به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - اکثر ائمه جمعه سراسر کشور، در خطبه های نماز سیاسی - عبادی این هفته تهران، با اتخاذ مواضع انقلابی پیرامون "متن وین"، اجرای حکم زندان مهدی هاشمی رفسنجانی، مسایل منطقه ای و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، به تبیین مسایل مختلف روز پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در سه کلانشهر تهران، مشهد مقدس و کرج نیز، خطبای جمعه مسایل مهمی را مطرح کردند که در ادامه، به خلاصه خطبه های آنان اشاره می شود.

* امام جمعه تهران: حل مشکلات اقتصادی مردم با شعار و سخنرانی ممکن نیست

دبیر شورای نگهبان گفت: نظر بنده هم این است که برجام باید به صورت لایحه به مجلس برود.

آیت الله احمد جنتی، خطیب موقت نمازجمعه تهران، در خطبه‌های دوم طی سخنانی ضمن اینکه خودش و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد، به موضوع هسته‌ای به عنوان موضوع روز کشور اشاره و اظهار داشت: مسئله هسته‌ای امروز همه جا حرفش مطرح است. تیم مذاکره کننده زحمات زیادی کشیدند و واقعا شبانه روز کار کردند تا به این نتیجه رسیدند و آنطور که می‌گویند و علی القاعده ما هم تصدیق می‌کنیم، حداکثر توانشان را به کار بردند و به این نتیجه رسیدند و اگر می‌توانستند و ممکن بود، مسلماً صددرصد نتیجه می‌گرفتند اما درصد نتیجه متأسفانه صددرصد نشد. چاره‌ای هم نبود زیرا نمی‌شود و آن طرف هم می‌خواهد همین کار را بکند و باید بده و بستان شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که متن فراهم شده به دقت مطالعه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار بگیرد و در صورت تصویب مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل و راه آن بسته شود، زیرا آنها نقض عهد می‌کنند و همیشه کارشان نیز همین است و اگر صدتا امضا هم بکنند آخرش هروقت دلشان بخواهد زیر امضایشان می‌زنند و فقط از ما می‌خواهند که به عهدمان وفادار باشیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به موفقیت هسته‌ای طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: ما پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیار جانانه‌ای در زمینه‌ای هسته‌ای داشته‌ایم که از جمله آنها آب سنگین اراک، مسائل مختلف تولید رادیودارو، کشف سلول‌های سرطانی، غنی‌سازی 20 درصد که موفقیت بسیار بالایی بوده است، را می‌توان از جمله این پیشرفت‌‌ها دانست که متأسفانه ما فعلا نمی‌توانیم از تمامی آن استفاده کنیم. این هست تا بعد ببینیم که چکار می‌کنیم اما واقعا بنده به همه دانشمندانمان و همه دست‌اندرکاران به دلیل این موفقیت‌هایی که داشته‌اند، تبریک عرض می‌کنم؛ ان‌شاءالله خداوند اجرشان دهد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه بحث‌هایی در کشور مبنی براینکه برجام باید در مجلس تصویب شود یا خیر، تأکید کرد: در حال حاضر بحث‌هایی وجود دارد که از نظر حقوقی باید بررسی شود و آن راجع به این است که باید توافق به مجلس برود یا نرود. بسیاری معتقدند که بنده هم به نظرم این عقیده درست باشد که این توافق جزو موافقتنامه‌هایی است که باید به مجلس برود و مجلس آن را امضا و تصویب کند لذا دولت باید لایحه‌ای بدهد، البته این نظری است که افرادی هم دارند اما در مقابل آن نظری وجود دارد که لازم نیست به مجلس برود و شورایعالی امنیت ملی می‌تواند راجع به آن تصمیم بگیرد، البته آمادگی‌هایی در مورد هرکدام وجود دارد. ما دیگر نمی‌توانیم تعیین و تکلیف کنیم و باید مقامات مسئول به آن رسیدگی کنند و زودتر هم تکلیف آن را معین کنند که بیش از این بلاتکلیف نماند.

وی اضافه کرد: این را باید بدانیم که بحث هسته‌ای یک مسئله ملی است و حزبی، جناحی و جریانی نیست. نباید کسانی برای مقاصد اصلی و ناباب خودشان از این استفاده ابزاری بکنند. این مسئله ربطی به فلان حزب، جریان و یا فلان شخص ندارد، بلکه یک مسئله ملی است.

دبیر شورای نگهبان با تأکید براینکه استفاده ابزاری و جناحی از موضوع هسته‌ای در امر انتخابات و جاهای دیگر درست نیست، اظهار داشت: بالاخره باید مصلحت ملت را درنظر گرفت. نباید از این مسایل سوءاستفاده کرد.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات امام خامنه ای در عید سعید فطر اشاره کرد و آن را مثل دیگر بیانات ایشان شافی و کافی دانست و افزود: ایشان فرمودند که مواضع ما در مقابل آمریکا فرقی نکرده و نمی‌کند و ربطی هم به این مسئله هسته‌ای ندارد. ما ضداستکبار هستیم و از مستضعفین در هرجای عالم حمایت می‌کنیم، ما از مجاهدین و مقاومت فی سبیل‌الله دفاع می‌کنیم، ما از مردم فلسطین و مجاهدین لبنان دفاع می‌کنیم و هرجای دیگر عده‌ای در راه خدا جهاد می‌کنند و کشته می‌شوند و کشته می‌دهند و یا حتی مجروح می‌شوند نیز از همه آنها دفاع می‌کنیم و این مواضع ما کاری به مسئله هسته‌ای ندارد؛ مواضع ضدآمریکایی ما به قوت خودش باقی‌است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر فرمودند که سیاست‌های ما در منطقه با آمریکا 180 درجه اختلاف دارد. باید این معلوم باشد که آنها خیال نکنند که اگر ما قراردادی گذاشتیم و توافقی کردیم، تسلیم نظرات آنها می‌شویم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان اجرایی و تقنینی کشور خواست که به مشکلات اقتصادی مردم برسند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مردم را از پا درمی‌آورد گفت: باید مسئولان به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کنند. ما مشکلات اقتصادی، اشتغال و مسکن داریم اینها با حرف و شعار و گفتن در یک تریبون و جاهای دیگر حل نمی‌شود. حل این مشکلات تلاش، کار صادقانه، مخلصانه و مجاهدانه می‌خواهد. حل اینها یک جهاد می‌خواهد.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم و کسانی که دلشان می‌سوزد، باید کمر ببندند و مجاهدانه کار کنند. محافظه‌کاری و صورت‌سازی نباید بشود، بلکه باید با جدیت کار شود. خلاقیت‌ها و سرمایه‌ ها باید به کارگرفته شود. مردم باید به صحنه بیایند و کارها و مسائل اقتصادی به دست مردم داده شود. تولید باید بالا برود، البته اینها مسائل کلی و اصولی مملکت است که اگر ما به آن نپردازیم عواقب خوبی در انتظارمان نیست.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی که قرار است در روز 7 اسفند امسال برگزار شود اشاره و تأکید کرد: مسائل زیادی در این‌باره وجود دارد. خبرگان قطعا اهمیتش از مجلس بیشتر است اگر افراد صالح و همان‌هایی که باید بروند، در این مجلس بروند و مجتهد، عادل، زمان‌شناس باشند و ولایت فقیه را نیز قبول داشته باشند و در قول و عمل و عقیده نیز ملتزم به ولایت فقیه و قانون اساسی باشند، هیچ مشکلی برای مملکت پیش نمی‌آید و بهتر از گذشته هم خواهد شد اما اگر احیانا افرادی در خبرگان بروند که این شرایط را ندارند و بخواهند به ضرب و زور و هرجوری که هست، آنها را وارد کنند، چه عددشان کم یا زیاد باشد، آنجا وضعیت نابابی پیدا می‌کند.

آیت‌الله جنتی در همین زمینه ادامه داد: بنده به اینها می‌گویم که خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشد. مجتهدین و درس خوانده‌های حوزه می‌خواهند به این مجلس بروند، اینها افرادی هستند که واردند و همه چیز را از جمله رهبر را قبول دارند که باید وظیفه مخصوصی که قانون اساسی برعهده آنها گذاشته است را قبول کنند البته تا الآن نیز خداوند حفظ کرده و مجلس خبرگان رنگ سیاسی نداشته اما از این به بعد این نگرانی هست که عده‌ای در تلاشند که به مجلس خبرگان رنگ سیاسی بدهند و بعد وقتی به آنجا رفتند، هرچه دلشان می‌خواهد بگویند، بنده نمی‌خواهم بگویم که چه کارهایی می‌خواهند بکنند. کارهایی می‌خواهند بکنند که اگر موفق شوند و ان شاءالله که موفق نخواهند شد، مشکلاتی برای کل نظام، مملکت و انقلاب به وجود می‌آورند. اینها را اجمالا بنده می‌گویم و باید حواسمان جمع باشد.

وی در ادامه ضمن اینکه از شورای نگهبان خواست که بیش از همه مراقب باشد و افراد سالم و ناسالم را شناسایی و آنها را از هم جدا کند، افزود: البته این کار بسیار سنگینی است. همچنین انتخابات مجلس را نیز در پیش داریم که آن هم وظایف و شرایط خودش را دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین تأکید کرد: یک کسانی هستند که می‌خواهند هرجایی که مقاومت و قاطعیتی هست و تسلیم نمی‌شود را بشکنند، چه شورای نگهبان و چه قوه قضاییه و چه جاهای دیگر باشد. اینها نظرشان این است که همه باید تسلیمشان باشند و نظرات اینها را تأمین بکنند و در انتخابات هر کسی را که اینها می‌خواهند تأیید شود و هر کسی که نمی‌خواهند رد شود. البته در خبرگان هم همینجور است.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به اجرای حکم پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی، از قوه قضاییه به این منظور و به جهت رسیدگی به این پرونده تقدیر و تشکر کرد و گفت: بنده از آیت‌الله لاریجانی و دوستانی که در این قضیه اخیر کار کردند و زحمت کشیدند و یک پرونده بیش از 20 هزار صفحه‌ای را خاتمه دادند و علیرغم همه فشارهایی که بر افراد و اشخاص و مقامات بود، کار خودشان را انجام داده و تسلیم فشارها نشدند، تقدیر می‌کنم. این برای خیلی‌ها گران تمام می‌شود.

وی در همین زمینه ادامه داد: اینها دلشان نمی‌خواست که این کار بشود. گزارش‌ها به ما نشان می‌دهد که عده‌ای در آینده می‌خواهند با نشر حرف‌های راست و دروغ قوه قضاییه را تضعیف کنند و قدرتش را بگیرند تا دیگر جرأت نکند با آنها برخورد کرده و این قاطعیت‌ها را نداشته باشد. همین‌ها می‌خواهند با شورای نگهبان برخورد کنند تا دیگر قرص نایستد و بگوید که این صلاحیت ندارد و آن نباید تأیید شود. آنها با قاطعیت‌ها مخالفند. خدایا به تو پناه می‌برم که اینها چه جور فکر می‌کنند. آنجایی که به نفعشان نیست می‌گویند تقلب شده که نمونه آن را در سال 88 دیدیم و گفتند که تقلب شده. آنها بدون اینکه دلیل بیاورند گفتند که تقلب شده. دلایلت را به مردم و رهبری مبنی بر تقلب عرضه کن، فقط گفتند که تقلب شده و بلوا را به پا کردند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: همین‌ها در جایی که به نفعشان تمام شده، به جای اینکه تقدیر و تشکر کنند و همانطور که خودشان هم می‌گفتند که این دموکراسی ترین انتخابات است، می‌گویند که شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی می‌خواستند سلامت انتخابات را مخدوش کنند اما نتوانستند و از مردم ترسیدند. خدایا انصاف و حقگویی کجاست؟!

آیت‌الله جنتی با طرح این سوال که چه کسانی را به این تقلب متهم می‌کنید، گفت: دستگاهی را متهم می‌کنید که مسئولان ائمه جماعاتی در آن هستند که صدها هزار نفر پشت آنها اقامه می‌کنند. در این دستگاه حقوقدان‌های مورد قبول مجلس و قوه قضاییه و افراد و اشخاص مورد تأیید و انتصاب امام و رهبری در آن هستند، اگر اینها وضعشان این باشد که شما می‌گویید باید فاتحه همه چیز را خواند.

وی همچنین تأکید کرد: بنده توصیه می‌کنم که شما حیثیت خودتان را حفظ کنید. مردم این چیزها را می‌فهمند و حرفی نزنید که به ضرر خودتان تمام شود. کسی نمی‌خواهد شما از بین بروید و شما زیان بکنید. ما دلمان می‌خواهد همه و هر کسی که زیر لوای جمهوری اسلامی است، عزیز، مقتدر، توانا و در راه باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ولایتمداری و قبول ولایت را در این است که مطالبی که رهبر با تأکید قبول دارند آن را قبول کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد فتنه بعضی اینطور شمرده بودند که رهبر انقلاب بیش از 200 مورد راجع به آن صحبت کردند و فرمودند که فتنه خط قرمز است، آن را به معیار می‌گذارم و می‌گویم که عده‌ای در طول این مدت چقدر درباره فتنه حرف زده‌اند و آن را محکوم کردند؟ چند کلمه در این رابطه گفتند؟ آیا اینها می‌توانند ادعای ولایتمداری بکنند؟!

* امام جمعه مشهد: نفرت از آمریکا و استکبار اصل اصیل انقلاب است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه دوم نمازجمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا(علیه‌السلام)، با تشکر از حضور مردم قدرشناس مشهد در مراسم عزای امام صادق(علیه‌السلام) گفت: قبل از هر سخن از احساسات پرشور و هیجانی شما برادران و خواهران دلداده ولایت اهل‌البیت(علیه‌السلام) در اقامه عزای امام صادق(علیه‌السلام) در روز سه‌شنبه که از میدان شهدا تا حرم بر روی قدم‌های خودتان اشک باریدید، به سینه و سر زدید و به تسلیت امام رضا(علیه‌السلام) آمدید و جنازه 6 شهید غواص را به روی دست گرفتید، بنده تشکر می‌کنم؛ ان شاءالله این احساسات، این عشق‌ها و دلدادگی‌ها، ذخیره شب اول قبر همه ما قرار بگیرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس به سالروز وقوع کودتای 28 مرداد اشاره و بیان کرد: در دهه آخر مرداد هرسال خاطره برجسته، خاطره عبرت‌آموز 28 مرداد و کودتای شیطانی شیطان بزرگ، آمریکا و سلطه ربع قرنی نابکارانه دژخیم و جلادی به‌عنوان مزدورش، شاه خائن بر این ملت و بر این مملکت است.

وی ادامه داد: حادثه 28 مرداد نتیجه‌اش این است که به ملت ما ثابت می‌کند در هیچ زمان، اعتماد به آمریکا نباید بکند، پیامد اعتماد به آمریکا، پیشامد کودتای 28 مرداد است؛ دکتر مصدق در مبارزه‌ای که با انگلیس‌ها کرد، فکر کرد در مقابل انگلیس‌های استعمارگر سابقه‌دار، به یک قدرت بین‌المللی پناهنده شود و به‌عنوان فرار از استعمار انگلیس، به پناه آمریکایی‌ها رفت، با آنها دست دوستی داد، رابطه و مراوده را با آنها برقرار کرد و بنا بود نفت ایران را که از انگلیس‌ها گرفتند، به آمریکایی‌ها بفروشند.

آیت الله احمدی علم الهدی افزود: با این اعتماد دوستی که مصدق به آمریکایی‌ها کرد و آمریکایی‌ها را وارد این مملکت کرد، اینها مسلط شدند، عوامل شیطانی خود را به کار گرفتند، کودتای نابکارانه و شیطانی 28 مرداد را بر این ملت مظلوم تحمیل کردند؛ یعنی طراح کودتا، یک آمریکایی از سازمان CIA بود، روزولت چمدان‌های پرپول آورد به تهران، بین فواحش، اراذل‌واوباش و الدنگ‌ها تقسیم کرد، اینها را وسط خیابان ریخت در پناه زره‌پوش‌های ارتشی افسران خودفروخته خائن، یک حکومت ملی که حکومت مصدق بود، را ساقط کردند و سلطه نابکارانه دیو شیطانی شاه را بر این مملکت یک ربع قرن، تحمیل کردند، این جنایت آمریکاست.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این عبرت برای ماست که در هیچ وقتی، در هیچ شرایطی با هیچ توافقی و با هیچ قراردادی، به آمریکا اطمینان نکنیم.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار داشت: از کودتای 28 مرداد تا فتنه 88، قریب به 60 سال طول کشید، کارنامه برخورد 60 ساله آمریکا را با ایران بررسی کنید، چه در آن دورانی که دوران ستمشاهی بود و 40 هزار مستشار آمریکایی بر سرنوشت این مردم مسلط بودند، چه دوران بعد از انقلابی که با انقلاب اسلامی‌شان، آمریکا و مزدورانش را از این مملکت بیرون انداختند.

وی گفت: در پهنه قریب به این 60 سال، اولینش کودتای 28 مرداد و آخرینش فتنه 88 که فتنه 88، نسخه برداشته‌شده آمریکایی‌ها از کودتای 28 مرداد بود برای ساقط کردن انقلاب و نظام؛ این پهنه 60 ساله را که شما دقت کنید، جز جنایت، جز خیانت، جز بی‌رحمی و سنگدلی، جز قساوت و دشمنی از آمریکا به ایران هیچ‌چیز نرسیده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقام معظم رهبری در یک جا فرمودند "تلقی ملت ما از دولت آمریکا این نیست که نسبت به او اعتماد ندارد بلکه او را دشمن خود می‌داند"، یعنی اگر بنا باشد ما واقعا روی کره زمین دشمن‌های ملت خودمان را بخواهیم شناسایی کنیم، در این دشمن‌های ما در رأسش آمریکاست و بقیه دشمن‌های ما وابسته و مزدور آمریکا هستند، جز جریان آمریکایی، مردم ما و ملت ما روی کره زمین هیچ دشمن دیگری ندارند.

وی اظهار داشت: در مورد این توافق و برجامی که با آمریکایی‌ها امضاشده، ما به عزیزان خودمان به‌هیچ‌وجه معترض نیستیم، سربازانی بودند که به جبهه مذاکره رفتند و نتیجه این شد، دولت هم می‌خواهد در پساتوافق و پسابرجام چه انجام دهد، دولت منتخب این مردم است، هر جور بخواهد مدیریت کند برنامه‌ریزی می‌کند و مجلس هم دنبالش است.

آیت الله علم الهدی تاکید نمود: آنچه برای ما در پساتوافق و پسابرجام مهم است، این است که آمریکایی‌ها چه‌کاره‌اند و آمریکا چه جانوری است، ببینید برادران، همین‌الان که آمدند این توافق را امضا کرده‌اند، همین‌الان که پای میز مذاکره نشسته‌اند، 3 روز قبل وزیر خارجه آمریکا با رویترز مصاحبه کرده، الآن که امضا کرده‌اند و عملی صورت نگرفته، از همین الآن چنگ و دندان به ما نشان می‌دهند.

وی افزود: مصاحبه بوده و این مسئله توجیه اهل کنگره و توجیه مخالفین نبوده، مصاحبه مطبوعاتی بوده که وزیر خارجه آمریکا انجام داده، در این مصاحبه‌اش می‌گوید "ما که توافق را امضا کرده‌ایم، اگر امضا نمی‌کردیم، در ادامه تحریم‌ها، دیگر دلار آمریکا ارز رسمی دنیا نبودگ"، ببینید برای چه آمده‌اند پای میز مذاکره، برای چه امضا کرده‌اند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تحریم‌ها ما را مستأصل نکرد، خود آمریکا را مستأصل کرده بود؛ می‌گفتند این تحریم‌ها را ما نمی‌توانستیم ادامه دهیم چون نه کشورهای دنیا حاضر بودند خودشان را از انرژی دنیا محروم کنند و نه حاضر بودند بازار 70 میلیون نفری ایران را از دست بدهند، با پول شخصی‌شان و با ارز شخصی و داخلی خودشان معامله می‌کردند، در فاینانس‌ها، در معاملات، بده بستان کاری و جنسی، محوریت دلار آمریکا در ارز دنیا از بین می‌رفت. گفت ما اصلا برای این آمدیم، این‌ها چه موجودی‌اند؟ آنها آمده‌اند با ما بسازند؟ اینها برای این آمده‌اند پای میز مذاکره، این حرف کری است؛ بعد می‌گوید الآن هم که ما این توافق را امضا کردیم، می‌گوید هر وقت اراده کنیم، این توافق جوری است که ما یکطرفه می‌توانیم تحریم‌ها را برگردانیم و نیازی به تصویب شورای امنیت ندارد و ما خودمان اقدام می‌کنیم؛ چنگ و دندان برگرداندن تحریم‌ها را به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این دو حرف، بدتر حرف سومش است که می‌گوید "مایی که آمده‌ایم این توافق را امضا کردیم و با ایران توافق هسته‌ای بستیم، از نظر سلاح اتمی ایران دیگر خاطرمان جمع شد در سایر حوزه‌ها هر جور بخواهیم می‌توانیم برخورد کنیم و نیروی نظامی داخل کنیم و جنگ را شروع کنیم"!

آیت الله علم الهدی بیان داشت: برادران و خواهران! مسئولین بزرگوار! مدیران ارزشی متدین و متعبد ما! 28 مرداد یک عبرت است که اگر گوش به حرف روحانیت ندادند، اعلام‌خطر علما را رعایت نکردند، سقوط می‌کنند. روز 27 مرداد، مرحوم آیت‌الله کاشانی نامه‌ای به مصدق نوشتند، جریان کودتا را یادآور شدند، همراه دو نفر این نامه را به دست مصدق فرستادند، ما یک 24 ساعت وقت داریم، بیایید اقدامی کنید، اگر آن روز یک بیانیه مشترک مرحوم آیت‌الله و مصدق داده بودند، مردم می‌ریختند وسط خیابان‌ها و می‌شوریدند، عین انقلابی که 30 تیر برپا کردند، اصلا این کودتا صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله کاشانی 27 مرداد، یعنی 24 ساعت قبل از شروع کودتا نامه نوشتند که آمریکا می‌خواهد کودتا کند، بیایید فکری بکنیم اما مصدق اعتنا نکرد، حتی جواب نامه ایشان را نداد و بعد مصدق به آن دونفری که رفته بودند، گفت به آیت‌الله بگویید من مستظهر ملتم، تو مستظهر به ملتی؟!

امام جمعه مشهد افزود: یک عالم جلیل‌القدری که جان مردم، دین مردم، دل مردم، مغز مردم، اعتقاد و نماز و روزه مردم به او متصل است، مستظهر به ملت نیست؟ توطئه دشمن است، در مقابل دشمن دارد فتنه می‌کند، این نتیجه گوش ندادن به حرف علماست.

وی گفت: این مسئله خطر آمریکا با یک امضا توافق تمام نشد، با یک برجام نگذشت، اینهایی که دارند آمریکا را در مملکت بزک می‌کنند، بعضی حوادث دارد رخ می‌دهد واقعا بدن انسان می‌لرزد.

آیت الله سید احمد علم الهدی اظهار داشت: روز دوشنبه، همین دوشنبه گذشته، یک خبرگزاری اشتباها از یک روزنامه خارجی یک‌جمله‌ای را ترجمه کرده آن‌هم اشتباه، اصل مطلب این بوده که "در کنگره آمریکا بحث شده که اینهایی که تا به الآن به خاطر معامله با ایران تحریم بوده‌اند، اگر بنا شد برحسب این توافق، تحریم‌ها برداشته شد، آیا اینها اجازه دارند دوباره از ایران نفت بخرند یا نه؟"، این خبرگزاری اشتباها این را ترجمه کرده "کنگره تصویب کرده که تا قبل از اینکه مواد توافق عمل بشود، خرید نفت از ایران آزاد است"؛ بعد دوتا روزنامه ضدارزشی وابسته به فتنه 88 با تیتر درشت به‌عنوان یک جشن، به‌عنوان یک پایکوبی و خبر گفتند "طلای سیاه ایران آزاد شد"! یعنی اینجور بزک کردن آمریکا؟ ما امروزی که شما مردم هوشیار و بیدار و بصیرید، سایه پرقدرت و پربرکت رهبری بر سر این نظام و مردم است، یک آدم‌های عوضی، جریان‌های وابسته به آن‌طرف آب و پشت این مملکت بیایند اینجوری در یک خبری که اشتباها این خبرگزاری منتشر کرده! بعد هم یکی از معاونین وزارت نفت اعلام کرد این اشتباه بوده، آمریکا چنین چیزی تصویب نکرده، اصل خبر اشتباه است، خود وزارت نفت اعلام کرد این جعلی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح نمود: اینها بیایند یک‌مرتبه اینجور در مقابل مرگ بر آمریکای مردم شعار بدهند؟! بنده یک‌چیزی شنیدم خدا کند دروغ باشد؛ در این تشییع‌جنازه غواصان در یکی از شهرهای این کشور، طلبه جوانی را به جرم اینکه نوشته‌های دستنویس «مرگ بر آمریکا» و پیشانی‌بند «مرگ بر آمریکا» در مردم تقسیم می‌کرده، این طلبه را گرفتند که تو چرا می‌گویی «مرگ بر آمریکا»!

آیت الله علم الهدی تاکدی کرد: مردم! مسلمانان! نمازخوان‌ها! روزه‌گیرها! نفرت از آمریکا و استکبار اصل اصیل انقلاب ما هست که عزت اسلام بر این اصل استوار است.


* امام جمعه کرج: تشکر از اقدام قوه قضاییه

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در نمازجمعه کرج نیز به تبیین مسایل مختلف روز کشور پرداخت و در ادامه سلسله بیانات خود در مبحث موانع و الزامات اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتی برگرفته از یک گفتمان درون دینی است و اگر درست عمل بشود، نتیجه آن استقلال اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه با جمعبندی بیانات امام خامنه ای در باب اقتصاد مقاومتی می بینیم که اهتمام به این اصول، خود یک جهاد اقتصادی است، اظهار داشت: تولیدمحوری، مبارزه با مفاسد، ارتباط و حضور اقشار جامعه و مسائلی از این دست، از اصول اقتصاد مقاومتی است که در آیات و روایات، همین اصول را می بینیم.

امام جمعه کرج افزود: در منابع روایی هم بیان شده است که نباید سرمایه را در مسیری قرار داد که فقط قشر خاصی از جامعه طالب آن هستند، بلکه باید در صنعتی قرار داد که بندگان و جامعه به او احتیاج داشته باشند؛ صنعت باید طوری باشد که منفعت و سود جامعه در او باشد، باعث قوام اجتماع شود و هدف نهایی او برآورده کردن تمام نیازهای مردم و جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز شرایط کنونی جامعه را با توجه به احتمال تایید توافق و لغو تحریم های اقتصادی، بسیار حساس دانسته و بیان داشت: اگر اصول اقتصاد مقاومتی رعایت شوند، کشور از وابستگی به بیگانگان نجات پیدا می کند.

وی افزود: بارها از سوی دولت عنوان شده که تحریم ها عامل قسمت اندکی از مشکلات کشور بوده و سوءمدیریت های گذشته عامل اصلی مسائل اقتصادی هستند، این گفته اهمیت رفتن به سمت اجرای اصول اقتصاد مقاومتی را بیشتر روشن می کند؛ مشکلات اقتصادی مانند تورم و مهمتر از آن بیکاری، بسیار آسیب زننده و خطرناک اند و برای رفع این مشکلات، باید راه تولید را هموار و با موانع اقتصاد مقاومتی مبارزه کرد؛ سیستم بانکی باید اصلاح و با قاچاق به شکل جدی برخورد شود.

خطیب جمعه کرج با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ماه ذی القعده (25 مرداد)، نامگذاری این روز به عنوان روز دختر را موقعیتی برای مسئولین فرهنگی برای برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری فرهنگی برای این مادران آینده جامعه دانسته و یادآور شد: بیشترین برنامه ریزی های بلندمدت از سوی دولت های غربی بر روی این قشر انجام می شود و در صورت عدم برنامه ریزی و اقدام صحیح و به هنگام برای مقابله با این نقشه ها، اثرات مخرب آنها را بر روی نسل های بعدی کشور خواهیم دید.


وی با اشاره به هجمه های فرهنگی در ترویج بی عفتی در جامعه و تحریک بانوان و دختران به عریان نمایی، تلاش برای حضور زنان در ورزشگاه ها و یا برگزاری کنسرت های موسیقی ضدفرهنگی به شکل مختلط، این برنامه ها را نشان دهنده تلاش دشمنان برای تخریب و نابودی جایگاه و کرامت انسانی این قشر دانست و افزود: متاسفانه مسئولین فرهنگی بعضا عامدانه و گاهی هم نا آگاهانه و یا از روی اغراض سیاسی و انتخاباتی، به این جریانات دامن می زنند؛ حتی در همین استان بعضی مسئولین فرهنگی ساعت ها با بنده بحث می کنند تا من را راضی کنند فلان حرام در فلان جا انجام بشود و من در خطبه ها عکس العملی نشان ندهم اما نمی دانند که ما فرزند انقلابیم و هرگز از ارزش ها و اصولی که داریم عقب برنمی گردیم.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: خود دختران و بانوان و خانواده ها باید به فکر باشند؛ دین به این قشر بانوان نگاه ویژه ای دارد، آموزه های دینی باید توسط خود خانواده ها برای فرزندان نشر داده بشود، چرا که اگر دختران ضایع بشوند، در آینده خانواده ای که در آن مردان بزرگی تربیت بشوند، نخواهیم داشت و همین الان هم نتیجه این برنامه های دشمنان، در همین خیابان های کرج به وضوح دیده می شود.

وی با اشاره به سخنان یک مقام غربی در مورد لزوم تجزیه عراق به 3 کشور، این گفته ها را جزو برنامه های غرب برای تجزیه کشورهای منطقه و توقف حرکت و جنبش اسلامی در منطقه و جهان دانسته و بیان کرد: کشوری که خود را قدرت اول نظامی جهان می داند، چطور می گوید در برابر یک گروهک تروریست به بن بست خورده ایم و چاره این است که عراق تجزیه شود؟! هدف از این صحبت ها این است که موجودیت داعش تثبیت شود و آمریکا یک سگ تعلیم دیده تحت فرمان خود در منطقه داشته باشد که هر وقت خواست آن را به جان کشورهای منطقه بیاندازد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سال روز کودتای 28 مرداد در هفته آتی، یاد آور گردید: این کودتا وقتی به وجود آمد که سران کشور به غرب اعتماد کردند، قدرت روحانیت برای بسیج مردمی را تضعیف کرده و روزنامه های مزدور فضا را برای نفوذ و حضور بیگانگان هموار کردند.

وی ادامه داد: چندی قبل BBC رسما اعلام کرد دولت انگلیس در کودتای 28 مرداد دست داشته است و حالا به این شبکه اجازه می دهند که در کشور فعالیت کند، که این خود یک خطای استراتژیک است؛ چرا که به دشمنی که رسما دشمنی اش را اعلام می کند، نباید اجازه این حرکات داده شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: حتی در همین فتنه 88 هم به اقرار خود مقامات انگلیسی و آمریکایی، این کشورها در مدیریت و راهبری فتنه نقش اساسی و اصلی را داشتند و حتی با سران فتنه نامه نگاری محرمانه می کردند؛ در عین حال هنوز در داخل عده ای، این ظلم بزرگ به نظام را فتنه نمی دانند و متاسفانه در مصدر بعضی مسئولیت ها هم قرار گرفته اند که خود، یک ظلم دیگر به نظام است.

وی عنوان داشت: به ما گفته می شود که این افراد سرمایه اند و باید از ظرفیتشان استفاده کرد، این سخن خوبی است ولی کسی که دل در گرو بیگانه دارد، چطور می توان از ظرفیت او استفاده کرد؟ کسی که رفتار و سخنانش نشان دهنده سرسپردگی اوست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده ای قلدرمابانه، با جوسازی و ایجاد اختناق قصد دارند مردم را نسبت به آرمان های انقلاب سست کنند، اظهار داشتند: می گویند در مراسم تشییع شهدا مرگ بر آمریکا و اسرائیل نگویید که خلاف قانون است؛ اگر اینطور باشد که این تشییع ها ارزشی ندارد.

وی شان با تشکر از مردم کرج و استان البرز و نیروی انتظامی استان جهت تشییع باشکوه شهید گمنام غواص، این حضور را عامل تقویت روحیه ایثار و عزت مندی در جامعه دانسته و بیان داشت: غربزده ها و واداده های داخلی که جز چریدن و شکم بارگی و اشرافیگری فکر دیگری ندارند و دلشان لک زده که درهای کشور به روی اربابانشان باز شود تا به چیزی برسند، بدانند که هرگز این خوابشان تعبیر نخواهد شد و پرچم استکبارستیزی از دست این ملت بر روی زمین نخواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به شرارت های آشکار غرب در توافق وین، اعتماد بعضی افراد در داخل کشور به این دولت ها را عجیب دانسته و در پاسخ به این که گفته می شود این توافق متوازن است، عنوان داشت: این چه توازنی است که برجام طوری تنظیم شده که ما باید هرچه در طی سالیان با مرارت و سختی به دست آورده ایم از بین ببریم و در نهایت طرف مقابل می تواند با کوچکترین بهانه از اجرای تعهدات خود صرف نظر کند؟!

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به "متن وین" درباره مذاکره جهت توسعه های آینده در مسائل هسته ای کشور، تاکید کرد: قانون اساسی تصریح می کند که در مباحث توسعه ملی باید خودمان تصمیم بگیریم و این توافقات ذکر شده در برجام دارای تناقض با این اصول هستند.

وی ادامه داد: به فکر مصالح ملت باشید، به فکر دورزدن قانون اساسی نباشید، مفسر این قانون شورای نگهبان است.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه مطالبه گری از مسئولین و نمایندگان مجلس، جزو وظایف مهم اقشار مختلف جامعه است، خاطرنشان ساخت: نمایندگان محترم مجلس در استان و استان های دیگر هم باید بدانند که در آینده هم مردم به افرادی رای می دهند که مطالبه گر خواسته های به حق جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تشکر از دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: قوه قضاییه بارقه ای از امید را در دل های مردم روشن کرد و فهماند که نمی شود که با اعمال نفوذ و فشار، قانون را زیر پا گذاشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
5
3
مرحبا با این 3 امام جمعه انقلابی و ولایی که حاضر نیستند مثل خیلی ها الکی ذوق زده بشن و به ویترین هسته ای راضی بشن!!!!!!!!!!!!!!!
روحانی ظریف متاسفیم برای این همه وقت ملت و کشور رو گرفتن!!!!!!!
خدا هفت جد و آباد احمدی نژاد رو بیامرزه که حداقل به بستن با کدخدا فکر نمیکرد!!!!!!!!!!!!!!
علی
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
3
0
این (...) عرضه ی مقابله با آمریکا رو در هیچ عرصه ای نداره اینقدر اذیتش نکنید
توانش همینه ، چه توقعی دارید .
اخه این حقوق دان با تجربه !!!!! که ملبس به لباس پیامبر است متاسفانه بجای خدا باوری ؟؟؟؟ کد خدا باور است.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: