به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پس از آغاز همکاری نظامی سوریه و روسیه در بمباران مواضع تروریست ها، کشورهای اردوگاه ضدسوری با انتشار بیانیه رسمی در آنکارا، از مسکو خواستند که عملیات بمباران تروریست ها در سوریه را قطع کند که این موضوع توسط رییس جمهوری و «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه رد شد و حتی شمار پروازها به ویژه سوخو 34 معروف به «تانک هوایی» با توان حمل 8 تن بمب و موشک، افزایش یافت
"خیبرآنلاین" - پرواز «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به مسکو و مذاکرات با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی اش در کاخ کرملین فقط وقتی خبری شدکه مسافر «محرمانه ترین پرواز سیاسی» چند سال اخیر به دمشق رسید.

به گزارش ایرنا، صبح چهارشنبه و تنها چند ساعت پس از بازگشت بشار اسد به سوریه، کاخ کرملین با انتشار بیانیه کوتاهی از این سفر و مذاکرات انجام گرفته خبر داد که محور آن ادامه همکاری های نظامی روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم و ادامه عملیات بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش توسط جنگنده های روسی همزمان با عملیات زمینی علیه تروریست ها بود.

برنامه ریزی و انجام امنیتی ترین پرواز چند هزار کیلومتری از دمشق تا مسکو، مذاکرات فشرده سران دو کشور در کاخ کرملین و بازگشت بشار اسد به پایتخت سوریه در امنیت، بی خبری کامل سازمان های جاسوسی غرب بویژه سیا را با وجود برخورداری از ده ها ماهواره های جاسوسی، پرواز پهپادها و شبکه جاسوسان خود در عراق و سوریه، نشان می دهد.

اطمینان رییس جمهوری روسیه از به نتیجه رسیدن سفر بشار اسد و اعلام این موضوع توسط پوتین که سفر رییس جمهوری سوریه به دعوت رسمی کرملین انجام شده است، نیز بیانگر عمیق بودن همکاری دمشق و مسکو و تثبیت جهانی موقعیت رییس جمهوری سوریه است که مهمترین پیام این اقدام دیپلماتیک محرمانه مسکو و دمشق به شمار می رود.

روسیه پس از موفقیت کامل در انجام این سفر محرمانه، با انتشار خبر و تصاویر دیدار و مذاکرات بشار اسد و پوتین در کاخ کرملین، رسانه ها و محافل سیاسی را در حیرت خبری و سازمان های جاسوسی ضدسوری را نیز در شوک تجربه یک شکست دیگر فرو برد.

پنهان ماندن پرواز طولانی سه شنبه گذشته بشار اسد از فاصله چند هزار کیلومتری بین روسیه و سوریه در حالی با موفقیت انجام گرفت که ماهواره های جاسوسی غربی و همچنین سامانه های شنود جهانی سازمان جاسوسی سیا در استرالیا و انگلیس و مراکز تجسسی ناتو، اصلی ترین تمرکز کسب اطلاعات خود را در چند سال گذشته بر منطقه غرب آسیا و رصد اقدامات نظامی و اطلاعاتی روسیه متمرکز کرده اند.

سازمان های جاسوسی غربی در حالی دومین شکست خود را در این باره متحمل شدند که 10 روز پیش رییس جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور و سوریه توانسته اند با جذب همکاری شرکای منطقه ای خود تمامی مراحل چند ماهه تدارک عملیات سنگین بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش رادر سوری از جمله انتقال خلبانان و کارشناسان نظامی و همچنین مهمات را بدون امکان اطلاع یافتن سازمان سیا با موفقیت عملی کنند.

تاکید رئیس جمهوری روسیه مبنی بر موفقیت در فریب سازمان جاسوسی سیا نشان داد که سازمان های اطلاعاتی غربی نتوانسته اند تا زمان نخستین پرواز بمباران جنگنده های روسی، از برنامه ریزی آن آگاه شوند.

وی گفته بود: عملیات بزرگی در نقل و انتقال تجهیزات و مهمات از پایگاه های نظامی انجام گرفت که با تدابیر اتخاذ شده پنهان ماند.

پوتین در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» اظهار داشت: با برنامه ریزی گسترده و تمرکز نیرو، انتقال تسلیحات، عملیات تجسسی و همکاری ائتلاف اطلاعاتی ضدتروریستی روسیه و 3 کشور ایران - عراق و سوریه، مبارزه جدی با داعش را آغاز کردیم و به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.

وی تصریح کرد: از مدت ها پیش برای آغاز عملیات در سوریه آماده شده بودیم و برنامه های مقدماتی تمرکز نیرو و تجمیع تسلیحات در مکان ها و زمان های از قبل تعیین شده و اقدامات تجسسی طولانی و فضایی هم انجام گرفت که همزمان اطلاعات منابع مختلف مقایسه شد و همچنین با مشارکت سوری ها و طرف های دیگر منطقه (متحدین سوریه) مرکز اطلاع رسانی ضدتروریستی در بغداد آغاز به کار کرد.

وی گفت: در نتیجه تبادل اطلاعات با مرکز بغداد، داده های بیشتری به دست آمد و به این ترتیب، عملیات زمینی سوریه و هوایی روسیه ناگهانی و تصادفی نیست، بلکه اجرای برنامه ها از پیش تعیین شده است.

پوتین درباره دلیل پنهان ماندن برنامه ریزی روسیه و سوریه برای همکاری نظامی ضدتروریستی و همچنین عملیات شلیک فروند 26 موشک از دریای خزر به مواضع تروریست ها در سوریه از نگاه سازمان های جاسوسی غرب و سیا، افزود: آنان کار خود را انجام می دهند و سیا هرچند یکی از بهترین ها در جهان است ولی نباید از همه چیز اطلاع داشته باشد و مورد شماتت واقع شود.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه 7 کشور اردوگاه ضدسوری هستند که از 5 سال قبل عملیات جذب و تسلیح تروریست های تندرو و افراد مسلح را از کشورهای جهان با هدف براندازی حکومت سوریه به این کشور گسیل کردند.

براساس گزارش های انتشار یافته، هزاران خارجی از 87 کشور جهان حتی آمریکا و اروپا در چارچوب اعزام تروریست های خارجی به سوریه در صفوف گروههای تروریستی بویژه داعش می جنگند که سلطه خود را به عراق گسترش داده اند.

پس از آغاز همکاری نظامی سوریه و روسیه در بمباران مواضع تروریست ها، کشورهای اردوگاه ضدسوری با انتشار بیانیه رسمی در آنکارا، از مسکو خواستند که عملیات بمباران تروریست ها در سوریه را قطع کند که این موضوع توسط رییس جمهوری و «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه رد شد و حتی شمار پروازها به ویژه سوخو 34 معروف به «تانک هوایی» با توان حمل 8 تن بمب و موشک، افزایش یافت.

نابودی حدود 700 موضع اصلی تروریست ها به ویژه مراکز فرماندهی و اردوگاههای آموزشی و آغاز جابجایی گروه های تروریستی برای فرار از بمباران های هوایی و عملیات زمینی ارتش سوریه در کنار گریختن بسیاری از عوامل این گروه ها به ویژه داعش از پایگاه های خود، بخشی از نتیجه 24 روز عملیات ضدتروریستی دمشق و مسکو است که به گفته پوتین یکی از دلایل موفقیت آن پنهان ماندن اجرای مراحل مقدماتی از دید سازمان های جاسوسی غربی بویژه سیا بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: