به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: سرلشگر همدانی چهره‌ای نیست که خاص همدان باشد بلکه متعلق به همه مستضعفین جهان است.

"خیبرآنلاین" - سردار غلامعلی ابو حمزه در جمع خبرنگاران با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید حسین همدانی با اعلام برنامه‌های بزرگداشت این شهید گرانقدر در همدان به تببین نقش ایران در سوریه پرداخت.

به گزارش بسیج، وی در این نشست با اشاره به اینکهعمق استراتژیک ایران کشور سوریه است، بیان داشت: سوریه در منطقه ای قرار گرفته که محور مقاومت است و جایگاه مهمی برای ایران دارد.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در چهار سال اخیر دشمنان جبهه مقاومت در منطقه به دنبال کاهش قدرت نفوذ ایران در سوریه، فلسطین و عراق هستند.

وی ادامه داد: داعش در واقع برای مقابله با اسلام ناب محمدی شکل گرفت و آمریکا با ایجاد داعش تلاش کرد به محوریت انقلاب اسلامی در منطقه خدشه وارد کند اما اکنون نیز می‌بینیم با هماهنگی بین سوریه، ایران، عراق و روسیه حملات جدیدی به این گروهک تروریستی آغازشده است.

*ایران حضور مستشاری در سوریه دارد

ابوحمزه با اشاره به اینکه ایران به جهت آرمان و تکلیفی که مقام معظم رهبری تعیین کرده است در سوریه حضور مستشاری دارد،عنوان کرد: سردار همدانی به‌عنوان مدافع حرم زینبی با ماموریت مستشاری در سوریه حضور داشت، اگر سرلشکر همدانی نبود احتمال سقوط سوریه وجود داشت اما سردار شهید حسین همدانی جوانان سوری را در قالب ارتش وطنی سازمان‌دهی کرد.

وی ادامه داد: سردار شهید همدانی با علم، به راه خود شناخت و باور داشت و در آموزش نیروهای سوری وارد عمل شده بود و تجربه ۳۶ ساله انقلاب اسلامی وی موجب شد سوریه مرحله‌به‌مرحله پاک‌سازی شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان از ۱۸ سال آشنایی خود با سردار همدانی گفت و به نکات بارزی در خصوصیات اخلاقی سردار همدانی اشاره کرد و ادامه داد: سرلشگر شهید همدانی به اسلام، نظام اسلامی و رهبری باور و در همه کارها اخلاص داشت و خلوص نیت در کارهای این شهید بزرگوار دیده می شد.

وی ادامه داد: سرلشگر همدانی همواره مطیع رهبر انقلاب، خستگی‌ناپذیر، مردم دار بود و به خانواده خود توجه بالایی داشت، وی چهره‌ای نیست که خاص همدان باشد بلکه متعلق به همه مستضعفین جهان است.

ابوحمزه در ادامه درخصوص برنامه های مراسم تشییع شهید همدانی، اظهار داشت: پس از تشییع پیکر شهید همدانی در تهران، پیکر شهید به فرودگاه همدان منتقل‌ و در ساعت پنج بعدازظهر روز یکشنبه در میدان باباطاهر همدان از شهید استقبال مردمی می‌شود.

وی ادامه داد: پس از استقبال مردمی شهید به حسینیه ثارالله در داخل سپاه انصار انتقال می یابد، و مراسمی تا ۹ شب در این مکان برای وداع با وی برگزار خواهد شد و بعد پیکر شهید به مسجد دانشگاه بوعلی منتقل می شود و دانشجویان نیز با پیکر شهید سرلشگر همدانی وداع می‌کنند.

*موافقتی در خصوص اعلام عزای عمومی و تعطیلی روز دوشنبه در همدان نشد

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان بیان کرد: مراسم تشییع پیکر شهید همدانی نیز صبح دوشنبه در میدان امام خمینی(ره) همدان با سخنرانی سرلشکر جعفری برگزار می شود و بعد پیکر پاک شهید همدانی پس از اقامه نماز به گلزار شهدا همدان منتقل و در جوار آرامگاه آیت‌الله موسوی همدانی امام‌جمعه فقید همدان خاکسپاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه قصد ساختن یادمان بر مزار شهید همدانی دارد، گفت: در مراسم تشییع پیکر شهید سرلشگر همدانی حاج صادق آهنگران نیز حضور خواهد داشت و مراسم ختم نیز در مسجد جامع برگزار می‌شود.

ابوحمزه از حضور دادستان کل کشور در همدان خبر داد و افزود: همچنین در مراسم هفتم شهید همدانی نیز که مصادف با اول محرم خواهد بود یکی از فرماندهان ارشد سپاه حضور خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه شهادت سرلشگر همدانی بیان کرد: شهید همدانی در مسیری که در منطقه حلب سوریه در حال حرکت بوده دچار حادثه می‌شود و در حین انجام مأموریت به شهادت می‌رسد، سپاه تقاص خون شهید همدانی راخواهد گرفت.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه نیروی تکفیری جرات مقابله مستقیم با این فرمانده ایرانی را نداشتند، افزود: شهید سرلشگر همدانی به جزئیات منطقه اشراف کامل داشت.

وی در ادامه از دعوت همه فرماندهان عالی سپاه پاسداران به همدان برای تشییع و حضور در مراسم ختم این شهید بزرگوار خبر داد.

ابوحمزه در خصوص اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت شهید همدانی در همدان، گفت: با استعلام استاندار همدان از شورای امنیت ملی، موافقتی در خصوص اعلام عزای عمومی و تعطیلی روز دوشنبه در همدان نشد.

برچسب ها: سپاه ، شهید ، همدانی ، بسیج ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: