به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
از اعضای مستقل و باغیرت شورایعالی امنیت ملی انتظار می رود نسبت به مصوبه 634 خود حساس شده و از رییس شورایعالی به جهت اتخاذ چنین موضعی توضیحات لازم را اخذ نمایند
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی در اقدامی عجیب و مبهم، با انتشار نامه ای خطاب به وزیر دفاع دولت یازدهم، پیش از اعلام رسمی تحریم های جدید دولت آمریکا، به نوعی سیاست "فرار به جلو" را در دستور کار قرار داده و از توقف اجرای برجام طبق فرامین 9گانه امام خامنه ای و قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" مجلس شورای اسلامی، سر باز زد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، روز دوشنبه 7 دیماه بود که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد بنا دارد به زودی (احتمالا هفته آینده) به لیست تحریم ها علیه ایران بیافزاید.

در این لیست، اسامی زیر به عنوان کسانی که نامشان در فهرست تحریم ها درج خواهد شد، منتشر شد:
  1. شرکت بازرگانی «مبروکه» (Mabrooka) مستقر در دوبی
  2. شرکت «آنهوی لند گروپ» (Anhui Land Group Co.) مستقر در هنگ‌کنگ
  3. «حسین پورنقش‌بند» مالک شرکت مبروکه
  4. «جواد موسوی» مدیر اقتصادی گروه صنعتی شهید همت
  5. «مهدی فرحی» از مقامات پشتیبانی نیروهای مسلح
  6. «محمد هاشمی» از مقامات پشتیبانی نیروهای مسلح
  7. دو کارمند دیگر وزارت دفاع که نام آنها هنوز منتشر نشده است.
اعمال تحریم های جدید از سوی دولت آمریکا و نحوه مواجهه دولت جمهوری اسلامی با آن، از سوی رسانه ها و صاحبنظران درحال تحلیل و ارزیابی بود، که شامگاه امشب (پنجشنبه) نامه عجیب روحانی به سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، منتشر شد.

روحانی از اجرای قانون توقف اجرای برجام سر باز زد

رییس دولت یازدهم در این نامه تلاش کرده است تا ابتدا با ژستی عزتمندانه، ضمن اعتراف به "ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی دولت آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران" به وزیر کابینه اش دستور دهد: "در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد".

روحانی اما در انتهای نامه اش، به سرعت هدف اصلی از انتشار چنین نوشته ای را برملا کرده و در ادبیاتی عجیب و تاسف برانگیز نوشته است: "روشن است که برنامه موشکی ایران به‌هیچ‌ وجه جزیی از برجام نبوده(!)، که مقامات رسمی آمریکایی نیز بر آن اذعان دارند"!

انتشار چنین نامه ای به صورت علنی و رسانه ای کردن آن قطعا جزو اشتباهات راهبردی رییس دولت یازدهم محسوب می شود و به نوعی، انتقال این پیام به دولت خبیث و شیطانی آمریکاست که دولت کنونی ایران، تحت هر شرایط و به هر قیمتی خواهان اجرای برجام هست و چشم خود را بر روی همه موارد قانونی و خطوط قرمز داخل کشورمان بسته است.

برای اثبات دورزدن قانون در نحوه اجرای برجام توسط دولت یازدهم، از میان موارد متعدد، تنها به دو نمونه آن اشاره می شود:

1. در دستور دوم از فرامین 9گانه امام خامنه ای خطاب به حسن روحانی پیرامون اجرای مشروط برجام، به صراحت اعلام شده است: "در سراسر دوره‌ هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسّط هریک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند."

2. در بند 3 از قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" که پس از حرف و حدیث های فراوان و نهایتا ظرف 15 دقیقه توسط علی لاریجانی و طیف همسو با او در مجلس به تصویب رسید، نیز اینگونه آمده: "دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغوشده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد."

با این حساب، دولت قانونا موظف است در برابر "هر نوع تحریمی" اجرای برجام را متوقف کرده و روال سابق فعالیت های هسته ای کشورمان را از سر بگیرد اما با انتشار نامه امشب روحانی، عملا و علنا در برابر قوانین مذکور مقاومت نشان داده شده و از اجرای آن به صورت غیرمستقیم اعلام سرپیچی صورت گرفته است.

شایسته است نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به ویژه علی لاریجانی و ابوترابی، رییس و نایب رییس مجلس که برای تصویب آن قانون پرحاشیه در پارلمان متوسل به انواع طرق شدند، در برابر این تمرد در برابر قانون واکنش قاطعانه ای نشان دهند.

همچنین، از اعضای مستقل و باغیرت شورایعالی امنیت ملی انتظار می رود نسبت به مصوبه 634 خود حساس شده و از رییس شورایعالی به جهت اتخاذ چنین موضعی توضیحات لازم را اخذ نمایند.

لازم به ذکر است در محافل سیاسی معروف شده که دولت یازدهم به جهت عدم تحقق بسیاری از وعده های ارایه شده به مردم در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92، به شدت می کوشد با تعجیل در اجرای برجام (به هر قیمتی) تا قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، از ریزش بیشتر پایگاه اجتماعی خود ممانعت به عمل آورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
1
0
اقا این ها رول کن از شورای ائتلاف چه خبر؟
لاریجانی دوباره رئیس میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
شجات داشته باش ووظیفه اطلاع رسانی را به مردم برسانید چرا پیام دیشب مرا در رابطه با این موضم پخش نکردید س ش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
1
0
مدیر کل آژانس انرژی اتمی خیلی غلط وبیجا کرد که چنین حرفی را زد . یکی نبود به این (...) بگوید مردک (...) مگر ایران حسن نیت خود را از روز اول به شماها ثابت نکرد ؟! مگر ایران را خود شماها تأیید نکردید ورأی مثبت ندادید ؟ مگر قطعنامه را خود شماها امضاءنکردید ؟! باالاخره ایران را قبول نمودید تا سوخت وانرژی هسته ای خود را با درصد پایین ادامه دهد چطور شد که باز از در (...) درآمدید ومی گویید ما به ایران اطمینان نداریم ، مگر ایران عروسک خیمه شب بازی شما دغلغکان است ، این شماها هستید که (...) می باشید نه ایران ! . این شماها هستید که (...) هستید . این شماها هستید که شخصیت ندارید تا با شما سر میز بنشینیم ومذاکره کنیم. جواب شما ها گلوله است .
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
ملت ایران با سیاست های سردمداران امریکایی دشمن است واین دشمنی نیز تا به ابد ادامه خواهد داشت .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
آیا حمله خودسران به سفارت اولادان ابوسفیان جز برجام نیست؟
واقعا دولت تدبیر نمی توانست جلوی تعدادی جوان را بگیرد؟
چرا این اتفاق زمان انفجار سفارت در لبنان اتفاق نیفتاد؟
چرا زمانی که به پسران حاجی شده تجاوز اتفاق نیفتاد؟
چرا در فاجعه مکه و منا که خون چند صد نفر بناحق ریخت اتفاق نیفتاد؟
تدبیر یعنی چه؟
یعنی پوشش دادن شکست فرجام با روشی دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: