به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در غرب وقتی بخواهند چیزی را به مردم معرفی کنند مدام تبلیغ دارند شاید 24 ساعته تبلیغ می کنند تا ملکه ذهن مخاطبان شود حالا ما خودمان باید از این شیوه برای نشر نامه استفاده کنیم و نگذاریم زمان بگذرد و از ذهن برود محتوای نامه جذاب و تاثیرگذار
"خیبرآنلاین" - دومین نامه ولی امر مسلمین به جوانان  غربی کمی پس از جنایت  13 نوامبر فرانسه شوک جدیدی به دنیای مسخ شده  رسانه ای در غرب وارد کرد؛ شوکی که در آن سعی شده بود این بیمار رو به موت را از مرگ فرهنگی نجات دهد چرا که تفکر داعشسیم به اسلام در حال تزریق به کالبد افکار عمومی بوده و هست.

به گزارش 598، برای آنکه بدانیم این شوک چقدر بر گروه هدف یعنی جوانان غربی تاثیرگذار بوده است، با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی گفت و گویی را با خانم ترزا کرانفیل (لیلا وقارفر) بانوی تازه مسلمان آمریکایی که از قشر تحصیلکرده جامعه غربی محسوب می شود، داشته ایم که در ادامه می آید.



نظر شما به عنون یک زن مسلمان شده آمریکایی درباره نامه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی چیست؟

به طور قطع اقدام بسیار سنجیده و به جایی بود که آیت الله خامنه ای انجام دادند آن هم در شرایطی که موج شدیدی علیه اسلام و مسلمانان در غرب به راه افتاده است ما باید هر کاری که می توانیم برای روشنگری و بیداری مردم غیر مسلمان انجام بدهیم تا حقیقت اسلام را دریابند و این نامه های رهبری برای جوانان خیلی تاثیرگذار است و به نظرم حرکت خوبی است.

چرا این قدر مردم غرب از اسلام می ترسند؟

به خاطر جهل و عدم شناخت است برای همین گروههای تروریستی مثل داعش به نام اسلام سوءاستفاده می کنند تا یک اسلام دروغین را به آنها معرفی نمایند اگر اسلام را بشناسند و مطابق با توصیه رهبر ایران در نامه های شان قران و نهج البلاغه را بخوانند متوجه می شوند که دین اسلام، دین تلخ و سیاهی نیست و قطعا نگاهشان عوض خواهد شد حتی ارتباط با سایر مسلمانان هم می تواند در شناخت نسبی آنها تاثیر بگذارد متاسفانه به دلیل موج تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان مردم در غرب شناخت بدی از اسلام دارند.

علت ترس و وحشت رسانه های غربی از اسلام و به خصوص نامه  پدرانه رهبر مسلمانان به جوانان را  چه می دانید؟

آنها منافع قدرتهای خود را در نظر می گیرند نه منافع  عمومی مردم را، زیرا خوب می دانند اگر مردم به حقیقت اسلام و محتوای نامه های رهبری آگاه شوند به نفع سردمداران قدرت نیست به همین خاطر مدام با تبلیغات منفی به سیاه نمایی اسلام می پردازند غافل از این که همه چیز در دست قدرت خداست و هرچه بخواهد همان خواهد شد نقشه های آنها را خدا براب خواهد کرد. اگر خدا بخواهد اسلام در دل همه مردم نفوذ می کند و با حقیقت اسلام و کتاب آسمانی قران آشنا خواهند شد.

بازتاب نامه رهبری در آمریکا را درخصوص  اعمال خشونت طلبانه تروریست های داعش چطور دیدید؟

در نامه رهبری از خشونت تروریست های داعش گفته شده اینکه آنها اسلام را وارونه نشان می دهند از آنجایی که اسلام دیدنی کامل و جامع است و قران به تمام امور زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرده است آیت الله خامنه ای به خواندن قرآن  و تحقیق درباره اسلام دعوت داشتند تا مردم خودشان اسلام حقیقی را از اسلام دروغین داعش تشخیص بدهند و خداوند در قرآن می فرماید کشتن هر انسان مانند کشتن همه انسانهاست.

در حالی که داعشی ها مردم را به نام اسلام می کشند حالا اگر طبق توصیه رهبری جوانان قرآن بخوانند متوجه می شوند دستورات خدا در قرآن با کارهای داعشی ها فرق دارد و اصلا شبیه به هم نیست این تاثیر خوبی خواهد داشت جوانان اروپا و آمریکایی شمالی متوجه می شوند آنها از اسلام برای فریب مردم سوءاستفاده می کنند و حقیقت چیز دیگری است.

به نظر شما چقدر اهمیت دارد  که رهبر یک جامعه  بزرگ اسلامی برای جوانان  اروپایی و آمریکایی که دین غالب شان مسیحیت است نامه  بنویسند؟

خیلی زیاد، زیرا جوانان در سنین حساسی پر از شور و نشاط و کنجکاوی هستند می خواهند بیشتر بدانند این به اقتضای روحیه و فطرت جوانان است که به نسبت افراد مسن پذیرش بهتری دارند. آنها آینده سازان جامعه خود هستند و رهبر مسلمانان بدون هیچ چشمداشتی تنها آنها را خطاب قرار داده اند و با آنها صحبت کرده اند. این خودش کار کمی نیست جوانان در انبوه اطلاعات قرار دارند و حقیقتا هم نیاز دارند تا در بین انبوه اطلاعاتی که به آنها می رسد، اسلام را هم بشناسند و حقیقت را از دروغ تشخیص دهند؛ رهبری که به آنها می گوید خودتان بروید تحقیق کنید داعش اسلام واقعی است یا نه. به طور حتم این نوع ادبیات در جذب و تاثیرگذاری روی جوانان بسیار اهمیت دارد. جوانان از دستور خوششان نمی آید چیزی که در نامه رهبری نبود.
 
اثر و بازتاب نامه در آمریکا را چگونه دیدید؟

نامه ها هر دو محتوای خیلی خوبی داشتند اما به نظرم  انتشار بهتری لازم است تا به دست همه مردم برسد و همه حقیقت را درک کنند نیاز به سازماندهی و برنامه ریزی بهتر و دقیقتری است  تا نامه را نشر بدهند.

شما پیشنهادی خاصی در این رابطه دارید؟

باید انجمن های اسلامی و دپارتمانهای بین المللی در دانشگاهها با برنامه ریزی هماهنگ بهتر و بیشتر نامه را نشر بدهند در فضای مجازی به علت استفاده بالا می توان نامه را تبلیغ و معرفی بیشتری کرد مثلا در سایت آیت الله خامنه ای که نامه آورده شده است، می بایست سایت های دیگر هم معرفی شود و بگویند برای اطلاع بیشتر می توانید به این سایت ها رجوع کنید تا افراد بیشتری فرصت مطالعه نامه را داشته باشند؛ ترجمه و نشر آن باید بهتر انجام شود چون حیف است چنین نامه ای به دست همه نرسد افرادی که در شهرها و مناطق مختلف اروپا و آمریکا با نفوذ و قدرت هستند، می توانند بهترین رابطان برای نشر نامه باشند.

در غرب وقتی بخواهند چیزی را به مردم معرفی کنند مدام تبلیغ دارند شاید 24 ساعته تبلیغ می کنند تا ملکه ذهن مخاطبان شود حالا ما خودمان باید از این شیوه برای نشر نامه استفاده کنیم و نگذاریم زمان بگذرد و از ذهن برود محتوای نامه جذاب و تاثیرگذار.

مانعی هم از سوی معاندان ضد اسلام برای نشر نامه در آمریکا بوده است؟

البته چون محتوای نامه موافق آنها نیست، مطمئن باشید در تحریف و سانسور آن در تلاش هستند بنابراین این وظیفه ماست که با همکاری و ارتباطات بهتر اطلاع رسانی کنیم و خقیقت اسلام و قرآن را با کمک نامه های رهبری به گوش همه برسانیم؛ اجازه به آنها ندهیم تا موفق شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: