به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
آغاز به اجرای برجام از سوی دولت تنها در زمانی مشروعیت قانونی پیدا می کند که دستورات 9گانه رهبر معظم انقلاب بدون هرگونه تفسیر و تاویلی، مو به مو جنبه عملیاتی پیدا کند
"خیبرآنلاین" - برخی شنیده های غیررسمی حکایت از آن دارند که برچیدن سانتریفیوژها در نطنز از چند روز قبل آغاز شده است که در صورت صحت، برخلاف فرامین ابلاغ شده از جانب امام خامنه ای به حسن روحانی است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، یک منبع آگاه در تماس با خبرنگار ما اعلام کرد که جمع آوری سانتریفیوژهای نطنز براساس آنچه که در برجام آمده است، طی چند روز گذشته آغاز شده که این مساله در مغایرت با فرامین ولی امر مسلمین در ابلاغیه ایشان به روحانی ارزیابی می شود.

براساس این گزارش، در دستورات 9 گانه ای که پیرامون پذیرش مشروط برجام ابلاغ شده، آمده است: "از آنجا كه پذيرش مذاكرات از سوي ايران اساسا با هدف لغو تحريم‌هاي ظالمانه اقتصادي و مالي صورت گرفته است و اجرايي شدن آن در برجام به بعد از اقدام‌هاي ايران موكول گرديده، لازم است تضمين‌هاي قوي و كافي براي جلوگيري از تخلف طرف‌هاي مقابل تدارك شود، كه از جمله‌ي آن اعلام كتبي رئيس‌جمهور امريكا و اتحاديه‌ي اروپا مبني بر لغو تحريم‌ها است."

این درحالی است که تاکنون هیچگونه "تضمین قوی و کافی" و "اعلام کتبی رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها" منتشر نشده و تنها، 3 روز قبل از انتشار فرامین امام خامنه ای، متنی از جانب اوباما و وزارت خارجه آمریکا در رسانه ها منتشر گردید که براساس آن، نه تنها از لغو یا رفع و یا برچیدن "همه تحریم ها" سخنی به میان نیامده بود، بلکه تنها به "چشم پوشی" یا "صرف نظرکردن" از تعدادی تحریم ها، آن هم برای مدت زمانی موقت خبر داده شده بود.

از سوی دیگر، در فرمان 9 ماده ای ولی امر مسلمین به حسن روحانی درباره اجرای مشروط برجام، آمده است: "وجود پيچيدگي‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نيز گمان نقض عهد و تخلفات و فريبكاري در طرف مقابل به ويژه امريكا، ايجاب مي‌كند كه يك هيئت قوي و آگاه و هوشمند براي رصد پيشرفت كارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصريح شده است،‌ تشكيل شود. تركيب و وظایف اين هيئت بايد در شورايعالي امنيت ملي تعيين و تصويب شود."

کاملا مشخص است که آغاز به اجرای برجام از سوی دولت تنها در زمانی مشروعیت قانونی پیدا می کند که دستورات 9گانه رهبر معظم انقلاب بدون هرگونه تفسیر و تاویلی، مو به مو جنبه عملیاتی پیدا کند و یکی از آن موارد، تشکیل "هیات قوی و آگاه و هوشمند" توسط شورایعالی امنیت ملی است. به عبارت دیگر، تا زمانی که این هیات تشکیل نشود، اجرای برجام قطعا غیرقانونی است.

بدین ترتیب، در صورت صحت خبر آغاز جمع آوری سانتریفیوژها در نطنز، با توجه به عدم رعایت دستورات فوق الذکر، این اقدام کاملا غیرقانونی و نیازمند به برخورد و پیگیری از جانب مسئولان ذیربط است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
3
دولت محترم ورئیس جمهور وهمچنین عوامل اجرایی باید وباید مطیع فرامین رهبر انقلاب بوده ودستورات معظم له را مو به مو انجام دهند واحــــــــــــــــــــــــدی سرخود وخود رأی کاری نکند که موجبات خشم ایشان وملت را برآفریند . همه ی کسانی که در پروژه ی نظنز واراک فعالیت دارند باید مظیع اوامر رهبری کارکنند . هیچکس بر خلاف فرمان رهبر کاری انجام ندهد ، حتی اگر امریکائیها خوششان نیاید و فشار آورند . حتی اگر جامعه ی جهانی و اتحادیه ی اروپا چیزی بگویند وحرفی بزنند ف زیرا برای ما رهبری نظام مهم است ولا غیر .تصمیم ایشان سند راهبردی نظام خواهد بود نه اشخاص دیگر . لذا مسئولین کشور خوب حواسشان را جمع کنند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
3
دستورات وفرامین رهبر انقلاب ملاک عمل دولتمردان ماست و باید آن را اجراءکنند وهر کس که تخطی نمود بازخواست ومجازات باید گردد .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
3
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید نظارت کامل بر روی انرژی هسته ای داشته باشد وکنترل نماید که کسی ویا کسانی به نظام وکشور ضربه نزنند .
نماینده مجلس
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
2
سپاه پاسداران چشم ودست ولایت فقیه در کشور است وهیچکس حق خود رایی در زمینه ی انرژی هسته ای رانخواهد داشت . فرامین رهبر انقلاب در دستور کار دولت قرار دارد ومو به مو باید اجراء گردد . با برداشتن تحریم ها از سوی امریکائیها به این منزله نیست که ایران اسلامی به امریکا باج می دهد هرگز چنین نیست ونخواهد بود . ما به احدی باج سبیل نمی دهیم . ما به قوانین احترام می گذاریم وتابع آن هستیم اگر طرف مقابل ما قانون را شکست وزیر پا گذاشت آیا ما باید با او مطابق میلش عمل کنیم؟ یا اینکه فوراً مسیر مذاکرات ونشست هایمان را تغییر دهیم کـــــــــدامیک؟ لذا مسئولین باید هوشیار بوده وانجام وظیفه کنند 0
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
4
0
كاسه داغتر از آش شما هستيد.
كمي فكر كنيد و عاقل باشيد حتما بايد بيان از شما اجازه بگيرن!
همه موافق برجام هستند تمام سران قوا تاييد كردن حضرت آقا با شروطي پذيرفتن
اين وسط اين فتنه گران و آشوبگران بايد شناسايي شوند كه رو حرف تمامي بزرگان نظام حرف ميزنند و سعي در نا امن كردن و ايجاد اختلاف بين مسئولين را دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
ای شيطون!!
گولت را نمی خوریم.
آراد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
منظورت از عاقل اینه که همه اقتدار و دست آورد های علمی و دانشمندان شهیدمون و ... نادیده بگیریم و قلب رآکتور هامون رو در بیاریم و با بتون پُر کنیم؟!! اون وقت شما کی هستی که از طرف همه حرف میزنی؟؟؟
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
2
تو دولت خاتمی در سال 83 هم همین آقایون قول تعلیق 10 ساله رو داده بودن که جناب جک استراو تو مصاحبه اش با وب سایت بی بی سی این قضیه رو لو داد!! خوشبختانه سال 84 دولت عوض شد و به این اقتدار رسیدیم که به لطف خدا خیلی چیزا بدست آوردیم که آقایون دارن همه رو به باد میدن
شيطون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
0
نه برادر عاقل اوني هست كه تكنولوژي روز استفاده كنه نه صرفا يه قلب راكتور ياد بگيره و يه بتن بعد از تكنولوژي ٣٠ سال پيش حمايت كنه مثل اين ميمونه ژيان رو با بنز مقايسه كني بگي ژيان خوبه ادامه بديم.
تكنولوژي و علم هر روز داره پيشرفت ميكنه نميتونيم راكتوري كه از زمان هاشمي استارت خورد رو الان ادامه بديم اونم بدون ايمني .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: