به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یهودیان آمریکا بر سر حمایت از موضعگیری نتانیاهو یا دولت آمریکا دودسته شده‌اند اما صدای حامیان آمریکا در میان یهودیان به دلیل نفوذ اندک جناح چپ یهودی ضعیفتر از جنجال طرفداران پرسروصدا و متمکن نتانیاهو است
"خیبرآنلاین" - یک روزنامه انگلیسی از برنامه لابی صهیونیست ها در آمریکا برای اعزام ۶۰ نفر از قانونگذاران این کشور به سرزمین های اشغالی در راستای رایزنی با مقامات تل آویو در مورد ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، همزمان با تشدید اختلاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر توافق اتمی ایران و سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه ۶۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا به اسرائیل سفر می کنند تا سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درمورد توافق هسته ای ایران را بشنوند. 

همزمان با اعلام این خبر «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا نیز با شماری از سران یهودیان دیدار کرد.

به گزارش گاردین هیئتی که ۶۰ نفر از اعضای کنگره را دربرمی‌گیرد روز دوشنبه، ۱۲ مرداد، در بیت‌المقدس با بنیامین نتانیاهو دیدار می کند. هیئت کنگره با هزینه تامین شده از سوی آیپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، به تل آویو سفر می‌کند.

سفر همزمان ۶۰ عضو کنگره به اسرائیل در زمانی که برای کابینه نتانیاهو رد توافق اتمی نهایی با ایران از سوی کنگره آمریکا به مهم‌ترین هدف سیاسی مبدل شده می‌تواند حائز اهمیت تلقی شود.

به نوشته گاردین، ماه اوت، از ۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه، صحنه جدی کشمکش اسرائیل و آمریکا بر سر توافق اتمی با ایران خواهد بود.

آیپک و شمار دیگری از تشکل‌های طرفدار اسرائیل در آمریکا بودجه زیادی را برای پخش آگهی های تلویزیونی در آمریکا، با هدف بسیج افکار عمومی و اعضای کنگره به موضع‌گیری علیه توافق اتمی اختصاص داده‌اند.

باراک اوباما در روزهای گذشته در تماس تلفنی با حامیان خود اشاره کرد که مخالفان «پول زیادی» را برای تبلیغ مواضع خود علیه این توافق به خدمت گرفته اند.

نخست وزیر اسرائیل توافق جامع اتمی به دست آمده در روز ۲۳ تیرماه میان ایران و قدرت‌های جهانی را «اشتباهی در ابعاد تاریخی» نامیده و آشکارا کنگره را فرا خوانده است که آن را رد کند.

این در حالی است که اوباما و دولت او برای قانع کردن کنگره به تایید توافق در مهلت باقی مانده از بررسی این معاهده، به سختی در تقلا هستند.

با وجود حضور روزهای گذشته وزیران مهم دولت اوباما و رئیس ستاد مشترک این کشور در نشست های متعدد کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس های سنا و نمایندگان، واشنگتن هنوز نگران است که این توافق در کنگره رد شود.

در همین زمینه اوباما پنج‌شنبه گذشته از حامیان خود خواست صدایشان را به گوش کنگره برسانند و فعالانه‌تر عمل کنند.

در همین حال، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر منطقه ای خود تنها به مصر و قطر خواهد رفت و از توقف در سرزمین های اشغالی خودداری کرده است.

این در حالی است که سفر دو هفته پیش اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به تل آویو برای گفتگو با سران رژیم صهیونیستی در خصوص توافق اتمی ناکام توصیف شده است.

در این میان، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که در اقدامی کم‌سابقه روز جمعه همراه با جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید، در برابر خبرنگاران حاضر شد، تایید کرد که در این روز با شماری از رهبران یهودیان آمریکا دیدار کرده است.

یهودیان آمریکا بر سر حمایت از موضعگیری نتانیاهو یا دولت آمریکا دودسته شده‌اند اما صدای حامیان آمریکا در میان یهودیان به دلیل نفوذ اندک جناح چپ یهودی ضعیفتر از جنجال طرفداران پرسروصدا و متمکن نتانیاهو است.

با وجود این، در برخی از نظرسنجی ها شمار یهودیان حامی توافق بیشتر از مخالفان بوده اما رهبران مخالف به دلیل نفوذ و امکانات مالی صدای خود را پرطنین کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: