به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و تقویت آن، در ادامه سلسله مباحث عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) از منظر کتاب شریف نهج‌البلاغه، به مبحث عدالت اجتماعی پرداخته و بیان داشت: در بیان حضرت امیر (علیه‌السلام) می‌بینیم که حکومت نزد ایشان به‌اندازه‌ لنگه‌ کفشی ارزش ندارد مگر اینکه بتوان به‌ وسیله‌ آن حقی را احیا کرد یا از باطلی جلوگیری نمود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به نامه‌ بیستم امیرالمؤمنین(ع) به زیاد ابن ابیه که از سوی ایشان به‌ عنوان جانشین فرماندار اهواز تعیین‌شده بود، تصریح کرد: اخیرا گفته‌ شده که اگر اکنون شخصی مانند زیاد ابن ابیه را فرماندار جایی کنیم، چه می‌شود؟ پاسخ این سوال روشن است، مردم قیام کرده و به‌ هیچ‌ وجه اجازه‌ای به شما نخواهند داد، چرا که در زمان حضرت اصحاب یا به شهادت رسیده بودند یا جانباز و از کار افتاده یا افرادی مانند جناب کمیل که اصلاً اهل حکومت نبودند ولی اکنون بحمدالله نیروی مخلص و متعهد و توانا در جامعه کم نیست؛ ضمن اینکه با توجه به همین نامه می‌بینیم که حضرت چنان به زیاد هشدار می‌دهد که اگر در بیت‌المال خیانت کنی، چنان می‌کنم که در خرج اهل‌ و عیالت درمانده شوی و این نشانگر توجه شدید حضرت به رعایت عدالت در سطح جامعه و بیت‌المال مسلمین بود.

امام‌جمعه شهر کرج با تبریک نزدیک شدن ایام مبارک پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه ۵۷، به حماسه‌ مردم آمل در ششم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ اشاره‌کرده و اظهار داشت: با ایستادگی و شهادت جمعی از مردم مؤمن این شهر در این روز، نقشه‌ شوم دشمنان برای ضربه به انقلاب نوپای اسلامی ایران از بین رفت و نقش بر آب شد.

وی با اشاره به پاسخ امام خامنه ای به نامه‌ روحانی در باب اجرایی شدن برجام از سوی دولت‌های غربی، این نامه را حاوی نکات مهم و دقیقی دانسته و بیان داشت: رهبری از مقاومت مردم در طول سال‌های تحریم، تلاش و شهادت دانشمندان هسته‌ای برای موفقیت‌های این عرصه و کوشش مذاکره‌کنندگان تشکر نموده و درعین‌حال به بیان نگرانی‌های خود نیز پرداختند که باید مورد توجه و دغدغه‌ مسئولین اجرایی کشور قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: بیان ایشان مبنی بر مراقبت کامل از بابت نقض عهد طرف مقابل و اقدام مشابه در صورت این اتفاق، بسیار مهم است؛ در آستانه‌ قبول برجام، ۱۱ شرکت بزرگ ایرانی تحریم شده‌اند و دیشب هم کنگره آمریکا با تصویب طرح ممنوعیت ورود اتباعی که در ۵ سال گذشته به ایران سفر کرده‌اند، به این کشور، حق گردشگری و سرمایه‌گذاری اقتصادی در ایران را برای حداقل ۱۳ میلیون اروپایی از بین برد؛ این مساله پاسخ درست و مقابله‌ به‌ مثل می‌خواهد و با ان شاءلله و ببینیم چه می‌شود، کار درست نمی‌شود، باید محکم حق مردم مطالبه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: طبق بیان رهبری تمام مسئولین در عرصه‌های جهانی باید مانند تفنگداران دریایی کشور به شکل قاطع و سریع عمل کنند و مراقب خدعه‌های دشمن باشند؛ اعتماد به دشمنی که دائماً به دنبال ضربه زدن به کشور و مردم ماست، عین ساده‌اندیشی است و متون دینی نیز راجع به این مسئله هشدار داده‌اند.

وی با اشاره منشور حکومتی حضرت امیرالمؤمنین(ع) که در قالب نامه‌ آن حضرت به مالک اشتر آمده است، بیان داشت: حضرت در این نامه می‌فرمایند که اگر دشمنت تو را به صلحی که رضای خدا در آن بود، خواند، از آن روی برنگردان که باعث آسودگی سپاه و امنیت مردم توست، اما پس از صلح از دشمن بر حذر باش و نیک بر حذر باش؛ و از غفلت گریزان باش و حسن ظن در این زمینه را متهم ساز و به او اعتماد مکن که دشمن همواره به دنبال استفاده از غفلت توست.

آیت الله حسینی همدانی افزود: باید دشمن را همیشه دشمن دید؛ این دستور باید مبنای عمل همه‌ ما باشد و همه‌ مستکبران عالم و در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب کودک کش بدانند که ما تا آخرین لحظه‌ عمر خود علیه آنان به مبارزه ادامه داده و از پای نخواهیم نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دستور ولی امر مسلمین مبنی بر نظارت هوشمندانه بر اجرای برجام توسط کشورهای مقابل و مراقبت از نقض عهدها و خدعه‌های دشمنان در این مساله، ابراز داشت: در این قضیه نباید منفعلانه عمل کرد، همانطور که آنها به‌ راستی آزمایی فعالیت‌های ما تکیه‌ دارند، ما هم می‌توانیم و باید اقدام به‌ راستی آزمایی رفتار طرف مقابل کنیم و جامعه‌ جهانی را از تخلفات آنان مطلع کنیم.

وی با اشاره به بیان امام خامنه ای مبنی بر هزینه‌ سنگینی که ملت در این قضیه پرداختند، تأکید کرد: بعضی افرادی که در این‌ باره صحبت می‌کنند، با مردم صادق نیستند و اصلاً به هزینه‌هایی که شد، نمی‌پردازند و طوری صحبت می‌کنند که گویی مساله‌ سانتریفیوژهای جمع‌آوری‌شده و اورانیوم خارج‌شده از کشور یا تعطیلی فردو و تخریب هسته‌ی راکتور اراک اهمیتی ندارند که اینطور سخن گفتن، نوعی بی‌انصافی و ظلم در حق مردم است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید دوباره‌ ولی امر مسلمین در این نامه بر اجرایی کردن اصول اقتصاد مقاومتی در کشور را مهم و حیاتی دانسته و افزود: اگر کماکان نسبت به اجرایی کردن این اصول در کشور، به‌ نحوی‌ که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، اهتمامی نداشته باشیم، در آینده دوران سختی را در پیش خواهیم داشت؛ اقتصاد ما در شرایط خاصی است و تحول اقتصادی در گرو عملیاتی شدن منشور اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به قرارگرفتن روز گمرک در هفته‌ آتی و مهم خواندن مساله‌ گمرک در اقتصاد کشور خاطرنشان ساخت: دقت در واردات و اولویت‌بندی جهت واردات کالا از مسائل بسیار مهم در این عرصه است؛ طی ماه‌های اخیر بیشترین حجم واردات ما به سنگ‌پا از چین و یا اقلامی مانند انگور از فرانسه اختصاص‌یافته است که مسئولین باید در این زمینه پاسخگو باشند.

آیت الله حسینی همدانی تأکید کرد: باید به بخش تولید داخلی اهتمام ویژه داشت و در رفت‌وآمدهای اختصاصی دقت نمود تا چرخه‌ تولید و صنعت داخلی کشور ضربه نخورد.

خطیب جمعه کرج سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دست اندرکاران انتخابات را نیز مهم ارزیابی نموده و خاطرنشان ساخت: بیشترین تأکیدات رهبری در این دیدار، بر 2 مساله‌ رعایت حق‌الناس و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در چرخه‌ انتخابات و عدم اجازه دادن به افراد برای اهانت به نهادهای قانونی کشور بود.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای در داخل و همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند، این افراد اگر التزام به قانون اساسی دارند و قصدشان خدمت است، چطور از عمل قانونی شورای نگهبان ناراحت‌اند؟ این شورا وظیفه‌ نظارت بر قوانین مصوبه و نظارت بر انتخابات و شرکت‌کنندگان در این فرآیند را دارد و نظارت او نیز طبق قانون اساسی یک نظارت استصوابی است و این افراد هم از همین مسئله ناراحت‌اند چراکه جلوی نفوذ عده‌ای به مراکز قانون‌گذاری و تصمیم سازی را می‌گیرد.

امام جمعه کرج تأکید کرد: اینکه با نظارت این شورا جلوی عده‌ای از حامیان فتنه و دشمنان نظام گرفته می‌شود، حزبی و جناحی کردن مجلس است؟ اگر فتنه گران و حامیان آنها وارد مجلس شوند خیالتان راحت می‌شود؟ چرا عوامانه سخن می‌گویید و به دنبال سوءاستفاده از احساسات جامعه‌اید؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان امام خمینی(ره) در تعیین نقش حیاتی شورای نگهبان مبنی بر اینکه "اگر کسی با مصوباتی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، مخالفت کند، مخالف اسلام است”، تصریح کرد: اگر نظارت شورای نگهبان وجود نداشته باشد، آشوب و بلوا در این مسائل به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران، دین مردم است، خاطرنشان ساخت: تا وقتی قانون اساسی ما دینی است و تا وقتی مسئولین به این قانون پایبندند، دشمن دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد و چون نهاد مراقبت از این قانون شورای نگهبان قانون اساسی است، دشمنان تمام همت خود را متوجه تخریب و از بین بردن این نهاد مهم کرده‌اند و باید دانست که تضعیف یا فشار به شورای نگهبان، باز و هموارکردن راه نفوذ دشمن به داخل بدنه‌ انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حمایت امام خامنه ای از جوانان مؤمن و حزب‌اللهی و گلایه ایشان از تهمت زدن به این جوانان در قالب عباراتی مانند "تندرو” و "افراطی”، تأکید کرد: این جوانان سرمایه‌های نظام هستند و چون اهل منافع و مصلحت‌اندیشی‌های شخصی نیستند، در هنگام نیاز، فارغ‌البال عمل می‌کنند.

وی افزود: جوان حزب‌اللهی رهبرش و دغدغه‌های او را می‌شناسد و مراقب است تا در مسیری که او راضی نیست حرکت نکند، جوان حزب‌اللهی آگاه، بصیر و باایمان عمل می‌کند و مراقب است که هرگز دچار افراط‌ و تفریط نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: