به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ده‌ها میلیارد برای کارخانه نشاسته‌‌سازی از سیب‌زمینی سرمایه‌گذاری کردیم آنگاه کارخانه را فعال نمی‌کنیم و سیب‌زمینی‌ها را چال می‌کنیم! اینها باید با مدیریت صحیح درست شود نه رابطه با آمریکا
"خیبرآنلاین" - سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در نشست 3 هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی که در مصلی امام خمینی(ره) درحال برگزاری است، گفت: عزت، عظمت، پیشرفت و پیروزی‌های بزرگ همه مدیون فداکاری شهدا است که باید از آن‌ها درس بگیریم. مکتب شهدا و امام مکتب قرآن است انقلاب شکوهمند ما نیز مدیون بازگشت قرآن است.

به گزارش دانشجو، وی با اشاره به اینکه در زمانی مسلمانان قرآن را داشتند اما زیر بار نکبت بیگانگان زندگی می‌کردند گفت: شهدا به ما یاد دادند که حقیقت شهادت و قرآن را پیاده کنیم. قرآن را که باز کنید صفحه اول سوره حمد به ما می‌گوید انسان باید در صراط مستقیم گام بردارد و در سوره بقره انسان را به رستگاران و ستمگران تقسیم می‌کند. تعالی بشر و پیشرفت‌ها عبور از بن بست‌های موجود در زندگی است و این پیشرفت‌ها در گرو مبارزه جریان حق با باطل است هر چند این مبارزه سختی‌هایی دارد در عوض نتایج شیرینی را در دنیا و آخرت قرار داده است انسان‌هایی که تن به این مبارزه ندهند باید زیر بار نکبت و ظلم و زور بروند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تصریح کرد: انسان با چیزهای مختلفی آزمایش می‌شود: ترس، گرسنگی، ناامنی، محاصره، تهدیدات، کم آوردن مال و جان همه موارد آزمایش است. بشر صالح کسی است که در این آزمایشات مقاومت می‌کند همچنین قرآن بشارت می‌دهد کمبود‌ها برای ما چیزی نیست و این دنیا دنیای گذار است. ما در گرفتاری هستیم ولی خداوند می‌فرماید نصرت نزدیک است. انسان‌های اندکی گام در مسیر مبارزه گذاشته‌اند و عزت را نصیب خودشان کردند بسیاری از انسان‌ها از این رفتار کنار رفتند و زیر بار ذلت زندگی کردند.

سردار نقدی در ادامه افزود: زندگی ما همین دو روز نیست که بخواهیم به خوشی بگذرانیم. خداوند تضمین را در یک دنیای بزرگتری پیش روی ما قرار داده مانند جوانی که تازه ازدواج کرده و از دنیا می‌گذرد و به جمع مدافعان حرم اهل بیت می‌پیوندد که این را از حضرت ابراهیم یاد گرفته است. لذا هر کسی از شاه و گدا و فقیر و غنی شامل این آزمایشات می‌شود و مزدش را هم خدا می‌دهد. انسان عاقل می‌داند که این خط مبارزه تا آخرین سوره در قرآن وجود دارد. انسانی که دنبال تعالی و رستگاری است از این مبارزه فرار نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس حکومت جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، ملت را از ذلت به اوج رسانید. مردم ما جایزه این مبارزه‌ها را گرفتند و با دست خالی پیروز شدند چون خدا ما را تنها نگذاشت و کار به جایی رسید که مردم کم سواد سال ۵۷ امروز اتم می‌شکافد و فناوری هسته‌ای دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در سال ۵۷ پزشکان بنگلادشی و هندی مردم ما را معالجه‌ می‌کردند اما امروز ده‌ها هزار استاد دانشگاه در کشور داریم.

سردار نقدی در ادامه افزود: روزی شش میلیون بشکه نفت از ما می‌بردند در حالی که دور تا دور تهران حلبی‌آباد بود. سیاستمان کلا دربست در اختیار آمریکا بود و همه جا در دست مستشاران آمریکایی بود اما امروز ایران برای سیاست دنیا تعیین تکلیف می‌کند این‌ها در پرتو مبارزه و ایستادگی حاصل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: خدا وعده خود را عملی کرده پول‌ها و رسانه‌ها در دست طاغوت اما پیشروی از آن ماست. مدتی پیش با یک خبرنگار فلسطینی مصاحبه کردم و به او گفتم ما تا سال ۲۰۲۵ اسرائیل نخواهیم داشت او به من گفت حرف واقعی بزن و من واقعیت‌ها را این گونه به او گفتم عراق، یمن، سوریه هیچ کدام در دست آمریکا نیست یمن که در چنبره آل سعود بود الان در دست مجاهدان اسلام است امروز در بحرین چه خبر است؟ با این روند تا ده سال دیگر چه می‌شود؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سازمان‌های امنیتی در دست آمریکا است اما پیروزی‌ها در دست اسلام است بیان داشت: ده‌ها هزار نفر روز اربعین در شمال نیجریه راهپیمایی کردند و آمریکا تحمل نکرد و آن کشتار را به راه انداخت.

سردار نقدی گفت: یک عده با شعار «زندگی بدون دردسر» می‌گویند چرا باید هزینه بدهیم، می‌رویم تعامل می‌کنیم و با همدیگر یکجوری می‌گذرانیم!

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی ملت افزود: در دوره‌ای هم شکنجه می‌شدیم، هم زیر حملات شیمایی بودیم و روزی نبود که در این کشور تشییع جنازه شهدا نداشته باشیم اما ایستادیم. هر چه قدر از چشم آن‌ها بیفتیم در دل ملت‌ها بالا می‌رویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز عکس امام و رهبری روی دست تمام دنیا می‌چرخد اظهار داشت: یک مقام آمریکایی گفته است که عکس فرمانده شجاع شما یعنی قاسم سلیمانی امروز روی قلب رزمندگان سوریه و یمن است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه عده‌ای از صلح امام حسن حرف می‌زنند گفت: عجب! امروز مگر زمان صلح امام حسن است. امام حسن سرداری برایش باقی نمانده بود صلح کرد اگر فرمان رهبری باشد تا غروب نشده ۵۰۰ سردار در جبهه‌های مقاومت حضور می‌یابند. جوانانی داریم که هر روز نامه می‌نویسند و التماس که به جبهه‌های مقاومت بروند مردم نبل و الزهرا ۴۰ ماه در محاصره زیر باران گلوله دشمنان می‌ایستند. امام حسن چنین مردمی داشته است؟ رژیم صهیونیستی در غزه سه بار و در مرز لبنان دوبار از مردم شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در کشور می‌گویند با دیپلماسی می‌شود حق را گرفت تصریح کرد: امروز دیپلماسی داریم که فضا را برای امتیازگیری دشمن باز کرده است. کسی که الفبای دیپلماسی را می‌داند می‌فهمد در مذاکره با دشمن با جیب خالی باید خود را پولدار معرفی کنیم. کسی که در اوج مذاکرات می‌گوید اگر آمریکا بیاید می‌تواند با یک دکمه کل نیروهای مسلح ایران را از بین ببرد آیا این دیپلمات لایقی است؟ اگر آمریکا می‌توانست این کار را بکند غزه را که به اندازه شهرهای کوچک ما است از بین می‌برد. در اوج مذاکرات می‌گویند خزانه‌هایمان خالی است و فضا را برای امتیازگیری دشمن مهیا می‌کنند؛ جایی که باید ضعف‌ها را مخفی کرد می‌گویند آب خوردنمان در گرو همین مذاکرات است!.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان داشت: دیپلماسی قوی آن است که در زمان مذاکره با حریف یارگیری کند نه اینکه همه روابط را برای مذاکره با آمریکا بلوکه کند. دیپلماسی این نیست که در زمان قطع همکاری روس‌ها با اروپا و تحریم گازی اروپا توسط روسیه به اروپایی‌ها بگوید ما گاز شما را تامین می‌کنیم!

سردار نقدی افزود: ما کلی تولیدات داریم مثل ۲۰۰ هزار تن خرما و ۱۷۰۰ تن سیب زمینی که در سال دور می‌ریزیم که می‌توانستیم این محصولات را در زمانی که روسیه بازارهای خود را به ترکیه می‌بنند صادر کنیم نه اینکه محصولات ترکیه را از طریق خودمان به روسیه صادر کنیم که روس‌ها متوجه این شدند.

وی افزود: آیا دیپلماسی این است که وقتی گشایشی حاصل شد برویم قراردادهای خود را با‌‌ همان کسی که بیشترین دشمنی را دارد ببندیم؟! با اینکار به دنیا می‌گوییم هر که بیشتر ما را اذیت کند ما بیشترین کمک را به آن می‌کنیم اما دیپلماسی موفق این خصوصیت را ندارد. در دوره قبل که روسای جمهور آمریکا با هم رقابت می‌کردند شعار بیشتر آن‌ها این بود که چه کسی می‌تواند با ایران تعامل کند اما الان سخنرانی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را ببینید. آمریکا ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار را تصویب کرده تا ایران را براندازد. جریان نفوذ می‌خواهد باور مردم را مورد هدف قرار دهد و القا کند که آمریکا عوض شده اما امام در مورد آمریکا گفت که شیطان بزرگ است. اگر آمریکا دوست ماست ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس چه کار می‌کنند؟ امثال جیسیون رضاییان چرا برای جاسوسی به ایران فرستاده شده‌اند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه عده‌ای در داخل می‌خواهند القا کنند آسایش ما در گرو مذاکره است گفت: امروز آمریکا ۱۹ هزار میلیارد بدهکاری دارد و تا سال آینده به ۲۰ هزار میلیارد نیز می‌رسد. با اینکه تاریخ مصرف آل سعود گذشته است آمریکا قصد دارد که عربستان را بخرد. هیلاری کلینتون نامزد انتخابات آمریکا در مورد وضعیت زندگی آمریکایی‌ها می‌گوید مردم آمریکا ناکام، مستاصل و نگران هستند و در رکود اقتصادی گرفتار شده‌اند این نتیجه اقتصاد آمریکا است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند بگویند بسیج افراطی است خاطر نشان کرد: آیا مبارزه با ظلم افراط است؟ خدا می‌گوید دشنام را دوست ندارم مگر به کسی که ظلمی در حقش کرده باشند یعنی مرگ بر آمریکاهایتان را دوست دارم. جریان نفوذ می‌خواهد این را القا کند که بهبود و شکوفایی اقتصادی در رابطه با آمریکا است. سال‌ها با آمریکا دوست بودیم چه شد؟! درحالی که ۳۷ سال است که مبارزه می‌کنیم و هر روز در حال پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از دولت اظهار داشت: انتقاد ما بسیجی و مردمی است و نه حزبی. یعنی همین الان هم به دولت کمک می‌کنیم در همین تابستان امسال اگر بسیجی‌ها کمک نمی‌کردند خاموشی داشتیم، سال آینده ده هزار شغل ایجاد می‌کنیم و این را هم گفتیم که ما می‌خواهیم کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به فعالیت‌های بسیج در کمک به دولت افزود: همین الان در خوزستان برای مهار و جلوگیری از غبار کمک می‌کنیم و انتقادها از موضع دلسوزی و اصلاح است.

سردار نقدی با اشاره به خرید دوازده فروند هواپیما که فقط  قابلیت فرود در فرودگاه امام را دارد گفت: می گویند از محل فروش بلیط قسط‌ها را پرداخت می‌کنیم اما همین الان صنایع هوایی کشور با دارا بودن هواپیماهای کهنه تا یک پنجم هواپیماهای نو پرداخت قسط دارند اما قادر به پرداخت همین اقساط هم نیستند.

وی گفت: ما خریدی کرده‌ایم که نمی‌دانیم چقدر است و حتی بی‌خبر از صنعت هوایی ایران امضا شده است و هیچ کس حاضر نیست این قرارداد افتخار آمیز را منتشر کند.

وی گفت: پس این همه دانشکده هوافضا برای چه درست می‌کنیم اگر قرار است مثل شیخ‌های خلیج فارس هواپیما بخریم بدون اینکه صنعتمان درگیر شود چرا دانشگاه ایجاد می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این القا به دروغ می‌گوید که شکوفایی در ارتباط با غرب است درحالی که همه عناصر پیشرفت در اقتصاد را داریم برای مثال ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داریم. ایران شاید یکی از نادر‌ترین کشورهای دنیاست که همه عوامل پیشرفت را در خدمت دارد. باید دل به فرمان رهبرمان دهیم. کاش این همه که خارجی‌ها می‌آیند و عکس می‌اندازند و هیچ فایده‌ای هم ندارد یک وقتی هم در کارخانه‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: چرا 15 هزار کارخانه ما تعطیل است، چرا کارخانه‌ها از دانش دانشگاه‌ها بِی‌خبر هستند. چه کسی باید این پیوند را برقرار کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کارخانه نشاسته‌گیری از سیب‌زمینی سال‌هاست برای اختلاف مالی با بانک‌ها تعطیل است فقط برای افراد رد صلاحیت شده باید از آقا حکم حکومتی بگیریم؟ یک بار هم می‌توانیم برای رفع موانع اقتصادی حکم حکومتی بگیریم.

وی افزود: ده‌ها میلیارد برای کارخانه نشاسته‌‌سازی از سیب‌زمینی سرمایه‌گذاری کردیم آنگاه کارخانه را فعال نمی‌کنیم و سیب‌زمینی‌ها را چال می‌کنیم! اینها باید با مدیریت صحیح درست شود نه رابطه با آمریکا.

وی در پایان خطاب به جوانان دانشجوی بسیجی گفت: دغدغه‌های ولایت را نباید دستکم بگیریم و باید برای تحقق تمام دغدغه‌های ولایت تلاش کنیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد مولایی همدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
1
با عرض سلام، تا امسال شما سردار نقدیها، قاسم سلیمانی ها، و غیره، زیر سایه رهبری فرزانه چون حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته، هر چقدر این دولت تدبیرو امید کند به این مملکت بزن، به کمک خداوند متعال، این ملت همیشه سربلند هست، خون شهدا پای این انقلاب رفته، شیر مادرت حلال سردار نقدی ، درود بر همه بسیجیها و سپاهیان اسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: