به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این اولین مرتبه نیست که از سوی شما و اطرافیانتان چنین اتفاقاتی می افتد؛ یک روز آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده‌شان با سخنان و اعمال خود در راه زیرسؤال بردن قوه قضاییه قدم برمی‌دارند، قوه قضاییه ای که نماد عدالت است و تمام همت خود را صرف مبارزه با فساد علی الخصوص، فساد آقازادگان کرده است

بسمه تعالی

«من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد» حضرت امام خميني(ره)

ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر روحانی

با سلام ودرود بر روح پرفتوح امام عظیم الشان و شهدای راه حق

در روزهای گذشته شاهد این بودیم که دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری بدون توجه به قانون اساسی و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سخنانی را پیرامون نقش و جایگاه شورای محترم نگهبان مطرح کردند. سخناني که بلافاصله با ذوق زدگی رسانه های بیگانه و دشمنان قسم خورده نظام روبرو شد. طرح چنین سخنانی از سوی رئیس جمهوری که خود را حقوقدان می‌خواند و داعیه انقلابی بودن دارد، بعید به نظر می‌رسید اما متاسفانه واقع گردید و نتیجه‌اش تضعیف یکی از بازوان انقلاب اسلامی است؛ یعنی تضعیف شورای محترم نگهبان که امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان و امام خامنه ای(دام ظله) بارها به حمایت از این نهاد که حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس است، پرداخته‌اند تا جایی که حضرت  امام خامنه ای در سال ۷۸ می‌فرمایند: «جنجال علیه نظارت استصوابی یکی از مباحث بی مبنا و بی ریشه است که با هدف تضعیف شورای نگهبان و نفوذدادن عناصر مخالف با اسلام و امام ونظام در ارکان قانونگذاری کشور انجام می‌شود»

جناب آقای روحانی! با توجه به اهمیت موضوع لازم دانستیم نکاتی را متذکر شویم:

1. جناب آقای روحانی! شما که مدام تاکید بر رعایت قانون اساسی دارید، چگونه خودتان برخلاف قانون اساسی عمل می‌کنید و سخن می گویید؟ آیا شما مرجع تفسیر قانون اساسی هستید که در این مورد اظهارنظر می‌کنید؟ آیا همان قانون که شما از آن دم می‌زنید و همه را متهم به نقض آن می‌کنید، شورای محترم نگهبان را مرجع تفسیر قنون اساسی قرار نداده است؟

2. جناب آقای روحانی! با وجود اینکه شما حقوقدان هستید انتظار می‌رفت که اشراف کاملی بر اصل ۹۹ قانون اساسی و نظریه ۱۲۳۴ شورای نگهبان به تاریخ ۱ خرداد ۱۳۷۰ داشته باشید و خلاف قانون اساسی سخنی مطرح نکنید.

3. جناب آقای روحانی! آیا احساس نمی‌کنید که کارهای خلاف قانون هزینه‌هایی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به بار می‌آورد؟ متاسفانه یک روز دولت شما موضوع عدم نیاز به تصویب توافق هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی را مطرح می‌کند که خلاف قانون اساسی و حتی قوانین بین المللی است و روز دیگر شما با سخنانتان در مسیر تضعیف شورای محترم نگهبان گام برمی‌دارید در حالی که این شورا متشکل از فقها و حقوقدانان عالم و دلسوز مردم و نظام، مطابق قانون اساسی و در راستای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام عمل می‌کند.

4. جناب آقای روحانی! آيا شما فکر می‌کنید نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات و کوتاه کردن دست نااهلان برای دست یافتن به مناصب حکومتی کاری خلاف عدالت است؟ آیا بهتر نیست به جای زیرسؤال بردن اختیارات شورای محترم نگهبان، از افرادی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی فاصله گرفته‌اند و با روی کارآمدن دولت شما گستاخ شده‌اند، بخواهید که دست از جهالت بردارند و با توبه و عذرخواهی از ملت بزرگوار ایران، زمینه ای را فراهم کنند که شاید مورد بخشش مردم قرار گیرند.

5. جناب آقای روحانی! این اولین مرتبه نیست که از سوی شما و اطرافیانتان چنین اتفاقاتی می افتد؛ یک روز آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده‌شان با سخنان و اعمال خود در راه زیرسؤال بردن قوه قضاییه قدم برمی‌دارند، قوه قضاییه ای که نماد عدالت است و تمام همت خود را صرف مبارزه با فساد علی الخصوص، فساد آقازادگان کرده است، روز دیگر از درون دولت شما ندای حمایت از فتنه گران برمی‌خیزد و روز دیگر معاون جنابعالی در امور اقلیت‌ها در مورد مسائل منطقه که به ایشان ربطی ندارد، سخن می راند و برای ایران عزیز هزینه ایجاد می‌کند.

6. جناب آقای روحانی! بدانید که امروز شما در محضر شهدا و امام شهدا قرار دارید و متوجه باشید که خون شهدا گریبان تضعیف کنندگان نظام را خواهد گرفت و درنظر داشته باشید که روز قیامتی در پیش خواهیم داشت و این مسئله را در ذهن بسپارید که دانشجوی عالم و باسواد و مؤمن و بصیر بسیجی، همگام با ملت هوشیار ایران و با عنایت به رهنمودهای نایب امام زمان(عج) تا آخرین لحظه در راه حق و مبارزه با استکبار گام برمی‌دارد؛ مراقب باشید که از این قافله جا نمانید.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت هواپیمایی ایران
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامي-تهران غرب
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسين(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما تهران

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: