به‌روز شده در: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "سلم" نوشته است:
معنای لغوی انقلاب: دگرگون شدن، زیروروشدن، برگشتن از حالی به حالی و تغییر و تحول است.
معنای اصطلاحی انقلاب: تلاش عده ای برای واژگون کردن حکومت و ایجاد حکومتی نو به منظور تغییرات اساسی و بنیادین در تمام نهادها، مناسبات ساختار سیاسی، اجتماعی و جایگزینی سازمان نوین و مطلوب در چهارچوب اهداف و آرمانهای خاص.
از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دو نگرش و طرز تفکر در مورد انقلاب و تشکیل حکومت مطرح بوده است که در ادامه عرض خواهم کرد .
153
الف: نگرش و طرز تفکر اول
1: انقلاب اسلامی، برای ظلم ستیزی و باطل زدایی که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود و تشکیل حکومتی برای گسترش و اداره راهبردی انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت.
2: انقلاب تمام نشده، بلکه استمرار آن در عرصه های مختلف تا ظهور قائم آل محمد(ص) ضروری و لازم است، در مقابل برخی می پندارند که انقلاب تمام شده و حال باید با تشکیل حکومت بهره برداری را شروع کنیم.
3: عدم هضم شدن در سلطه جهانی استکبار و حمایت از مظلومین عالم تحت هر شرایطی توام با تبلیغ و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و حمایت از مستضعفین و مقابله با مستکبرین از هر قوم و نژادی که باشند.
4: اصل بقای انقلاب و آرمان های مقدس آن است نه بقای انقلابیون به قیمت عدول از آرمان ها و زیرپاگذاشتن ارزش های اسلامی با بهانه های واهی منفعت گرایانه شخصی و حزبی.
5: تکیه به ظرفیت های مردمی و داخلی کشور با مقاومت و جهاد در همه عرصه ها که غنی ترین پتانسیل های انقلاب اسلامی هستند به جای وابستگی به بیگانگان خصوصا مستکبرین.
6: گسترش انقلاب در ابعاد مختلف و فعال کردن پتانسیل های باالقوه آزادیخواه و ظلم ستیز در اقصی نقاط جهان و عدم محصورکردن انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی.
7: اصالت ولایت بر مردم برای خداوند متعال و سپس به دستور خداوند و حکم عقل به ترتیب برای پیامبران، امامان و فقهای جامع الشرایط که در عصر غیبت در ولایت فقیه متجلی شده است.
8: آبادکردن زندگی دنیوی مردم در چارچوب اسلام و نه به هر قیمتی... یا به بیان دیگر فراهم نمودن بهشت دنیوی که برای عموم مردم بهشت اخروی را به دنبال داشته باشد.
9: مرجع قراردادن معارف و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) در تمام زمینه ها و مسائل خرد و کلان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در راستای تمدن سازی اسلامی.
10: تشکیل حکومت در این نگرش وسیله است نه هدف، آن هم وسیله ای برای مقبولیت بین المللی و نظم بخشی به سازوکارها برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن(عج).
ب: نگرش و طرز تفکر دوم
1: انقلاب، برای براندازی حکومت مورد غضب مردم و تشکیل حکومت و حاکم شدن جریان انقلابی.
2: تمام شدن انقلاب و عدم تلاش برای گسترش آن در ابعاد بین المللی و در عوض تمرکز بر روی آبادانی اقتصادی کشور.
3: اسلام ایرانی به جای ایران اسلامی و عدم مرجعیت اسلام در تمام مسائل حکومتی و اجتماعی.
4: سهم خواهی بدون ضابطه و بی حساب و کتاب انقلابیون از حکومت تشکیل شده که به آقازادگی می انجامد.
5: هضم شدن در دهکده جهانی با توهم جهانی شدن و پذیرفتن استعلای مستکبرین تحت شعارهایی فریبنده مانند تعامل با جهان، اعتدال گرایی و اسلام رحمانی.
6: عدم حق ویژه برای رهبری فقیه جامع الشرایط و جمهوریخواهی محض تا جایی که اگر نظر جمهور با نظر اسلام تعارض داشته باشد، نظر جمهور رجحان خواهد داشت.
7: نتیجه گرایی به جای انجام وظیفه و ادای تکلیف و انفعال در مقابل ظلم بین المللی با توهم تامین امنیت و منافع ملی.
8: اشتباه در پذیرفتن مبانی پر از انحراف علوم انسانی غرب تحت تاثیر پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی آنان.
9: کنجاندن مبانی سکولار مارکسیستی و لیبرالیستی در قالب اسلام رحمانی و روشنفکرانه.
10: غلبه دادن واقعگرایی به آرمانگرایی و تن دادن به واقعیت های تلخی که با فرهنگ جهاد و مقاومت قابل رفع هستند .
( مطالب حاضر حاصل مطالعه و تحقیقات شخصی بنده است فلذا ایرادات آن نیز متوجه خود بنده می باشد )
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
عالی بود ممنون با اجازه پرینت گرفتم برای پخش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: