به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
طیفی از ضدانقلاب و بدخواهان که با همراهی جماعتی غافل، برای بزرگانی همچون آیت الله جنتی و سن و سال ایشان انواع مطالب سخیف و طنزآلود را به کار می برند، اما زمانی که به رفسنجانی می رسند، مهر سکوت بر لبان خود می زنند
"خیبرآنلاین" - اکبر هاشمی رفسنجانی در آستانه 82 سالگی، بازهم هوس کاندیداتوری در انتخاباتی دیگر را در سر دارد؛ انتخاباتی که با توجه به سن و سال او، احتمالا آخرین فرصت برای حضور در عرصه ای است که در آن به رای مردم نیاز هست.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رییس تشخیص مصلحت برخلاف روال 16 سال قبل که هربار بازی "می آیم، نمی آیم" به راه می انداخت، این بار چندماه قبل از انتخابات، رسما اعلام کاندیداتوری نمود؛ هرچند چاره ای هم جز این نداشت چراکه روند بررسی صلاحیت کاندیداتورهای مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است.

براساس این گزارش، رفسنجانی که طی 16 سال گذشته، فقط یکبار آن هم در انتخابات خبرگان موفق به کسب اعتماد مردم شد و در انتخابات های دیگر، اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، یا با عدم اقبال مردمی روبرو گشت و یا نتوانست از فیلتر تایید صلاحیت شورای نگهبان عبور کند، می خواهد یکبار دیگر خود را در مظان رای ملت قرار دهد.

اگرچه مجلس خبرگان رهبری یک نهاد بالادستی غیراجرایی و غیرسیاسی و جناحی در کشورمان به حساب می آید و به جهت اهمیت آن، باید همچنان اینگونه باقی بماند، اما مدتهاست که اخبار تحرکات رفسنجانی جهت حضور خود و طیفی از روحانیون همسو با او، در محافل رسمی و غیررسمی شنیده می شود.

رفسنجانی در دهه 90 عمرش هم درپی کاندیداتوری است

مجلس خبرگان اما برای رفسنجانی یک نکته حایز اهمیت دیگری هم دارد و آن اینکه، این مجلس در حال حاضر تنها موقعیت مردمی او است و اگر آن را از دست بدهد و نتواند با رای مردم، مجددا عضو مجلس خبرگان شود، در واقع آخرین سنگر حمایت مستقیم مردمی خود را نیز از دست خواهد داد.

این مساله برای فردی که از ابتدای انقلاب تمام پست هایی همچون سرپرست وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، جانشین فرماندهی کل قوا، ریاست و نیابت رییس مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را تجربه نموده، قدری سخت به نظر می رسد.

او تاکنون با دو "نه" بزرگ مردمی در انتخابات مجلس ششم (سال 78) و ریاست جمهوری نهم (سال 84) مواجه شده است و دریافت یک "نه" دیگر می تواند به منزله رسیدن رفسنجانی به پایان خط در سپهر سیاسی - مردمی کشورمان تلقی شود.

جالب اینجاست که طیفی از ضدانقلاب و بدخواهان که با همراهی جماعتی غافل، برای بزرگانی همچون آیت الله جنتی و سن و سال ایشان انواع مطالب سخیف و طنزآلود را به کار می برند، اما زمانی که به رفسنجانی می رسند، مهر سکوت بر لبان خود می زنند و فراموش می کنند که او، در دهه 90 عمرش، همچنان برای حضور در فضای سیاسی کشور تلاش می کند.

عدد سن رفسنجانی البته با این تبصره به 82 سالگی می رسد که اگر مطالب مندرج در شناسنامه، به جهت قدمت آن، صحیح باشد.

به هرحال، باید این چندماه را نیز به انتظار نشست و مشاهده کرد که آیا مردم، این بار به او برای حضور در مجلس خبرگان اعتماد می کنند و رای خواهند داد یا به سرنوشت انتخابات های 16 سال گذشته مبتلا خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
3
5
امان از حب قدرت و ثروت و جاه و مقام !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
3
البته به سخره گرفتن هز شهروند ایرانی کارناشایستی است حال می تواند یک شهروند عادی همسایه و... باشد با کسی مثل اقای جنتی . هرچند برخی از افکار و رفتارش را من هم قبول ندارم و باعث شده اینگونه رفتار شود با ایشان ولی استدلال شما که چون ایشان را به طنز و سخره گرفته اند چرا مثلا هاشمی را به سخره نمیگیرند ! این مهر تایید شما به این عمل ناشایست است و این عمل را برای خود حلال و برای دیگران حرام می دانید .واقعیتا من هاشمی را اصلا دوست ندارم چون تیشه به ریشه خود زدند و هرچه برای انقلاب رشته بودند پنبه کردند و بیختند و الکشان را هم آویختند و هر چه هم تلاش کنند باری به هرجهت است .... خیبرجان لایسخر قوم من قوم ایه قران است .... چیزی که برای جنتی نمی پسندی برای هاشمی هم نپسند !!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
4
2
حضرتآیت اللله جنتی و مومن و موحدی و مصباح (...) و حضرات متبوع چند سالشونه؟ اینها حب جاه ندارند؟ جمع کنید بابا صهیونیست های کثیف
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
2
4
بسمه تعالی
با گندی که آقای مهدی هاشمی زده است وآبرویی که برده است به نظر شما آیا خنده دار نیست کاندیدا شدن جناب آقای هاشمی رفسنجانی ، این رجل سیاسی کشور ؟!
ای بابا پسرت برایت ذرهّ ای حیثیت نگذاشت آنوقت شما با شجاعت تمام می آیی خود می خواهی کاندید ونامزد ریاست جمهوری ایران کنی؟؟؟؟ . خدا وکیلی این حرکت وقاحت نیست ؟؟؟؟ .آقای هاشمی شما یا ملت را احمق فرض کردید یا اینکه خودتان را به راه دیگر زده اید؟! .بگذارید به شما بگویم ملت ایران خصوصاً قشر تحصیلکرده ی دانشگاهی و اداری کشور بخوبی خوب را از بد تمیز می دهند ومی فهمند که چه شخصیتی در نظام سالم است و چه شخصیتی خرده شیشه دارد . این مردم هوش بالای سیاسی دارند وشما زیر ذزه بین این ملت هستید پس لغوز نخوانید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
احسن
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
اگرقرارباشد مردم خانواده دزد انتخاب کنند، رای اول ازخانواده (...) است،افسوس که ملت ایران فهیم وهوشیارند ودزد درخانه شان راه نمی دهند .آقای هاشمی خجالت بکش ؟؟؟؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
0
خدانیاورد روزی که سرنوشت انقلاب به دست اینها بیفتد.آقای .... کدام حرفهایت درست است مخالفتهای دیروزت باآمریکا یا انتظاررابطه با آمریکای امروزت ولی عملت نشان داده که حرفهای گذشته همه اش فریب مردم بوده است.البته دشمن هم ازآدمهای سست بیزاراست . واول به حساب سست عنصران می رسد چون قابل اعتماد نیستند
رهایی
|
United States
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
آزاده ..حالا اون موقع ها که سرنوشت انقلاب دست احمدی نژادو امثالش افتاد مملکت خیلی دزست بود .؟/
سيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
0
چقدر ما ايراني ها ساده و زود باور و احساساتي هستيم . اگر بنا است كه مست گيرند بايد هر آنچه هست گيرند . مولاي متقيان امام عارفان مولا علي (ع ) دست عقيل برادر خود را سوزانيد و واقعيت را فداي مصلحت نكرد . از اول انقلاب تا بحال چقدر حقيقت را دچار لطمه قرار داديم و راه اهل البيت را نپيموديم و خون شهيدان زندانهاي قبل انقلاب و شهداي جنگ و كردستان را پايمال نموديم و مصلحت گرايانه برخورد كرديم پس ببينيد چقدر با مولاي متقيان فاصله داريم اگر علي وار برخورد شده بود الان ايران رقيبي در دنيا نداشت .فساد .رانت و دزدي و خيانت وووووو .ثمره بي ديني ماست . آيا براي روز رستاخيز و جواب خون شهدا حرفي آماده كرده ايد اي جماعت مصلحت انديش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسيجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
1
ببخشيد تاريخ را تحريف نكنيد مگر هاشمي در دوره قبل نفراول مجلس خبرگان نشدند؟؟؟؟مطمئن باشيد كه اينبار هم نفر اول ازتهران خواهند شد ورئيس مجلس خبرگان خواهند شد.يادش به خير در اوائل دهه شصت ميگفتيم درود برسه ياور خميني هاشمي و دوسيد حسيني(دوسيدحسيني شهيدمظلوم بهشتي ومقام معظم رهبري بودند) وامروز هم همان ياران قديمي انقلاب ميگويند به كوري چشم ضدانقلاب خامنه اي زنده باد هاشمي پاينده باد
رهایی
|
United States
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
ببخشینا ..ببخشینا...قصد جسارت ندارم خب سواله دیگه..!!! ..اون موقع ها که خیلی ها هنوز بدنیا نیومده بودن ..! ومردم به خاطر خیلی چیزا انقلاب کردن و خیلی ها ی نظام شاهنشاهی اعدام شدن و یا رفتن و.. ..بعدش قرار شد که دیگه مردم ایران شاهد چه چیزهایی نباشن؟!اصلا یکی توضیح بده مردم برای چی انقلاب کردن؟ که دیگه شاهد چیا نباشن؟/.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: