به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
خود آقای صالحی در جلسه کمیسیون برجام عنوان کردند سندی در ارتباط با همکاری ایران با آژانس وجود دارد که لازم است کمیسیون ویژه از محتوای آن سند هم مطلع باشد تا بتوانند پیرامون روابط ایران و آژانس قضاوت بهتری کنند
"خیبرآنلاین" - رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس در نامه‌ای از علی‌اکبر صالحی خواست که دو سند محرمانه ایران و آژانس را در اسرع وقت برای کمیسیون ویژه برجام ارسال کند.

به گزارش تسنیم، سه شنبه 17 شهریور ماه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 که از شبکه خبر نیز پخش شد، بر وجود "سند محرمانه دوم" تاکید و در همانجا تعهد کرد که تمام اسناد محرمانه را برای بررسی به کمیسیون برجام تحویل دهد.

این دو سند محرمانه به قرار زیر است: "سند توافق شده فیمابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به طرفیت آقایان صالحی و آمانو" و "برنامه بلندمدت توسعه فناوری غنی سازی هسته‌ای که با کشورهای طرف مذاکره تفاهم شده است."

در همین راستا نیز سید حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه برجام، در گفت‌وگویی از درخواست اعضای این کمیسیون از علی‌اکبر صالحی برای ارائه توافق محرمانه ایران با آژانس به کمیسیون برجام خبر داد و اظهار داشت: خود آقای صالحی در جلسه کمیسیون برجام عنوان کردند سندی در ارتباط با همکاری ایران با آژانس وجود دارد که لازم است کمیسیون ویژه از محتوای آن سند هم مطلع باشد تا بتوانند پیرامون روابط ایران و آژانس قضاوت بهتری کنند.

وی در این مصاحبه خود گفته بود که کمیسیون به همین دلیل از آقای صالحی درخواست کرد اگر چنین سندی وجود دارد، این سند را در اختیار کمیسیون بگذارد و آقای صالحی نیز در همان جلسه موافقت شفاهی خود را اعلام کرد و گفت: "این سند را در اختیار کمیسیون برجام خواهم گذاشت".

پیرو این تعهد از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی، اخیراً علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس در نامه‌ای از علی‌اکبر صالحی خواست که هر دو سند مذکور را در اسرع وقت برای کمیسیون ویژه برجام ارسال کند.

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام در همین زمینه، در پاسخ به این سوال که آیا اسناد محرمانه توافق وین توسط رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون برجام ارسال شده است؟ تاکید کرد که تاکنون سندی به دست ما نرسیده و کمیسیون برجام منتظر ارسال سند برای بررسی دقیق آن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: