به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مردم شریف ایران کی و کجا عزت و استقلال خود را به نان و شکم فروخته­ اند تا بعضی به جای اینکه از خدا بترسند از خیالات خود می­ ترسند و یا می­ ترسانند. مگر معمار انقلاب، معیار روشنی را به دست ما نداده است که هرگاه آمریکا از ما تعریف کند باید دید قضیه چیست. امروز چه شده است که آمریکای حیله­‌گر که هرگز پایبند به تعهدات بین المللی خود نبوده است از برجام دفاع می­ کند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با عرض سلام و تحیّات

با تقدیر و تشکر نسبت به بررسی مساله­ برجام در کمیسیون ویژه­ مجلس شورای اسلامی لازم است نکاتی در این باره تذکر داده شود:

۱- امروز روزی است که شهدای غرق به خون انقلاب در جمع عرشیان، نظاره­ گر ثمره­ خون­ پاک خود هستند. امروز روزی است که امام بزرگوار ما در جمع شهدای جنگ تحمیلی، شاهد تصمیم تاریخیِ ملّت ایران هستند؛ و امروز روزی است که نگاه مستضعفین و ستمدیدگان جهان به قدم‌های استوار ملّت ایران در مسیر جهاد و شهادت است. امروز روز خروش بر مستکبرین است. امروز روز بستن هر منفذی است که مستکبرین جهان و در رأس آنها دولت آدم­کش آمریکا از طریق آن قصد نفوذ به کشور قدرتمند ایران را دارند. پس ای وکلای ملّت به یاد داشته باشید که امروز شما مظهر اراده­ ملّی در یک مساله­ ملّی هستید.

۲- در این شرایط که جهان استکبار و در رأس آن آمریکای تروریست، درصدد ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان است، دولت و ملّت کنار هم، گرد نور پرفروغ ولایت سرود وحدت سر داده­ اند و در مساله­ برجام رأی شما را رأی خود می­ دانند. عدم تشخیص خواست مردم که همان شعار "هیهات من الذّله­­" حسین(ع) است چه بسا ناخواسته منجر به خیانت در این امانت ملّی شود هرچند در عمل خود را به طور کامل تابع آن بدانیم. رهبریِ عزیز، همه­ ارشادات و هدایت­های دلسوزانه­ خود را نسبت به این مسئله مبذول داشته­ اند و شمایید که باید با تصمیم تاریخیِ خود راه نفوذ دشمن زبون را ببندید.

۳- انتظار آن است که نمایندگان محترم، برجام را حکیمانه و به دور از مناسبات انتخاباتی و مصلحت‌اندیشی­های سطحی بررسی کنند. شعار یا همه یا هیچ در مسئله­­ برجام، شعار گمراه‌کننده­ ای است که بسا سال­های متمادی زیان­های خود را بر مردم نجیب ایران تحمیل سازد. از این رو خواهانیم نمایندگان محترم در برخورد با دشمنی که جنایت­هایش را همه با گوشت و پوست لمس کرده­ ایم و هم اکنون نسبت به این مسئله خوشحالی زایدالوصفی را ابراز می­ دارد کم­ترین خوش­بینی به خود راه نداده و هرکجا راه نفوذِ دشمن و یا حتی احتمال آن بود در مقابل آن حکیمانه چاره اندیشی کنند. به راستی مردم شریف ایران کی و کجا عزت و استقلال خود را به نان و شکم فروخته­ اند تا بعضی به جای اینکه از خدا بترسند از خیالات خود می­ ترسند و یا می­ ترسانند. مگر معمار انقلاب، معیار روشنی را به دست ما نداده است که هرگاه آمریکا از ما تعریف کند باید دید قضیه چیست. امروز چه شده است که آمریکای حیله­‌گر که هرگز پایبند به تعهدات بین المللی خود نبوده است از برجام دفاع می­ کند؟ آیا تعهدات نقد ما نسبت به تعهدات نسیه­ آنها برابری می­ کند؟ آیا به راستی ساختار تمام تحریم­ها شکسته و همگی لغو خواهد شد؟ آیا خطوط قرمز رهبری که همان خطوط قرمز ملّت ایران است، کاملا رعایت شده است؟

۴- در این شرایط حساس که رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ استکبار، بارها و بارها هشدار داده­ اند درخواست صریح ما این است که نمایندگان محترم، طیّ ارائه گزارشی مکتوب و روشن، علاوه بر پاسخ به سؤال­های فوق، راه­های نفوذ دشمن را در مساله­ برجام و مسائل پس از آن به مردم معرفی و تکلیف دولت و مردم را نسبت به این مهم معیّن کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جمعی از اساتید انقلابی حوزه­ علمیه­ قم

امضاکنندگان:

حضرات اساتید درس خارج، سطوح عالی و سطح؛ آقایان:

۱- محمدحسن قافی
۲- محمدباقر تحریری
۳- محمد عالم­زاده نوری
۴- سید ابراهیم حسینی
۵- حسن غفاری
۶- احمد فربهی
۷- قاسم ابراهیمی­ پور
۸- نصرالله آقاجانی
۹- مهدی امامی
۱۰- رضا ملایی
۱۱- امین اسدپور
۱۲- مجتبی مرتضی­ خواه
۱۳- محمد نجفی
۱۴- اکبر اسدپور
۱۵- علیرضا امامی میبدی
۱۶- محمد حسین ­زاده
۱۷- موسی هلودی
۱۸- ظهیر بلندقامت
۱۹- یاسر خانی
۲۰- سید محمدجواد موسوی
۲۱- سید علی موسوی
۲۲- محمدهادی جوادی
۲۳- روح­ الله سوری
۲۴- محمد کاشی­ زاده
۲۵- محمدتقی تولمی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: