به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امروز برخی مسئولان وجود نیروی قدس را لازم نمی‌بینند و می‌گویند که نباید در خارج مرزها به دنبال دفاع از اسلام بود و مبارزه افراط‌گرایی لازم نیست
"خیبرآنلاین" - رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اعلام اینکه بر خلاف نظر برخی مسئولان باید انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته به خارج مرزها صادر شود، گفت: انقلاب اسلامی در کشورهای زیادی در آمریکا، اروپا، آفریقا و هند جوانه زده است.

به گزارش فارس، حسن عباسی در همایش دیروز، امروز و فردا با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 در مسجد امام رضا(ع) شهرستان آمل، اظهار کرد: مسئله فرقه‌گرایی و جدایی‌طلبی از مهمترین مسائلی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با آن مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در 34 سال قبل نمونه از این فرقه‌گرایی و جدایی‌طلبی بود، افزود: با بازگشت به سال 1360 درمی‌یابیم بخشی عمده‌ای از جنوب و غرب کشور همانند خرمشهر، بستان، هویزه و آبادان در دست نیروهای صدام وجود داشت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اعلام اینکه واقعه اسلامی ششم بهمن از مهم‌ترین وقایع عصر خود بود، تصریح کرد: این حماسه در حالی به وقوع پیوست که چند ماه قبل آن انفجار دفتر ریاست جمهوری را شاهد بودیم و طی آن شهادت شهیدان رجایی، باهنر و سران کشور رقم خورد همچنین قبل آن هم در حادثه‌ای شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند و کشور با ضربه‌های شدیدی روبرو بود.

این مسئول با تاکید بر شهادت شهدای محراب، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در خارج مرزها و بدخواهان در داخل مرز در حال جنگ‌افروزی و ایجاد چالش بودند.

عباسی با اعلام اینکه کمونیست‌ها با الگوهایی از فیدل‌کاسترو رهبری انقلاب کوبا و چگوآرا وارد آمل شدند، اظهار کرد: این دو فرد از جنگل‌ها حرکت خود را شروع کرده و به سمت شهر سرازیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه کمونیست‌ها هم از مناطق جنگلی و کوهستانی آمل به سمت مردم در شهر آمدند، افزود: آنها به خیال خام و باطل از آمل می‌خواستند به مازندران رسیده و امر جدایی‌طلبی را رقم بزنند در حالی‌که نمی‌دانستند مردم مازندران با جدایی‌طلبی میانه‌ای ندارند.

عباسی با اعلام اینکه کمونیست‌ها در این استان به دنبال ایجاد جدایی‌طلبی بودند، خاطرنشان کرد: در سال 1360 بسیاری از ساختار نظام جمهوری اسلامی دچار مشکل بود، مدیران نظام در وقایع مختلف به شهادت می‌رسیدند و کشور ثبات نداشت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز، آمل را شهر هزار سنگر دانست که در یک شبانه‌روز بساط کمونیست را در هم پیچید، گفت: مردم آمل توانست به درستی مقابل دشمنان دفاع کرده و این تهدید را بزدایند.

این مسئول با اعلام اینکه تهدید علیه آمل یک حرکت خودسر و کور نبود بلکه در کشورهای همانند کوبا جواب داد، ادامه داد: گروه‌های چپ آن زمان قصد اجرای آن در کشور را داشتند و حتی قبل پیروزی انقلاب هم حرکتی مشابه را در لاهیجان رقم زدند.

عباسی مهم‌ترین مشکل گروه چپ و کمونیست‌ها را عدم شناخت دقیقی از مردم آمل و نداشتن اطلاعات لازم از اسلام دانست و بیان کرد: اسلام با خاک مازندران عجین است و از درون این خاک جوانه زده و بالا آمده است.

وی خاطرنشان کرد: محل رویش و زایش اسلام در مازندران است و این دیار مکان خیزش بسیاری از رفتارهای اخلاقی، اعتقادی، ایمانی دینی و مذهبی است.

عباسی با اعلام اینکه اگر دشمن در حماسه ششم بهمن چشم بصیرت داشت مشاهده می‌کرد که آمل جایی نیست که تصرف فیزیکی، دولت محلی و طرح جدایی‌طلبی در آن اجرا شود، تصریح کرد: کشور بزرگ مصر که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای عربی است بیش از 70 سال به دنبال ایجاد انقلاب است و حتی سید جمال‌الدین اسدآبادی در آن بیداری اسلامی را ایجاد کرد.

وی افزود: تلاش زیادی برای ایجاد انقلاب در مصر انجام شد و حتی چهار سال قبل اخوان‌المسلمین دست به انقلاب زده و حرکت‌شان یک سال بیشتر دوام نیاورد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اعلام اختصاص 12 میلیارد دلار از طرف ملک‌عبدالله پادشاه عربستان به ژنرال ‌سی‌سی برای جمع‌آوری بساط اخوان‌المسلمین در مصر، گفت: انقلاب اخوان‌المسلمین برای هیچ و پوچ بوده و حرکتی توام با بی‌بصیرتی لحاظ شد.

این مسئول بیان کرد: تنها کسی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ایران آمده و به دیدار بزرگان کشور نرفت مرسی بود.

عباسی گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی حدود 400 نفر از سران جهان، رهبران دنیا، پادشاهان کشورهای مختلف، نخست‌وزیران و روسای جمهور خارجی با ورود به ایران به دیدار مقام معظم رهبری آمدند و حتی این موقعیت برای هیچ پیامبری روی نداد.

وی ادامه داد: تنها مسئول خارجی که وارد ایران شد، چهار ساعت در اجلاس گروه غیرمتعهدها بوده و با نرفتن به دیدار رهبر انقلاب حتی یک لیوان آب در کشورمان نخورد مرسی بود که بعد از پیروزی انقلاب مصر در نخستین دیدار به ملاقات ملک عبدالله پادشاه عربستان رفت ولی نمی‌دانست روزگاری می‌رسد که پادشاه عربستان برای نابودی‌اش پول‌های هنگفتی هزینه می‌کند.

عباسی با اعلام اینکه هم‌اکنون بعد 37 سال از عمر انقلاب اسلامی با نگاه به حماسه مردم آمل در می‌یابیم که این رویداد از وقایع کم‌نظیری بود که نشان می‌دهد دست توجه خداوند و عنایت امام زمان(عج) با ملت بود، بیان کرد: امام علی(ع) در 4 سال حکومت خود چهار جنگ بزرگ را در بر داشت ولی امروزه انقلاب اسلامی به ساختگی و پختگی خاصی رسید و سرمداران دنیا دیگر مجبور هستند به مدت دو سال پشت میز مذاکره با سران استکبار با ایران بحث کنند که این امر نشان از اقتدار کشور دارد.

وی ادامه داد: آنهایی که حضور امام زمان(عج) را در کشورمان درک نمی‌کنند مطمئن هستند که این دوام انقلاب چیزی فراتر از حضور مردم است.

عباسی با اشاره به اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه بدون هیچ حلقه تبلیغاتی 17 میلیون نفر را مسلمان کرد و 6 فرزندش به شهادت رسیدند، گفت: 700 هزار شیعه در بحرین با تلاش شیخ سلمان کار را به حدی برای استکبارگران سخت کردند که این رهبر انقلابی به زندانی افتاد البته در کشور یمن نیز 11 ماه بدون حکومت مردم در حال دفاع هستند و جنبش انصار الله با 15 کشور دنیا می‌جنگند.

وی با اعلام اینکه در کشورهای سوریه و عراق استکبار به بن‌بست رسیده و نیروهای داعش عقب رانده شدند، ادامه داد: در عربستان هم رهبر شیعیان شیخ نمر اعدام شده و به شهادت رسید که این مهم نشان‌دهنده یک جریان عمیقی است که تحت نظر امام زمان(عج) است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز حماسه اسلامی ششم بهمن را در ایران بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید این حماسه بازخوانی شده و با آگاهی و فهم دقیق آن تفکر ایجاد شود.

این مسئول با اعلام اینکه انسان در طول زندگی با امتحان و آزمایش‌های مختلفی روبه‌رو است، اظهار کرد: این امتحان در بخش‌های مختلفی انجام می‌شود و خداوند انسان را با کاستی، نواقص و کمبود فراوان امتحان می‌کند.

عباسی فتنه را سطح بالاتر از آزمون و امتحان برشمرد که خداوند 58 بار در قرآن به آن اشاره کرده است، ادامه داد: فتنه‌های قومی، فردی، اجتماعی، شهری، محلی، عصری و تمدنی می‌توانند جایگاه‌مان را نشان ‌دهند که نواقص و کاستی‌ها را نمایان می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بخشی از نواقص کشور به مدیران برمی‌گردد، افزود: در صدر اسلام نیز برخی خواص خسته شدند و از زبان مردم صحبت می‌کردند ولی امروزه انقلاب اسلامی در بیش از 50 کشور دنیا جوانه زده است و کشورهای عراق، لبنان، فلسطین، چاد، لیبی و الجزایر چشم امید به ایران دارند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: در کشور عراق صدام به هیچ وجه فکر نمی‌کرد که روزی بزرگترین و عظیم‌ترین تجمع بشری کره زمین توسط شیعیان و مسلمانان در خاکش رقم بخورد.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز در جمهوری اسلامی مسئولانی هستند که بین خواستن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی حرف‌هایی به میان می‌آورند، گفت: این افراد معتقدند انقلاب اسلامی هزینه دارد و بازگشت به عقب را شامل می‌شود درحالی که باید به جمهوری اسلامی بپردازیم و نتیجه آن رئیس جمهوری اسلامی بوده و این مهم همان کافی است و نیاز به رهبری انقلاب اسلامی نیست زیرا در سال 1357 انقلاب اسلامی با رهبری به پیروزی رسید و دیگر نیاز به آن نیست.

عباسی ادامه داد: این افراد می‌خواهند اعلام کنند که از این پس دادگاه اسلامی نمی‌خواهیم و دادگاه عمومی برای حل مسائل کافی است در حالی که ارتش انقلاب اسلامی کافی بوده و به نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران نیازی نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز، بسیج را حافظ تمامیت کشور دانست و گفت: امروز برخی مسئولان وجود نیروی قدس را لازم نمی‌بینند و می‌گویند که نباید در خارج مرزها به دنبال دفاع از اسلام بود و مبارزه افراط‌گرایی لازم نیست.

این مسئول با اعلام اینکه برخلاف نظر برخی مسئولان باید انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته به خارج مرزها صادر شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی در کشورهای زیادی در آمریکا، اروپا، آفریقا و هند جوانه زده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: