به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عذرخواهی از خانواده‌های تهرانی و جمع‌آوری این بیلبوردهای مروج زندگی غیراسلامی و به سبک غربی، کمترین کاری است که مجموعه شهرداری تهران می‌تواند در گام نخست برای جبران کوتاهی به عمل آمده، بردارد
"خیبرآنلاین" - سازمان زیباسازی شهر تهران (وابسته به شهرداری تهران) در راستای آگاهی بخشی اجتماعی به پایتخت نشینان پیرامون مسایل مختلفی همچون تغذیه سالم و... با نصب بیلبوردهای ضدفرهنگی، موجبات تعجب، تاسف و شگفتی مردم را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این سازمان با راه اندازی کمپینی تحت عنوان "شهروند سالم"، فضای تهران را تحت تاثیر بیلبوردهای پرشمار خود قرار داد اما براساس بی توجهی نسبت به برخی شعارهای ضدفرهنگی، در ابتدای این راه دچار چالشی جدی شد.

براساس این گزارش و با عرض پوزش از عموم مخاطبان گرانقدر، در یکسری از بیلوردهای نصب شده توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، اینگونه آمده است: "حتی یکبار رابطه ی جنسی محافظت نشده می تواند ویروس HIV را منتقل کند"! (عکس ذیل)


نصب چنین بیلبوردهایی در معابر عمومی، در اولین نگاه، ترویج نوعی بی بندوباری اجتماعی - فرهنگی را به ذهن مخاطبان تزریق می کند که این مساله، موجب اعتراض جامعه ارزشی پایتخت شده است.

اگرچه در طرح "شهروند سالم" بعضا از پیام های اجتماعی و بهداشتی مفیدی استفاده شده است، اما وجود بیلبوردهای ضداخلاقی و ضدفرهنگی در لابلای آنها، بی توجهی به پیوست فرهنگی را در میان دست اندرکاران این حرکت مشهود می نماید.


لازم به ذکر است، یکی از انتقادات همیشگی نیروهای انقلابی به عملکرد محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، حضور افرادی در مجموعه های مدیریتی تحت ریاست اوست که بعضا در مسایل فرهنگی، رویکردی لیبرالی داشته و با دادن گاف های متعدد اینچنینی، دیگر اقدامات عمرانی او را تحت الشعاع قرار می دهند.

به نظر می رسد عذرخواهی از خانواده های تهرانی و جمع آوری این بیلبوردهای مروج زندگی غیراسلامی و به سبک غربی، کمترین کاری است که مجموعه شهرداری تهران می تواند در گام نخست برای جبران کوتاهی به عمل آمده، بردارد.

امید است سرانجام، روزی برسد که مدیران مدعی اصولگرایی و با سابقه جبهه و جنگ، به این نتیجه برسند که در چینش اطرافیان خود تجدیدنظر جدی کرده و فضای فرهنگی انقلابی و اسلامی را در مجموعه های تحت مدیرتشان حاکم کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Sweden
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
7
7
این بخشی از پروژه اندلسی کردن ایران است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
4
3
شهرداری تهران باید ببیند چه کسی دستورنصب این بیلبردها را داده است ، شهرداری تهران موظف است که چهره ی شهر تهران را اسلامی نگاه دارد . در ودیوار شهر باید از عکس شهیدان موج بزند . مردم تهران با ارمانها واهداف وحریت شهیدان باید انس بگیرند وزندگی کنند ، این شهر باید سرآمد شهرهای ایران شود ، این شهر باید به لحاظ اخلاقی ، رفتاری سرآمد دیگر شهرها باشد .زنان می بایست در نوع لباس پوشیدن و تردد در جامعه اسلامی بودن را بیشتر به معرض نمایش بگذارند . ما برای خودمان زندگی می کنیم نه برای وراجّی کردن خارجی ها ودشمنان . دیگران هرچه می خواهند بگویند بگویند تا دهانشان پاره شود . حجاب اسلامی در میان زنان جامعه باید رواج داشته وهمسان و همسو گردد . تمام زنان ودختران تهرانی باید لباس اسلامی بر تن نمایند تا به جهانیان نشان دهیم هیچ چیز بر عظم واراده ی یک ملت تأثیر نخواهد گذاشت . لذا تابلو یی که با فرهنگ اسلامی ما مغایرت داشته وخدشه ساز است فوراً وبدون فوت وقت توسط عوامل شهرداری باید برداشته گردد وهرکس هم خواست از این به بعد تخطی کرده واینگونه عمل نماید جریمه ی سنگین وتوبیخ گردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
3
5
در ارتباط با بد حجابی وبی حجابی زنان ودختران می بایست پلیس زن به اندازه ی کافی در سطح شهر تهران حضور داشته باشد و در میادین مستقر گردند و به موقع هم وارد عمل شوند وهر کس که لباس غیر اسلامی بر تن داشت با او برخورد اسلامی داشته ونصیحت نمایند و در مرحله ی بعد اگر در جامعه دیده شد بازداشت شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
5
دو تا حالت داره :
یا تهران ، تگزاس شده !
یا می خواهند تهران تگزاس بشه !
morteza dehghan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
5
ذهن شما منحرفه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
تو منحرفی که این انحراف بزرگ را نمی بینی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
2
2
بعضی از همین جوانان (...) به دنبال هرزگی و بی بندباری هستند و دوست دارند که دختران وزنان از آین آزادی بی حدو حصر نهایت سوءاستفاده را بکنند و کسی کارشان نداشته باشد نخیر خواب دیدید خیر باشد . اینجا ایران اسلامی است وقوانین اسلام حاکم است وهر کس تخطی نمود باید مجازات گردد . پس حضرت مهدی علیه السلام اگر تشریف بیاورند ودین جدشان را اجراء کنند چه خواهید کرد؟؟!!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
2
2
هرکس وهر مرکزی وهر بنگاه تبلیغاتی وهر شرکتی که فرهنگ آشغال ومبتذل غرب را در این جامعه رواج دهد به شدت از سوی مقامات ذیصلاح کشور برخورد وتنبیه خواهد شد .
پس مراقب باشید که دست از پا خطا نکنید .
این کشور اسلامی است وقرآنی است ، تبلیغ مزخرافات ممنوع می باشد0
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
1
0
من از وقتي اين بيلبوردهارو در سطح شهر ديدم ديگه بيرون نرفتم .انگار شهر بيمارستان همش از مريضي يكم شهر رو با عكساي قشنگ زيبا كنين.مردم به اندازه كافي مشكل دارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: