به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - حضرت امام خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران برگزارى کنگره‌ شهداى ورزش کشور با تقدیر از ابتکار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور، تأکید کردند: لازم است جامعه بداند که فداکارى در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه‌ اقشار در این مسابقه‌ عظیم و معنوى شرکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار، به ‌طور طبیعى براى بخش مهمّى از جوان‌ها الگو است و اخلاق، رفتار و کیفیّت و سبک زندگى او می‌تواند تأثیرگذار باشد و جامعه را به‌ سوى دین، اخلاق و معنویّت سوق بدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه «پهلوان» را لقبی داراى امتیاز در ادبیّات بومى و ملّى برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیطهای ورزشی رفتار شایسته انجام می دهند، تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّى‌ و یا بالارفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.

امام خامنه‌ای: عدم رقابت با حریف صهیونیستی بالاتر از بالارفتن پرچم در سکوی قهرمانی است / ایستادن بانوی ورزشکار با چادر؛ پرافتخارتر از خواندن سرود قهرمانی

ولی امر مسلمین این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه ای از روحیّه‌ قوى ایرانى مسلمان خواندند و افزودند: این نشان دهنده هویّت یک ملّت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم‌ آمیز شکست نمی خورند و مغلوب نمی شوند و باید کارى کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

رهبر معظم انقلاب تجلیل از ورزشکارانی را که به‌ طور علنى در میدان قهرمانى از ارزشها پاسدارى می‌کنند، با ارزش خواندند و گفتند: یکى از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را مى‌ آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می رسانند، سجده می‌کنند.


ایشان این رویکرد را نمادی از هویّت و شخصیّت ایران اسلامى دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدوراری کردند که روز به‌ روز محیط ورزش پاکیزه‌ تر و روشن‌ تر شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهندس فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
0
بسم الله...
امام خمینی:
"شما ورزشکاران به علی اقتدا کنید در آن مطالبی که او داشته" این على همه چیز است. یعنى در همه ابعاد انسانیت درجه یک است. و لهذا هر طایفه اى خودشان را به او نزدیک مى کنند. و خاصیت هر طبقه را هم دارد. خاصیت قدرت ورزشکارها را به طور وافى دارد. مى گویند که حضرت این بازوى ایشان مثل اینکه آهن بوده است! و قدرتهایى هم در شمشیرزنى به کار مى برده است که ضربتهاى على را مى گویند که «یکى بوده». از این طرف که مى زده دو تا مى کرده؛ از این طرف هم که مى زده دو تا مى کرده. یکدفعه اگر به فرد مى زد، دو نیم مى کرد. اگر این طور هم مى زد دو نیم مى کرد، که ضربات على وتر «1» این على همه چیز است. و همه چیز ماست. و ما همه باید تابع او باشیم. در عبادت، فوق همه عبادت کنندگان هست؛ در زهد، فوق همه زاهدها هست، در جنگ، فوق همه جنگجویان هست؛ در قدرت، فوق همه قدرتمندان هست. و این یک اعجوبه اى است که جمع، ما بین متضاد با هم کرده است در هر صورت، این على ... که مى گویند، این على کیست، این على است که همه چیز ماست. همه چیز است. و من امیدوارم که شما ورزشکارها همان طورى که قدرت بدنى براى خودتان تحصیل مى کنید- و ما شاء اللَّه با بازوهاى ستبر اینجا الآن نشسته اید و من هم خیلى خوشم مى آید- همان طور به على- علیه السلام- اقتدا کنید در آن مطالبى که او داشته؛ در آن زهدى که او داشته در آن تقوایى که او داشته است. البته ماها هیچ کدام قدرت نداریم مثل او باشیم، ما تا یک اندازه اى که ماها قدرت داریم، تبعیت بکنیم از آن آقا، و تهذیب نفس بکنیم. و امیدوارم که براى ملت خودتان مفید باشید و موجب سربلندى کشور خودتان باشید. خداوند ان شاء اللَّه به شما قدرت زیادتر، قوه ایمان، قوه تهذیب نفس، قدرت بر تسلط بر نفس، عنایت کند. سلام بر همه شما جوانان برومند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: