به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
"خیبرآنلاین" - در میان کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام چندغایب بزرگ که از نمایندگان فعلی (دوره نهم) هستند، به چشم می خورد که یکی از سرشناس ترین آنها، دکتر علی اصغر زارعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است. به همین منظور، بر آن شدیم تا با ایشان گفت و گویی مفصل ترتیب دهیم و علاوه بر جویاشدن علل عدم ثبت نام، تازه ترین نظراتش درباره موضوعات مختلف روز کشور را جویا شوم. علی اصغر زارعی، متولد 1335، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی است که دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات دارد و در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، در پارلمان حضوری فعال داشت.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، قبل از انتشار این گفت و گو، ذکر این نکته ضروری است که در مصاحبه با دکتر زارعی، ایشان مطالب صریحی درباره برخی مسایل روز، به ویژه انتخابات و افرادی که در ظاهر اصولگرا هستند اما در حین ثبت نام، خود را مستقل نامیدند، مطرح شد که در نهایت، به درخواست دکتر زارعی از انتشار آن مطالب خودداری نمودیم و سخنان مطرح شده، به رسم امانت در آرشیو تحریریه پایگاه بایگانی شد. علی اصغر زارعی هدف خود از عدم انتشار این مطالب را کمک به حفظ وحدت اصولگرایان دانست:

"خیبرآنلاین" - علت اصلی غیبت شما در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی چیست؟ لطفا شفاف بفرمایید.

زارعی - بسم الله الرحمن الرحیم. البته این کم توفیقی بنده است که نمی توانم در خدمت مردم تهران، اسلامشهر، شهرری و شمیرانات باشم. درحال حاضر هم تعداد دوستان اصولگرایی که حضور پیدا کرده اند و البته موردنیاز هم هستند، از حوزه تهران بحمدالله به اندازه کافی وجود دارد. با توجه به وضعیت مزاجی و ناراحتی هایی که بعضا به جهت عوارض دوران دفاع مقدس شدت گرفته است و آمادگی کمتری برای پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم داشتم، لذا ثبت نام نکردم. در حال حاضر آقایان اصلاح طلبان با یک های و هویی در صحنه حضور پیدا کرده اند و دوستان اصولگرای ما به این نتیجه رسیده اند که با یک ائتلاف و انسجامی کار را به پیش ببرند و در صحنه حاضر باشند. بنده هم هرکجا که باشم و بتوانم در خدمتگزاری و کمک به جریان اصولگرایی خواهم بود ان شاءالله.

چرایی غیبت نماینده شاخص مردم تهران در انتخابات آتی مجلس / لیست ائتلاف شامل افراد حقیقتا اصولگرا باشد نه اهل تردید در بزنگاه‌ها /

"خیبرآنلاین" -
عدم حضور شما به عنوان کاندیدا در انتخابات با اشک های ماجرای تصویب برجام و مسایل حاشیه ای پیرامون آن ارتباطی پیدا می کند؟

زارعی - خیر. ارتباطی ندارد؛ البته ماجرای برجام نوعی ادای وظیفه بود که امیدوارم توانسته باشیم به درستی از عهده آن برآمده باشیم.

"خیبرآنلاین" - طی بیش از یکسال گذشته ائتلاف اصولگرایان حول محور علمای ثلاث (آیات مصباح یزدی، یزدی و موحدی کرمانی) رایزنی های گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده بودند اما طی چند وقت اخیر، موضوع ائتلاف با محوریت آیت الله موحدی کرمانی و حضور 21 نفر مطرح شده است. شما به عنوان یک عضو جبهه پایداری این مساله را چگونه ارزیابی می کنید؟

زارعی - اینها همه در یک راستا هستند؛ ائتلاف، حضرات آیات مصباح یزدی، یزدی و موحدی کرمانی را به عنوان محور، فصل الخطاب و داور در مجموعه اصولگرایان قرار داده اند و آیت الله موحدی کرمانی به نیابت از سایر حضرات، این مجموعه را از اصولگرایان جمع کرده اند؛ اصولگرایانی که مبانی مکتوب شده را قبول دارند و خدمت آقایان ارایه شد؛ آنان نیز تفویض اختیار کردند تا خود این جمع بتوانند افراد دیگری را به مجموعه اضافه کنند. این کار صورت گرفت و در نهایت آیت الله موحدی این جلسه را برگزار کردند. امیدواریم که همه هم آن را بپذیرند و هرجا که اختلافی شد به محضر آقایان ارجاع دهند و هر تصمیمی که این بزرگواران گرفتند، را همه قبول کنند.

"خیبرآنلاین" - در میان این 21 نفر، افرادی مثل آقای ولایتی هم حضور دارند که قبلا به تعهدات و قول و قرارشان پایبند نبوده اند، نظر شما درباره حضور این قبیل افراد در ائتلاف اصولگرایان چیست؟

زارعی - خب بالاخره آقایان قبول کردند که این افراد شخصیت های اثرگذاری هستند که به نوعی منتسب به جریان اصولگرایی نیز می باشند؛ ما هم الان در موضعی نیستیم که بخواهیم ایرادات تک تک این 21 نفر را بررسی کنیم، بالاخره هرکسی ممکن است در دوران سیاسی خود فراز و فرودهایی داشته باشد. ولی با این حال همه قبول کرده اند که زیر چتر 3 فقیه جمع شوند و کمک کنند تا مجلس دهم مجلسی اصولگرا باشد و درواقع تابع رهبری و حامی آرمان های امام(ره) و انقلاب باشند. چون اصلاح طلبان آرایشی گرفته اند و به عنوان یک رقیب در برابر جریان اصولگرایی قرار دارند، درصدد هستیم با این ائتلاف، احتمال موفقیت جریان اصولگرایی را افزایش دهیم؛ بنابراین هرچند شاید به برخی مواضع گذشته افراد نقدهایی هم وارد باشد، اما الان همه پذیرفته ایم که در این ائتلاف حضور داشته باشیم. البته به نظر من، این منوط به این هست که ائتلاف بتواند در تهران و شهرستان ها لیستی را ارایه دهند که مبانی اصولگرایی در آنها وجود داشته باشد و افرادی معرفی شوند که حقیقتا بتوانند اصولگرا باشند و بر سر اصول خود بایستند، نه اینکه در بزنگاه های موردنیاز، دچار تردید شوند. به هرحال ما امیدواریم که این ائتلاف بتواند لیست مورد قبول متدینین را منتشر کند و حتی برای طیف خاکستری هم لیست قابل قبولی به شمار آید؛ ان شاءالله.

چرایی غیبت نماینده شاخص مردم تهران در انتخابات آتی مجلس / لیست ائتلاف شامل افراد حقیقتا اصولگرا باشد نه اهل تردید در بزنگاه‌ها /

"خیبرآنلاین" -
پس می توان صراحتا گفت که این ائتلاف مورد حمایت و تایید قطعی جبهه پایداری قرار دارد؟

زارعی - همانطور که عرض شد ما همه قبول کرده ایم به صورت هماهنگ و در کنار هم برای مجلسی متدین و انقلابی تلاش کنیم. پایداری، رهپویان، ایثارگران، موتلفه، جبهه پیروان خط امام و رهبری، مجموعا همه قبول کرده ایم که با همدیگر کار کنیم و در ائتلاف هم نسبت به برخی از مواضع باید گذشت هایی داشته باشیم تا به یک تفاهم برسیم. البته خود این تفاهم هم بایستی بر مبنای اصولگرایی باشد.

"خیبرآنلاین" - با توجه به فضای انتخابات، طبیعتا حال و هوای این مصاحبه هم انتخاباتی خواهد بود. فرمودید که تفاهم اصولی. ما در مجلس فعلی تجربه برجام را داریم و عموم مردم در جریان جزییات هستند. همان طیفی که نقش اصلاح طلبان را در پوسته اصولگرایی بازی کردند و با تصویب برجام ظرف 15 دقیقه، رکورد مصوبات مجلس را شکستند، مجددا در ائتلاف اصولگرایان فعلی حضور دارند که این مساله موجب واکنش منفی شدید متدینین و نیروهای انقلابی کشور قرار گرفته است. و جالبتر اینجاست که فعالان آنها مکررا مصاحبه می کنند که ما در ائتلاف نمی آییم. با این حساب می توان سرانجام این ائتلاف را پیش بینی کرد. آیا این مسایل، جمع نقیضین به حساب نمی آید؟

زارعی - بالاخره وقتی مجموعه ای از تشکل های که اسمشون رو بردم، بر سر مبانی دورهم جمع شدند و حضرات آیات هم بر آنها نظارت دارند، الان برای خود یک هویتی دارند و یک عملکردی را تعریف کرده اند. این عملکرد را هم مثل مجلس هفتم، هشتم و نهم مردم دیده اند که اینها در مواقع لزوم، چه رفتاری از خود نشان داده اند. در فتنه 88 مردم دیدند که چه کسانی در مجلس ایستادگی کردند و در مقابل فتنه گران موضعگیری نموده و اقداماتی انجام دادند. اما چون بحث رقابت بین اصولگرایی و اصلاح طلبی است، الان هرکس که بخواهد به مسایل اختلافی دامن بزند و بخواهد در ائتلاف شکاف ایجاد کند، علی القاعده او باید زیر سوال برود و متهم به این بشود که در زمین طرف مقابل بازی می کند. متاسفانه برخی آقایان به صورت آگاهانه یا از روی غفلت چنین حرف هایی را می زنند. من فکر می کنم ائتلاف کار خودش را انجام می دهد، هرکس که بخواهد در این میان شکافی ایجاد کند، یقینا خودش زیرسوال خواهد رفت. الان هم می بینید که به شدت با این ائتلاف مبارزه می شود و روزی نیست که شایعه ای درباره آن منتشر نشود؛ مدام تخریب می کنند که فلان روز ائتلاف از هم خواهد پاشید، فلان فرد می خواهد از ائتلاف خارج شود و... هدف این شایعات سست کردن اصولگرایان و تخریب فضا است و این نشان می دهد که طرف مقابل با استفاده از رسانه ها و نفوذی ها و ابزاری که دارد، به این مساله دامن می زند. در اکثر انتخابات های گذشته، اگر یک اصلاح طلبی مورد اقبال قرار گرفته، به دلیل رقابت دوستان اصولگرا با هم بوده، به نحوی که اینها رای همدیگر را شکسته اند و در نتیجه، یک اصلاح طلب موفق به بالاآمدن شده است. این مساله نشان می دهد که اصلاح طلبان ایجاد نقار و شکاف در اصولگرایان و افزایش اختلافات در آنها را برای خود یک استراتژی می دانند. دوستان اصولگرا باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند. در حوزه ای که یک یا دو نفر لازم دارد، رقابت 15 اصولگرا مطلوب نیست و اینجاست که نیاز به بصیرت، ایثار و از خودگذشتگی احساس می شود. جریان ائتلاف باید بتواند در میان اصولگرایان انسجام ایجاد کرده و درصدد کاهش اختلافات گام بردارد.

"خیبرآنلاین" - با همه این مسایلی که ذکر کردید، به نظر شما آیا خروجی این ائتلاف و لیستی که در نهایت منتشر خواهد شد، در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود؟

زارعی - همانطور که گفتم اگر کار به درستی پیش برود و همه ما ملتزم به اصول و تفاهمات انجام شده باشیم، البته که نتیجه انتخابات منجر به شکل گیری مجلسی اصولگرا، انقلابی و ولایی خواهد شد؛ ان شاءالله.

"خیبرآنلاین" - همزمان با انتخابات مجل دهم، انتخابات مجلس خبرگان را هم در پیش داریم. این روزها زمزمه هایی درباره حوزه اختیارات رهبری، نظارت بر آن، شورای رهبری و مسایل دیگری شنیده می شود که نظریه پردازان این موضوعات، تمرکز جدی بر موضوع انتخابات خبرگان کرده اند و حتی این روزها مساله آزمون برخی افراد مدعی و عدم شرکت آنها در این روال قانونی نیز به سوژه محافل سیاسی مبدل شده است. نظر شما درباره اتفاقات جاری و آینده در این حوزه چیست؟

زارعی - مجلس خبرگان رهبری با توجه به شان و جایگاهی که در قانون اساسی دارد، در دوره های قبل جامعه مدرسین به افراد تکلیف می کردند تا افرادی از علما، صاحبنظران، شخصیت های دینی، اسلام شناسان در انتخابات شرکت کنند؛ متاسفانه به مرور این مساله مقداری تغییر پیدا کرده است. نمایندگی مردم در مجلس خبرگان یک وظیفه و مسئولیت سنگین است. در مجلس خبرگان به افرادی خودساخته و اسلام شناس که بر نفس خود مسلط باشند، نیاز داریم. در گذشته از افراد خواهش می کردند که این مسئولیت سنگین را بپذیرند اما الان عده ای با حرص و ولع اعلام می کنند که داوطلب مجلس خبرگان هستند. ظاهرا می خواهند "بدو بدو" خودشان را وارد این مجلس بکنند. کسانی می خواهند در مجلس خبرگان ایجاد دوقطبی نمایند. نگاه متفاوتی به رهبری و جایگاه رهبری دارند و مقام معظم رهبری هم همواره بر این موضوع تاکید دارند که نباید این دوقطبی سازی در جامعه شکل بگیرد. مثلا یک عده موافق دولت و یک عده مخالف آن باشند؛ عده ای موافق شورای نگهبان و عده ای مخالف آن باشند و... اینها همان عواملی هستند که انسجام درونی ملت را سست می کنند و اگر به درستی کالبدشکافی شود، دست ها و دسیسه های دشمنان را در این قضایا می توان شناسایی کرد و دید. ما الان نگران ایجاد چنین فضایی در انتخابات مجلس خبرگان هستیم. متاسفانه کسانی که قبلا نظرشان در این باره چیز دیگری بود، حالا چون خودشان تغییر نظر داده اند، می خواهند این معضل را در کشور ایجاد کنند. البته وظیفه شورای نگهبان خیلی سنگین است و باید شخصیت های حقیقتا اسلام شناس شناسایی و به مردم معرفی شوند؛ امیدواریم این وظیفه به احسن وجه انجام شود. البته مردم هم نشان داده اند که درباره مجلس خبرگان، نگاهشان به اسلام شناس ها بوده است نه به تبلیغات در و دیوارها و... این مجلس، مجلسی است که حاضران در آن از امتیازی برخودار نیستند، در سال هم یکی دوبار نشستی برگزار می کنند و در حین نشست ها هم، هیات رییسه مجلس پیگری هایی را در دستورکار خود قرار می دهند و مهمترین وظیفه آن، حراست از جایگاه رهبری  در قانون اساسی است. من فکر می کنم مردم مانند گذشته، در انتخابات امسال هم به افرادی مراجعه می کنند که امتحانات خود را در موضوعات مختلف به درستی پس داده اند و در شناخت آنها نسبت به اسلام اطمینان بیشتری وجود دارد. برخی افراد که هنوز حتی در زندگی شخصی خودشان امتحانی پس نداده اند و نمی دانیم که فلان فرد آیا در یک شرایط سخت می تواند تصمیم درستی که مورد قبول اسلام خواهد بود بگیرد یا نه؛ چگونه می توان به چنین فردی اعتماد کرد؟ آیا او می تواند بدون اینکه تحت تاثیر روابط و افراد قرار بگیرد، تصمیم صحیحی اتخاذ کند؟ پس انتخاب چنین افرادی به نوعی ریسک خطرناک است و ان شاءالله مردم اسلام شناسانی را برخواهند گزید که دارای تجربه بوده و از امتحانات گذشته سربلند بیرون آمده اند. جامعه مدرسین هم به عنوان یک وظیفه برای خود، برای همه استان های کشور افراد شایسته و مورد اعتمادی را انتخاب و به مردم معرفی خواهند کرد و امیدواریم که مردم هم به این افراد رای لازم را بدهند تا مجلس خبرگان خوبی انتخاب شود.

چرایی غیبت نماینده شاخص مردم تهران در انتخابات آتی مجلس / لیست ائتلاف شامل افراد حقیقتا اصولگرا باشد نه اهل تردید در بزنگاه‌ها /

"خیبرآنلاین" -
آقای دکتر! هنوز از فتنه 88 زمان زیادی نمی گذرد و خاطرات آن روزها در اذهان مردم زنده است؛ با توجه به آن تجربه و مسایلی که این روزها درباره تلاش های عده ای شنیده می شود، آیا تنها تبیین مردم و اقناع عمومی کفایت می کند یا راه حل دیگری هم می توان برای عدم وقوع حوادث مشابه پیشنهاد داد؟

زارعی - من فکر می کنم راه حل اصلی، شناخت خود مردم از افراد و جریانات است. اولا شورای نگهبان درباره کسانی که در فتنه دخالت داشتند و یا باید اظهارنظر و مقابله با فتنه گران می کردند، اما نکردند و مردود شدند؛ و یا درباره کسانی که در فتنه دچار تردید شدند و با سکوت خودشان، به آنها کمک کردند، دقت ویژه کرده و اینها را باید در بررسی صلاحیت ها مورد توجه قرار دهد. ثانیا، چنانچه برخی از این افراد، به هر علتی از فیلترهای موجود عبور کردند، خود مردم باید برحسب وظیفه و شناخت خودشان، چنانچه مواردی از افراد سراغ دارند، حتما به دیگران نیز منتقل کنند. اگر ما احساس کردیم که فلان فرد دارای صلاحیت برای برگزیده شدن توسط مردم هست، باید وظیفه بدانیم حتی اگر آن فرد مطلع هم نباشد، خودمان برای تبلیغ او تلاش کنیم؛ بالعکس این مساله نیز وجود دارد، یعنی چنانچه به این نتیجه رسیدیم که افرادی وجود دارند که حقیقتا صلاحیت ندارند و در مسایل شخصی، خانوادگی، کاری و... مسایلی دارند که با پنهان کاری موفق به عبور از فیلترهای نظارتی شده اند، وظیفه داریم این مسایل را به یکدیگر منتقل کرده و نوعی اگاهی بخشی ایجاد نماییم. در حوزه های کوچکتر البته این مسایل پررنگتر هست اما در شهرهای بزرگ، لیست ها بیشتر مورد توجه هستند و امیدواریم که لیست اعلام شده نهایی جامعه مدرسین که این وظیفه سنگین را برعهده گرفته اند، به عنوان لیست مرجع مورد توجه همه ما قرار بگیرد.

"خیبرآنلاین" - عبارت فتنه اکبر این روزها نقل محافل مختلف کشور است؛ همانطور که شما هم تاکید داشتید، آگاه سازی مردم و ضرورت تبیین این مساله یکی از نکات مهم در پیشگیری از این مسایل هست. اگر امکان دارد، به برخی کدهایی که می تواند افکار عمومی را نسبت به این فتنه روشن نماید، اشاراتی داشته باشید.

زارعی - امام(ره) به ما نکته مهمی یاد داد که نباید آن فراموش کنیم؛ اگر دیدیم حرفی که می زنیم، موجب خوشحالی و سوءاستفاده ضدانقلاب و دشمنان شده است، در راستای ایجاد یک فتنه است؛ اما اگر نه، احساس کردیم حرفی که می زنیم موجب ناراحتی دشمنان و خوشحالی مردم شده، بدانیم که در مسیر خوبی حرکت می کنیم. امروز وقتی یک شخصیتی در کشور حرفی می زند که نقل محافل خارجی و BBC و CNN می شود، به خوبی مشخص می کند که این فرد در راستای اهداف دشمنان حرکت می کند و در ریل مدنظر آمریکایی ها قرار گرفته است؛ این یکی از مهمترین معیارهاست. با این شبکه های مجازی که در دسترس مردم قرار گرفته، تشخیص افرادی که حرفهایشان موردتوجه بیگانگان قرار دارد، دیگر کار سختی نیست.

چرایی غیبت نماینده شاخص مردم تهران در انتخابات آتی مجلس / لیست ائتلاف شامل افراد حقیقتا اصولگرا باشد نه اهل تردید در بزنگاه‌ها /

"خیبرآنلاین" -
آقای دکتر! بخش قابل توجه جامعه ما را طیف خاکستری تشکیل می دهند که چندان درگیر رسانه های مختلف نیستند؛ این افراد وقتی سخنرانی های امام خامنه ای را در تلویزیون مشاهده می کنند و می بینند که برخی افراد در نزدیکی ایشان نشسته اند که از قضا سخنان آن، تیتر BBC و سایر رسانه های بیگانه قرار دارد؛ یا مثلا از معظم له در فلان مسند مهم کشوری حکم دارند. با توجه به خاصیت غبارآلودگی فتنه، آیا نباید به مردم حق داد که در تشخیص فتنه این افراد، بعضا دچار اشتباه شوند؟

زارعی - اگر در تاریخ هم مطالعه کنید، کسانی که در یک حرکت اجتماعی و یا یک انقلاب ایجاد انحراف کرده و حتی بعضا موجب تضعیف یا سقوط آن شده اند، کسانی بوده اند که همواره به راس حکومت نزدیک بوده اند، پست و مقام بالا و مهمی داشته اند. یک فرد عادی که نمی تواند بلافاصله شانی پیدا کند و کار خاصی مرتکب شود. این اتفاقات معمولا توسط افرادی می افتد که در بدنه حکومت نفوذ کرده اند و البته وسوسه شیطانی هم در این زمینه قطعا موثر است. تاریخ از این مسایل پر است؛ اینکه امروز کسی در کنار عزیزی عکسی دارد، این به تنهایی یک معیار نیست. مگر در همین انقلاب ندیدیم که عده ای همراه امام(ره) از پاریس به تهران آمدند؟ مگر به یاد نداریم زمانی که بنی صدر می خواست کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود، به بیت امام(ره) رفت و بعد، در چارچوب در، طی مصاحبه با خبرنگاران اعلام کاندیداتوری نمود و با این کار می خواست این تلقی در اذهان عمومی ایجاد شود که با اجازه امام(ره) کاندیدا شده است؟ درحالی که واقعا اینگونه نبود و این تنها یک سوءاستفاده بود که البته عرض کردم، در تاریخ هم نمونه های بسیاری از آن وجود دارد. مردم و همه ما باید تاریخ را بخوانیم و از آن درس بگیریم و از اتفاقاتی که واقع شده، عبرت بگیریم که صرف نشستن یک نفر کنار مسئولان عالیرتبه نظام، نمی تواند به عنوان یک معیار مورد توجه قرار گیرد. چه بسا در برهه ای، روابط خوبی هم بین برخی افراد وجود داشته باشد و عکس هایی هم گرفته شده باشد، اما این مربوط به همان زمان است و به فرموده امام(ره) ملاک حال فعلی افراد است. وقتی می بینیم فلان فردی که از قضا مسئولیت مهمی هم دارد اما شبکه دولتی BBC به شدت مشغول تبلیغ او هست، درباره آن فرد، تکلیف برای همه مشخص می شود. ضمنا، اینکه می بینیم که حضرت آقا وقتی وارد جلسه ای می شوند، افراد مختلفی که دعوت شده اند، حضور دارند، نمی تواند معیار انتخاب ما قرار گیرد. در این قبیل جلسات مثل جلسات کارگزاران نظام، می بینید که از طیف های مختلف، با برداشت های متنوع حضور دارند؛ از آنانی که اعتقاد به اسلام با مدل غربی دارند، تا افرادی که معتقد به اسلام واقعی دارند، هم حضور دارند؛ لذا، صرف حضور افراد چندان مهم نیست. اتفاقا باید همین مساله را تبیین کنیم که صرف عکس داشتن با مسئولان نظام، دلیلی بر چشم پوشی نسبت به رفتار شبهه ناک برخی افراد نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
سینا
|
United Kingdom
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
3
4
این نماینده عزیز موقعی که برجام در مجلس به تصویب رسید و دل هزاران ایرانی بدلیل انکه عفریت جنگ ازفراز ایران دور شد شاد گشت شروع به گریه کرد.مردم خوشحال و پایکوبان و دست افشان در خیابانها دیده می شدند اما ایشان مغموم و افسرده
مگر ایشان نماینده مردم نبودند؟امید است این موضوع را توضیح دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
اتفاقا وقتی می بینید بچه ات به دست دوستان ناباب معتاد شده و رفته اکس پارتی و به خیال خودش شاد است باید برایش گریه کنی.
سینا
|
United Kingdom
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
2
نظرها را منتشر نمی کنید
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
1
1
آقا اخیرا که به صراحت اعلام فرمودند . کو بصیرت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: