به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
در برهه‌ای که عده ای معلوم‌الحال می‌کوشند تا افکار مردم و مسئولان را به مقولاتی همچون اعتمادسازی نسبت به شیطان بزرگ سرگرم کنند، در منطقه‌ای قدیمی از پایتخت کشورمان، ناهنجاری‌های اجتماعی بیداد می کند
"خیبرآنلاین" - تمرکز نزدیک به یکساله تعدادی از مدیران جهادی به محله قدیمی اما پرحاشیه شهید هرندی تهران، منجر به معطوف شدن نگاه ها به اهالی محروم این منطقه و جلب توجه نسبت به تغییر شرایط نابسامان کنونی آن محله شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در بحبوحه دعوای سیاست‌بازان قدرت طلب، که بیشتر تشنه قدرت هستند تا شیفته خدمت، و در برهه ای که عده ای معلوم الحال می کوشند تا افکار مردم و مسئولان را به مقولاتی همچون اعتمادسازی نسبت به شیطان بزرگ و رابطه با غرب و مسایلی از این دست سرگرم کنند، در منطقه ای قدیمی از پایتخت کشورمان، ناهنجاری های اجتماعی در قالب خرید و فروش و استعمال علنی انواع مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی بیداد می کند.

براساس این گزارش، فقط کافی است تا هرکس که خود را مرد میدان می داند، برای لحظاتی به محله هرندی تهران پا گذارد تا از نزدیک، با چشم خود بنگرد که فقر اقتصادی و فقر فرهنگی، چه بلای عظیمی را بر سر گروهی از همشهریانش آورده است.

زن و مرد، جوان و نوجوان و کهنسال، به صورت فله ای و انفرادی، دور تا دور محله هرندی را تحت محاصره خود درآورده اند و آشکارا به معامله انواع مخدرات و استعمال آنها و نیز، انواع بزهکاری های اجتماعی مشغول هستند بی آنکه دغدغه ای نسبت به برخورد نهادها و دستگاه های مختلف داشته باشند؛ گویی خاطرشان جمع هست که اکثر مسئولان ذیربط، سرگرم مسایل دیگری هستند و کاری به کار این جماعت ندارند.


اما نزدیک به یکسال است که کار مطالعاتی، حضور میدانی و برنامه ریزی درباره امروز و آینده محله شهید هرندی تهران در دستورکار تعدادی از مدیران جهادی قرار گرفته است و در این زمینه، آنقدر با جدیت کار را تحت پیگیری قرار داده اند، که پای اکثر مسئولان دولتی، شهری و انتظامی و تعدادی از نمایندگان مجلس را به این محله بازکرده اند تا همگان متوجه شوند که در سایه غفلت آنان، زیر پوست شهر چه می گذرد.

حجت الاسلام میثم امرودی و همکارانش پرچمداری این موضوع را برعهده گرفته اند و تلاش دارند تا اولا، یک وفاق ملی در این مساله شکل بگیرد و ثانیا، در سایه وفاق شکل گرفته، در دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت، علاوه بر تفکیک و جمع آوری کارتن خواب ها، معتادان، فروشندگان مواد مخدر و سایر افرادی که به هر عنوانی در این محله، حضور غیرمتعارف دارند، برای احیای بافت فرهنگی - سنتی آن نیز اقدامات موثری فراهم شود.


جدیت کار در تغییر فضای موجود به فضای مطلوب تا جایی بالا گرفته است که امرودی رسما اعلام کرده است اگر تا پایان سال، وضعیت محله شهید هرندی تغییر نکند، استعفا خواهد داد. تهدید به استعفا از جانب معاونت فرهنگی - اجتماعی شهرداری در زمانه ای اعلام شده است که برخی مدیران و مسئولان، برای ماندن در پست فعلی و یا ارتقای آن، به هر دستاویزی دخیل می بندند.

به همین منظور، تاکنون کمپ های ترک اعتیادی همچون سعیدآباد (برادران) و شفق (خواهران)، مجتمع های بهاران با دستورکار روانشناسی و حرفه آموزی جهت بازگشت افراد به اجتماع، مددسرا و سامان سرا برای کارتن خواب ها و معتادانی که برای ترک اعلام موافقت کرده اند، قرارگاه هایی همچون شهید جزمانی و... ساخته شده و یا در دست ساخت سریع قرار دارند.

با همت و پیگیری به عمل آمده، تاکنون اکثر دستگاه های و نهادهای دولتی و شهری و... وارد میدان شده اند، هرچند بهزیستی و وزارت بهداشت هنوز نتوانسته اند سطح توقعات را برآورده کرده و آنگونه که انتظار می رفت، در این عرصه جهادی حضور اثرگذاری داشته باشند.

از سوی دیگر، با همکاری نیروی انتظامی، نسبت به جمع آوری کارتن خواب ها اقدامات موثری انجام پذیرفته است که البته این مساله در سطح تهران بزرگ در حال پیگیری عملیاتی قرار دارد و می رود تا رفته رفته شاهد انتشار اخبار خوشی در این زمینه باشیم.

با این همه، یکی از ضرورتهای فوریتی در ماجرای محله هرندی، نیاز به حضور پررنگ بسیجیان منطقه و مناطق پیرامون آن هست.

از ابتدای انقلاب اسلامی، هر زمانی که نیروهای مردمی در قالب بسیج وارد معرکه ای شده اند، به سرعت اثرات مثبت و تحول گرایانه آن مشهود بوده است؛ بنابراین، اینک که دستگاه های انتظامی و دولتی و شهری عزم خود را برای تغییر وضعیت بغرنج کنونی محله شهید هرندی جزم کرده اند، حضور پررنگ و با برنامه بسیج می تواند ضمن تندکردن ریتم تغییرات مثبت در آن، جنبه مردمی بودن کار را نیز افزایش داده و لکه ننگ پایتخت که تاکنون بارها مورد سوءاستفاده رسانه های ضدانقلابی قرار گرفته است، را از دامن ام القرای جهان اسلام پاک کند.

محله مظلوم شهید هرندی یاری بسیج را فریاد می‌زند

امید است مسئولان انقلابی بسیج مستضعفین نسبت به این مساله حساستر شده و با اقدامی انقلابی، اثرگذاری بسیجیان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی را به رخ همگان بکشانند.

لازم به ذکر است محله شهید هرندی از محله های تهران قدیم به شمار می رود که دارای آثار باستانی متعدد با قابلیت جذب گردشگران مختلف است. قبور تعدادی از عالمان دینی، منزل شیخ رجبعلی خیاط و دیگر آثار تاریخی و باستانی از جمله مواردی است که نشان می دهد این محله، می تواند با عزم انقلابی مدیران، مسئولان، بسیجیان و اهالی آن،از لوث هرنوع آلودگی پاک و به یک قطب فرهنگی در پایتخت مبدل شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
0
سمه تعالی
اینجانب بعنوان یک شهروند تهرانی به مسئولین کشور در جهت رفع این پدیده ی شوم مواد مخدر عرض می کنم:
برای ساماندهی هر چه بهتر و بیشتر اشخاصی که به اینگونه مواد روی آوردند وآلوده شدند می بایست در بیرون از شهر تهران مثلاً در اطراف جاده ی ورامین ، ساوه ویا قم زمین بزرگی را اختصاص دهید به ساخت یک کمپ مخصوص معتادان تهرانی وآن را بصورت مجزا برای (مردان وزنان ) احداث نمایید ، با همه ی امکانات ووسایل مورد نیازمثل : سالن استراحت ، سالن غذاخوری ، سالن ورزش، حمام ، سرویسهای بهداشتی ، کارگاههای تولیدی با تجهیزات کامل و میزان حقوق اولیه که کمکی برای خانواده ی آنان گردد ، لکن به هیچ عنوان حق خارج شدن از آنجا را نداشته باشند مگر اینکه پزشک مربوطه پاک پاک شدن آنان را تأیید نماید .در آن صورت می توانند به دامان جامعه باز گردند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: