به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تلاش برای بستن فضای نقد مذاکرات و "متن وین" در شرایطی رخ داده که هنوز این متن تبدیل به "توافق" مورد قبول نظام قرار نگرفته و مسیر قانونی پیش بینی شده برای آن طی نشده است
"خیبرآنلاین" - کمتر از 12 ساعت پس از گفت و گوی تلویزیونی شیخ حسن روحانی با مردم که در آن از لزوم انتقادپذیری و نیز، پایان انسداد سخن گفت، تحدید رسانه های منتقد وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، طبق اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در ادامه مذاکرات و بررسی های گذشته، عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونیک درخصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند 8 ماده 6، هفته نامه "٩ دی" به مدیرمسئولی حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه "کیهان" و پایگاه اطلاع رسانی "رجانیوز" به این رسانه ها تذکر داده شود.

این اقدام هیات نظارت بر مطبوعات کمتر از 12 ساعت پس از سخنان روحانی صورت گرفت؛ سخنانی که رییس دولت مدعی راستگویان درباره "متن وین" و مذاکرات هسته ای اذعان کرده بود: "مردم باید بدانند که این توافق زمینه انسداد را برمی‌دارد و شرایط را باز می‌کند".

به نظر می رسد برخلاف انتظار دولتمردان، استقبال مردمی از "متن وین" آنگونه که انتظار می رفت، صورت نگرفته و به همین جهت، احتمالا مقصر اصلی در این "دست به عصا راه رفتن ملت در باره پایان مذاکرات" و "افزایش بی اعتمادی مردم به دشمنان" رسانه های انقلابی و منتقدان دلسوز شناخته شده اند.

این تلاش برای بستن فضای نقد مذاکرات و "متن وین" در شرایطی رخ داده که هنوز این متن تبدیل به "توافق" مورد قبول نظام قرار نگرفته و مسیر قانونی پیش بینی شده برای آن طی نشده است. علاوه بر این، امام خامنه ای پس از اعلام "متن وین" در دو نوبت (پاسخ به نامه روحانی و سخنرانی در خطبه های نماز عید فطر) بر بررسی دقیق این متن تاکید داشته اند.

لازم به ذکر است که قبل از این، توصیه های ظاهرا الزام آوری به رسانه ها شده بود که براساس آن، عموم رسانه ها موظف شده بودند هنگام بررسی "متن وین" و مذاکرات هسته ای از عباراتی همچون "بی نظیربودن اینگونه مذاکرات در تاریخ سیاسی دهه های اخیر" ، "اهمیت شهامت توام با ادب مذاکره کنندگان" ، "حرفه ای بودن مذاکرات" و... استفاده کنند!

گفتنی است حسن روحانی دو سال قبل در چنین روزی (12 مردادماه 92) در مراسم تنفیذ خود گفته بود: "خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم؛ همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان".
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
6
عجب آزادی بیانی !!! با منتقدان دلسوز کشور گازنبری برخورد میکنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
3
هنوز این متن تبدیل به "توافق" مورد قبول نظام قرار نگرفته و مسیر قانونی پیش بینی شده برای آن طی نشده است



ظاهر ا قرار هم نیست که این متن ُ مسیر قانونی و پیش بینی شده را طی نماید ُ دست هایی هستندکه می خواهند بدون طی مسیر قانونی این متن تصویب شود .
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
3
(...) سانسورچی (...) (...) اعتدال مذهب 78 و 88 بگوش میرسد . ولی بدانند همانطور که (...) و حزب الله پیروز است و جمهوری اسلامی ایران جاودان و خط مقدس حضرت امام خمینی کبیر و امام خامنه ای عزیز برقرار............
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
2
چه کسی سنگ را در چاه انداخت و چرا ؟؟؟
این کمال ساده لوحی است که تصور کنیم گروهی که مثلا جزء برجستگان سیاسی کشورند و قرارداد 598 را در نهایت (...) به ملت تحمیل و جام زهر به حضرت امام کبیرمان نوشاندنند فرق دستگاههای نو و دست دوم الوده هسته ای را ندانند و این طفلان معصوم!!!! شیطان صفت افساد طلب ضد ایران و ضد اسلام غافلانه دست به این وطنفروشی جنایتکارانه بزنند !!!! اکنون معلوم میشود که ان گروه خائن کودتاگر که به غرب گرای تحریم بیشتر را میدادنند ( فیلم اعتراف نیک اهنگ کوثر در مورد درخواست مهدی (...) از امریکا موجود است ) با چه ترفندی توانستند دلائل کافی برای این وطنفروشی شان به دست شیطان بزرگ و اذناب خبیثش بدهند تا بتوانند اکنون با قرارداد ترکمانچای ( برادران دوقلوی صهیونیست )(...) - اوباما و (...) - نتانیاهو و خاتمی - ال سعود توانستند ایران اسلامی و انقلاب کبیر امام خمینی را به شکست بکشانند و ابهت انقلاب ازادیبخش اسلامی را بشکنند و جهانی را که منتظر انقلاب عظیم جهانی اسلامی بود امیدش را ناامید کنند . و نیز اکنون معلوم میشود ان کلید صهیونیستی (...) به چه منظور فراهم شده بود و ان مهندسی رای (...) یک جاسوس وطنفروش بهائی در کدام مرکز جاسوسی سیا موساد و اینتلیجنت سرویس اماده شده بود . و باز نیز باید منتظر کد رمز کودتای 28 مرداد دیگری برای نابودی اسلام و ایران از طرف بی بی سی باشیم که اگر کوتاهی و ساده لوحی کنیم ان کار حتمی خواهد بود مگر انکه سریعا (...) طرح عدم (...) را تصویب و او راتحویل دادگاه انقلاب نموده و در میدان انقلاب به همراه خائنین دیگر نظیر (...) و اذنابش و خاتمی و اراذلش و موسوی و رجاله هایش و کروبی و نوکر هایش اعدام کنند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: