به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سازشکاران در تلاشند وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شوند و اوباما نیز به کنگره دستور داده تا بعد از انتخابات، تحریمی علیه ایران وضع نکنند
"خیبرآنلاین" - رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: رکود، تورم و تحریم های جدید نتیجه دیپلماسی لبخند بوده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید حمید روحانی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت که در مصلی امام علی(ع) شهر جدید اندیشه و با حضور خیل عظیم مردم و مسئولان محلی و منطقه ای شهرستان شهریار برگزار شد، با اشاره به مبارزات تاریخی علمای اسلام در طول قرن های متمادی اظهار داشت: با سیر و مطالعه ای در تاریخ به روشنی درمی یابیم که علمای اسلام و تشیع همواره در مقابل دسیسه ها و نیرنگ های دشمنان این مکتب ایستادگی و مقاومت کردند.

وی افزود: روند مبارزات و روشنگری های علما در دوران صفویه زمانی عیان شد که سلاطین این سلسله قصد داشتند مکتب تشیع را به مکتب تصوف تغییر دهند.

روحانی گفت: در دوران قاجار نیز جنبه قهری مبارزات علما بروز پیدا کرد که تحریم تنباکو و مقابله با قرارداد رویترز توسط میرزای شیرازی، از نمونه های آن به شمار می رود که در نهایت باعث شکسته شدن این عهدنامه ننگین و شوم شد.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب عنوان کرد: در دوران رضاخانی نیز مبارزات علما تشیع استمرار پیدا کرد و در این مقطع بود که استعمارگران و جهانخواران عالم در آن دوران به این واقعیت پی بردند که وجود و حضور علما، مانعی جدی بر سر راه تحقق سیاست های شوم آنها محسوب می شود.

روحانی عنوان کرد: برای دفع مقاومت های علما، مستکبران درصدد استحاله فرهنگ اسلامی برآمدند و کوشیدند تا با غربگرایی و دین زدایی، مردم را از روحانیت جدا سازند و در همین دوران بود که عده ای خودباخته تجددگرایی و غربی شدن از موی سر تا نوک انگشتان پا را خواستار شدند.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب در تشریح مختصات مبارزات انقلابی امام راحل عنوان کرد: همانطور که در دوران ملی شدن صنعت نفت، به آیت الله کاشانی، اتهام ارتباط با انگلیسی ها را می زدند، در مبارزات سال ۴۲ امام خمینی(ره) نیز دشمنان امام و کشور، ایشان را به دست داشتن با بیگانگان و دریافت پول از اجنبی ها، متهم کردند که با درایت و تدبیر امام، این توطئه خنثی شد و هیچکس این ادعای کذب و دروغین را باور نکرد.

وی افزود: حربه سرکوب، یکی دیگر از تاکتیک های دشمنان انقلاب بود و تلاش کردند تا با ایجاد رعب و وحشت و کشتار وحشیانه مردم، آنها را از مبارزه و پیگیری مطالبات به حق و انسانی منصرف کنند که با رهبری امام راحل، این تاکتیک و روش آنها نیز به شکست انجامید.

حمید روحانی با اشاره به نقش سازنده حضور مردم در فرازونشیب های انقلاب و کشور گفت: همانطور که در بهمن ماه سال ۵۷، حضور مردم باعث پیروزی انقلاب شد، در ایام فتنه نیز حماسه حضور امت اسلامی در نهم دی ماه، معادلات دشمن و فتنه گران را به هم ریخت.

وی افزود: به برکت حضور پرشور مردم در صحنه های انقلاب است که آمریکا جرات تعرض به این مملکت را پیدا نکرده و تا زمانی که این عهد و پیمان میان مردم و رهبری مستحکم است، کشور با عزت در مقابل دشمنان جهانخوار عالم ایستادگی خواهد کرد.

حمید  روحانی گفت: آمریکا بعد از ورود به افغانستان در اندیشه حمله به ایران بود اما خروش و جوشش مردم به آنها فهماند که شروع جنگ با آنها است اما پایان آن در کنترل و اختیارشان نخواهد بود.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب عنوان کرد: دشمن پروژه نفوذ را طراحی کرده و برای تحقق این امر شوم با تکیه بر 3 مولفه ساده لوحی، قدرت طلبی برخی از عناصر داخلی و ایجاد ترس و رعب درصدد پیاده سازی اهداف ننگین خود است.

وی افزود: دشمنان کشور و انقلاب، مطالعات عمیقی را بر روی برخی افراد انجام داده اند و آنها سعی می کنند با بهره گیری از جاه طلبی عده ای از چهره های انقلابی سابق، آنها را در مقابل نظام قرار دهند.

روحانی گفت: ترس از دیگر تاکتیک هایی است که دشمن با استفاده از آن سعی می کند روحیه مقاومت را از بین ببرد و این حربه، برخی از مدعیان را آنچنان می ترساند که در پشت تریبون با صدایی گرفته عنوان می کنند که ما پیام شما را دریافت کردیم.

وی افزود: سازشکاران در طول 2 سال اخیر جز تحقیر و سرشکستگی چه دستاوردی برای مردم آوردند و در واقع رکود، تورم و تحریم های جدید نتیجه دیپلماسی لبخند بوده است.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: سازشکاران ساده لوح بدانند که روابط آمریکا با ما وقتی خوب خواهد شد که ملت را به خاک سیاه بنشانند اما آنها این آرزو را به گور خواهند برد.

وی افزود: برجام سازشکاران برای ملت ایران نفعی نداشت آما آمریکا از آن بهره گیری های زیادی کرد و با تکیه بر آن عنوان کرد که کشور انقلابی را به زانو در آورده اند.

حمید روحانی گفت: سازشکاران در تلاشند وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شوند و اوباما نیز به کنگره دستور داده تا بعد از انتخابات، تحریمی علیه ایران وضع نکنند.

وی یادآور شد:در واقع آنها اینگونه طراحی کرده اند تا بعد از ورود سازشکاران به مجلس و احتمالا پیروزی آنها در انتخابات ریاست جمهوری به اهداف خود برسند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: