به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدیران شرکت تلگرام می‌گویند که حدود 20 درصد کاربران فعال آن ایرانی هستند. اینگونه به نظر می‌رسد که تنها ایالات متحده تعداد کاربران بیشتری از ایران بر روی این برنامه پیام‌رسانی دارد
"خیبرآنلاین" - همزمان با آمادگی ایران برای برگزاری انتخابات پارلمانی، برنامه پیام‌رسانی «تلگرام» که تقریبا از سوی یک چهارم ایرانی‌ها استفاده می‌شود، نقشی مهم در این میان ایفا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از گاردین، برنامه تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌های عمومی مطالب خود را برای تعداد نامحدودی از افراد ارسال کند، آن‌هم در شرایطی که تأکید شدیدی بر حفظ حریم شخصی کاربران دارد. در واقع زمانی که آشکار شد که اعضای داعش برای تبلیغات خود از این برنامه استفاده می‌کنند، این موضوع به سرخط اخبار تبدیل شد. اما در ایران که جمعیت جوان بزرگ و آشنا به فناوری‌های نوین دارد، این نرم‌افزار اغلب با هدف مطالعه اخبار، ارتباط با دوستان و به اشتراک گذاری مطالب طنز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نرم‌افزار همچنین به نامزدهای انتخاباتی این فرصت را می‌دهد تا از آن به عنوان پایدارترین ابزار برای انتشار پیام‌های خود استفاده کنند.

دلایل بسیاری برای این وضعیت وجود دارد: نتیجه یک نظرسنجی که اخیرا از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است نشان می‌دهد که دستکم 20 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند که فراتر از کاربران ایرانی واتزآپ، فیس‌بوک و توئیتر است. ایرانی‌ها پیشتر از وایبر استفاده می‌کردند.

تلگرام هم‌اکنون به طور رسمی در دسترس تمامی ایرانی قرار دارد. و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در ایران اخیرا نشستی را برای بحث و بررسی بر سر فیلتر کردن آن برگزار کرد اما به نتیجه رسید که دلیلی برای انجام این کار نیست.

نرم‌افزار تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر روس به نام‌های پاول و نیکولای دوروف که یکی کارآفرین و دیگری برنامه‌نویس بود در برلین تأسیس شد. این برنامه خود را به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی با تأکید بر سرعت و امنیت که می‌تواند به صورت همزمان از طرق مختلف استفاده شوند، معرفی می‌کند. این نرم‌افزار به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را از طریق کانال برای تعداد بسیاری از مخاطبان ارسال کنند.

مدیران شرکت تلگرام می‌گویند که حدود 20 درصد کاربران فعال آن ایرانی هستند. اینگونه به نظر می‌رسد که تنها ایالات متحده تعداد کاربران بیشتری از ایران بر روی این برنامه پیام‌رسانی دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود 72 درصد جمعیت 18 تا 29 ساله ایران به گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند و 42 درصد ساکنان مناطق روستایی به شبکه‌های اجتماعی دسترس دارند، وضعیتی که به طور فزاینده‌ای این امکان را تسهیل می‌کند که هر شخصی بتواند محتوایی را برای مخاطبان وسیعی منتشر کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: