به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شرکت نکردن در آزمون علمی خبرگان رهبری، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، ممکن است داوطلبی بگوید «بنده بدون نیاز به شرکت در آزمون علمی، مجتهدم» اما اگر داوطلبی آزمون نداده باشد، در واقع در این شرایط ابزاری برای تأیید شرط علمی آنها در اختیار فقهای شورای نگهبان نیست و ممکن است منتهی به عدم احراز صلاحیت آن داوطلب شود
"خیبرآنلاین" - سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرکدام از داوطلبانی که در آزمون علمی مجلس خبرگان رهبری شرکت نکردند، امکان احراز شرط علمی آنها وجود نخواهد داشت و فقهای محترم این شورا در این شرایط نمی‌توانند شرط علمی این داوطلب را تأیید کنند.

خبرگزاری فارس: شورای نگهبان نمی‌‌تواند شرط علمی افرادی را که آزمون نداده‌اند احراز کند

به گزارش فارس، نجات‌الله ابراهیمیان اعلام کرد: زمان اولیه در نظر گرفته شده برای آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز برگزار شد، 4 ساعت بوده است اما این زمان و فرصت تمدید شده و سختگیری از جانب مسئولان برگزاری آزمون انجام نشده تا دیگر گلایه‌ای باقی نماند و برخی از داوطلبان نگویند که فرصت کافی برای آزمون علمی وجود نداشت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آیا عدم شرکت برخی چهره‌های سرشناس در آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری به معنای انصراف آنان از کاندیداتوری محسوب می‌شود؟ توضیح داد: عدم شرکت در این آزمون، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، انصراف از کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری باید با دلیل صریح مبنی بر عدم ادامه مسیر انتخابات باشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تأکید کرد:‌ هرکدام از داوطلبان دعوت شده برای شرکت در آزمون علمی مجلس خبرگان رهبری که در این آزمون شرکت نکردند، امکان احراز شرط علمی درباره آنها وجود نخواهد داشت و فقهای محترم شورای نگهبان در این شرایط نمی‌توانند شرط علمی این داوطلب را تصدیق کنند.

ابراهیمیان تأکید کرد: شرکت نکردن در آزمون علمی خبرگان رهبری، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، ممکن است داوطلبی بگوید «بنده بدون نیاز به شرکت در آزمون علمی، مجتهدم» اما اگر داوطلبی آزمون نداده باشد، در واقع در این شرایط ابزاری برای تأیید شرط علمی آنها در اختیار فقهای شورای نگهبان نیست و ممکن است منتهی به عدم احراز صلاحیت آن داوطلب شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولیکن انصراف از ادامه مسیر کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تشریفات ویژه‌ای دارد و داوطلبان اگر می‌خواهند انصراف دهند، باید رسماً استعفای خود را به طور مکتوب تقدیم مراجع قانونی کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
با سلام در جایی خواندم که سید حسن مصطفوی در آزمون علمی مجلس خبرگان رهبری شرکت نکرده است.
راستش حرف ما اینه: می یام ، نمی یام، شاید بیام، اگر بیام، و بالاخره اگر احساس تکلیف کنم می یام.
یکی نیست از این بنده خدا ( یار هاشمی) بپرسه که ، چگونه می شود که احساس تکلیف کردی که در انتخابات مجلس خبرگان کاندید بشی ولی احساس تلکلیف نکردی که در آزمون آن شرکت کنی؟شاید ترسیدی که (...). آن وقت بکلی از (...) هم می افتادی و دیگر کسی قبول نداشت که بهش درس خارج و فقه و اصول بدی. پسر نوح هم نام نوح را به یدک می کشید. ولی نوح کجا و پسر او کجا. یک پیام به کسانی که با ترغیب آقای هاشمی و دارو دسته اش احساس تکلیف می کنند: خون شهیدان ما از شما انتقام خواهد کشید و شما را در میان مردم (...) خواهد کرد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: