به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
امام(ره) می‌فرمود «دشمن از دخالت نظامی و تحریم اقتصادی موفق نخواهد بود و من از راه اساسی‌تری می‌ترسم که ما را از داخل بگندانند و در جمهوری اسلامی افرادی باشند که ظاهراً آن را قبول دارند ولی باطناً گندیده‌اند و من از تحریم و جنگ نمی‌ترسم؛ تنها کسانی که می‌توانند انقلاب را از بین ببرند انقلابیون سابق‌اند»
"خیبرآنلاین" - حسن رحیم پور ازغدی در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: طرز فکر بخش اصلی نفوذ که باید از منظر الهیاتی به آن نگاه شود گفتمان سازی و جریان سازی در جامعه است که چقدر و چه چیزی ارزش یا ضد ارزش می‌شود.

به گزارش نسیم، رحیم پور ازغدی گفت: تحریم اقتصادی و رابطه با آمریکا که مطرح است حرف‌های تازه‌ای نیست و از اول انقلاب مطرح بود و دهه به دهه دوباره تکرار می‌شوند؛ آمریکایی‌ها برای نفوذ برنامه دارند و می گویند که ملیت‌گرا و قومیت گرا را در کنار هم جمع کردیم و آنها را مقابل خمینی قرار دادیم.

وی در تشریح الزامات دانشکده الهیات خاطرنشان کرد: تبدیل شعارها و معیارهای انقلابی به پایان نامه و پژوهش‌های مشخص کار دانشکده الهیات و حوزه است و دانشکده الهیات باید برای ارائه هر پایان‌نامه‌اش بتواند بگوید که راه حل کدام مشکل نظری و عملی جامعه را برطرف می‌کند.

استاد دانشگاه همچنین افزود: فهم صحیح مسائل نظری که تبدیل به جریان‌سازی‌های رسانه‌ای سیاسی و تخریبی می‌شود از وظایف دانشکده الهیات است.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: عقده ترجمه‌زدگی در بخشی از نخبگان ما حاکم است و نمی‌گذارند تولیدات محتوای داخلی در دانشگاه‌ها تدریس شوند.

ازغدی بابیان اینکه برای نسل قبلی مفاهیمی چون مرگ بر آمریکا و مرگ بر شاه نیاز به توضیح نداشت گفت: برای نسل چهارم و پنجم انقلاب که نمی توانند قبل و بعد انقلاب را مقایسه کنند و نمی دانن مرگ بر آمریکا یعنی چه،بازخوانی دوباره شعارها برایش و متصل کردن میوه به ریشه لازم است.
این استاد دانشگاه افزود: اوایل انقلاب گفتند الهیات و فقه اسلامی طرفدار بی حد و مرز سرمایه‌داری است همچنین امام می‌گفت عده‌ای نادان بودند که از اسلام چیزی نمی‌دانستند و از آن حرف می‌زدند و عده‌ای به اسم روحانی تفسیری جاهلانه و ناقص و با اتکای به فعل و قول این نادانان عده‌ای غرضمندانه و عده‌ای دیگر ابلهانه با اسلام به معارضه می‌پرداختند؛ آنها می‌گفتند اسلام فقط به عدالت اجتماعی با گرایش سوسیالیستی اعتقاد دارد.

رحیم پور ازغدی در خطاب به دانشجویان تصریح کرد: از برخوردهای کلیشه‌ای چون امام و انقلاب و... عبور کنید.

وی بیان رویکرد برخی در مورد مواضع امام (ره) خاطرنشان کرد: برخی جمله‌های امام را می‌گویند و اسمی از امام نمی‌برند ولی می‌گویند اینها جمله‌های افراطیون است؛ امام حداقل ده الی پانزده جمله در این مضمون دارد که ما از تحریم نمی‌ترسیم و تعداد زیادی جمله از امام هست که اگر بگوییم و نگوییم که سخنان امام است می‌گویند ضد نظام و تاریخ گذشته‌اند.

وی افزود: امام(ره) می‌فرمود «تحریم، جنگ و... انحرافی است و کار اصلی دشمنان نفوذ از درون است»؛ امام(ره) می‌فرمود «دشمن از دخالت نظامی و تحریم اقتصادی موفق نخواهد بود و من از راه اساسی‌تری می‌ترسم که ما را از داخل بگندانند و در جمهوری اسلامی افرادی باشند که ظاهراً آن را قبول دارند ولی باطناً گندیده‌اند و من از تحریم و جنگ نمی‌ترسم؛ تنها کسانی که می‌توانند انقلاب را از بین ببرند انقلابیون سابق‌اند».

رحیم پور ازغدی در پایان با بیان اینکه انتشار اسناد لانه جاسوسی در آمریکا ممنوع بود و هنوز هم هست، خاطرنشان کرد: حتی بعد از لانه جاسوسی که امام صراحتاً از افرادی که می‌خواهند برای مشاهده اسناد از کشورها به ایران بیایند، دولت آمریکا 50 هزار دلار جریمه و 10 سال حبس برای آنها درنظر گرفته بود؛ آمریکایی‌ها هیچگاه به سوالاتی که در حوزه حقوق بشر مطرح هست پاسخگو نبوده‌اند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
1
من یک سوال از شما دارم.اگر در همان زمان دوستان اتفاقی داخل سفارت شوروی میرفتند ایا باکارتهای تبریک به واسطه نزدیک شدن یه ایام دهه فجر برخوردمیکردند.ایاجاسوسی فقط جزو کارهای روتین سفارت امریکا است.احتمالا مردم کشورهای برزیل المان فرانسه ارژانتین وووو خیلی بی غیرت تشریف دارند که در مقابل جاسوسی امکریکا از کشورشان سفارتخانه آن کشور را را اشغال نکردند.احتمالا خانم مرکل و اقای اولاند خیلی احمقند که دستور بستن سفارتخانه امریکا را ندادند.به طور کلی از نظر شما و همفکرانتان همه دولتها احمقندجز ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
برادار ساده لوح عزیز!
اینها: آمریکا و فرانسه و ...همه دستشان توی یک کاسه است و شما هنوز هم خوابی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: