام امت تحمیل گشته بود.

سال 94 اما زمان دیگری است؛ هم ظرفیت تجربی ملت ایران رشد قابل توجهی پیدا کرده و بصیرت و آگاهی امت با روزگار سابق قابل قیاس نیست و هم به جهت تکثر وسایل ارتباطی و رسانه ای، صداهای مختلف عدالتخواه و انقلابی (حتی در تنگنای بسیار هم) به گوش مردم می رسد.

امروزه دیگر کسی نمی تواند در بایکوت خبری و رسانه ای، "جام زهر" دیگری به امام امت تعارف کند و بی شک، اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی بیفتد، تا قطره آخر آن به تعارف کننده یا تعارف کنندگان نوشانده خواهد شد.

همانگونه که امام خامنه ای سالها قبل فرمودند: "من به شما عرض کنم که امروز دشمن قادر نیست. امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه امریکا و نه بزرگتر از امریکا - اگر در قدرتهای مادّی باشد - قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد". (اینجا)

صلح امام حسن(ع) را برخی فرماندهان خائن و سیاسیون دنیاطلب و سازشکار بر اثر غفلت و بی بصیرتی و عدم اطلاع دقیق مردم آن عصر، به امام غریب شیعیان تحمیل کردند، اما این روزهای انقلاب اسلامی، کمترین شباهتی نه به آن صلح تحمیلی دارد، و نه به آن قطعنامه "جام زهری".

عموم ملت ایران، همدل و همزبان، نگاهشان تنها به امامشان است و همانگونه که معظم له فرصتی برای افزایش سطح تجربه مردم فراهم کرده اند، مشغول تجربه اندوزی بیشتر و محک زدن دوباره شیطان بزرگ و دارودسته جنایت پیشه، بدعهد و غیرقابل اعتماد او هستند.

امت، به این جمله امامش که از آغاز مذاکرات اعلام کرده بود "به این مذاکرات خوشبین نیستم" اعتقاد راسخ دارد و می داند که سرانجام این مسیر چیست اما برای عدم دراختیارگذاردن بهانه به دست بهانه جویان، "نرمش قهرمانانه" را در دستور کار قرار داد تا نفرت از آمریکا و همپیمانانش فراگیری بیشتری پیدا کند.

با این حساب، نه تنها از دوقطبی و عدم انسجام خبری نیست، بلکه مانند تشییع باشکوه 275 شهید که تاریخی شد، ملت همدل و همزبان، چشم در چشم امامش دوخته و منتظر اشارتی است تا بساط تحمیل کنندگان هر گونه صلحی مانند دوران امام حسن(ع) را بر هم زده و "جام زهر" احتمالی را به تعارف کنندگان بنوشاند.

ضمنا، یادآوری این نکته نیز ضروری است که در جریان قطعنامه 598، از کشورمان افرادی به عنوان تیم مذاکره کننده انتخاب شده بودند که "شیخ حسن روحانی" ، "علی اکبر ولایتی" ، "محمدجواد ظریف" ، "سیروس ناصری" ، "عباس ملکی" ، "مجید تخت روانچی" و "جمشید ممتاز" از جمله نفرات اصلی و پشت صحنه آن تیم، نامشان در تاریخ ثبت شده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مهدی ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
3
5
عمرا"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه امت حزب الله مرده باشه که جام زهر به نائب امام زمان (عج) تعارف بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا بگم بیم و امید چکار نشی که کار رو به اینجا رسوندی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
2
5
و عرض میکنم که همانها که جام زهر را به حضرت امام کبیرمان نوشاندنند با دادن مواد سرطانزا به (...) باعث شهادت (...) شدند . همانها که شهید بهشتی و 72 یارش و شهید مطهری و شهید مفتح و شهید رجائی و باهنر و در نهایت سید احمد تنها یادگار حضرت امام را بخاطر انتقاد از (...) اشرافی و وابسته به غربش شهید کردند و فتنه 78 و کودتای 88 و اکنون کودتای نرم (...) را بوجود و قرارداد ترکمانچای هسته ی را برتر از جنگ و ازادسازی خرمشهر عنوان کردند . فکر میکنید مدت 2 سال کودتا گر م.ه درانگلستان مشغول به چه کاری بود جز انکه در حال طراحی (...) کلید انگلیسی با جاسوسان سیا و موساد و mi6؟؟؟/ و درست یکسال قبل از انتخابات به کشور بازگشت ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مهندس فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
2
5
بسم الله...
شهید مظلوم آقای بهشتی : """سرنوشت"""" "مقلدان خمینی" چیزی جز شهادت نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
2
6
نکته تاسف آور اینجاست که این جام چنان زهردار است که (...) ، (...) ، (...) و (...) ، به شدت نگران فاش شدن متن توافق نامه هستند و از آمریکا بطور مکرر تقاضا میکنند مبادا آنرا فاش کنند.....! جالب است ایرانیان نامحرم شده اند و شیطان بزرگ محرم راز......!
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
علی
|
United States
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
1
2
نوش جان! حالا که سر کشیدید بگذارید کم کم اثرش را نشون میده!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
1
2
عجب...این آقایون در قطعنامه 598 هم بوده اند؟ پس مزه کرده باز هم میخواهند یک کارایی بکنند....خدایا بحق زهرای مرضیه س (...)....خدایا (...).....
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
0
سایت شما به دلیل این همه توهین و افترا به تنها نماینده واقعی مردم در ایران(دکتر روحانی)همین پنج شش نفر بازدید کننده رو داره.خوشحال باشید که مردم تو خیابونا هیچ اعتنایی بهتون نمیکنن و اینجا هرچی دلتون میخواد شعر برای خودتون میبافید.(...)
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: