به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷
"خیبرآنلاین" - نویسنده وبلاگ "نسیمی از آسمان" نوشته است:

باید هم به حالشان غبطه خورد. مدافع حرم بودن، افتخاری است که نصیب هرکسی نمی شود. خوشا به سعادت مدافعان و شهدای حرم، که حکم سربازی و جانبازیشان را بانوی بزرگ مقاومت امضاء نموده است. پاسداری و شهادت در این راه، آرزوی دیرینه عاشقان حسین علیه‌السلام است. چرا که دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، دفاع از تمام ارزش‌های اسلامی است. دفاع از اسقامت، صبر، ایثار و جانفشانی در راه آرمانهاست. دفاع از پیام کربلاست.

امروز، که حرم مطهر بانوی بزرگ صبر و استقامت، نماد مقاومت و پایداری در برابر کفر و استکبار جهانی است، آماج حملات یزدیان زمان قرار گرفته و آرزوی دست نیافتنی تخریبش را در سر می پرورانند. غافل از اینکه، تمام شیفتگان حسین علیه السلام عاشق و آماده شهادت در راه پاسداری از این حرم شریف‌اند.

امروز مدافع حرم بودن، عنوانی است که مایه افتخار آزادگان عالم شده است. آرزوی پیوستن به خیل مدافعین حرم، دل و جان شیعیان را به خود مشغول کرده و برای یافتن چنین توفیقی سر از پا نمی شناسند.

اما چه می توان کرد که نه امکان حضور تمام عاشقان در آن عرصه دفاع وجود دارد و نه توان رفتن برای همگان میسر است.

البته باید توجه نمود که

اگر توفیق حضور ظاهری در خیل مدافعان حرم اگر برای کسی میسر نگردید، نباید اجازه دهد روح یأس ناامیدی بر او سایه افکنده و خود را در خیل مدافعان حرم نبیند. چرا که حضرت زینب سلام الله علیها، فانی فی الله بود. در خدا غرق شده بود و اینچنین، حریم و حرمش، فراتر از زمین و آسمان است. محدود و محصور در یک حرم خاکی نیست. ازاین رو دفاع از حرم آن حضرت نیز، فراتر از دفاع نظامی و حضور فیزیکی در شام و دمشق است. از این رو راه برای دفاع از آستان مقدس آن حضرت، باز و امکان پیوستن به خیل مدافعان حرم برای همگان میسور است.

برای دفاع از حرم زینبی، باید از سویی در حد توان خود، به شخصیت والای آن بزرگ بانوی کربلا پی بُرد و از سوی دیگر، اهداف، آمال، آرمانها، و راه و روش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، را شناخت.

باید دانست که آن بانوی آزاده، حتی در زمان اسارت نیز، دست از روشنگری و مبارزه با طاغوت و استکبار زمان برنداشت و اگر استقامت و پایداری حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نبود، اگر شجاعت و صلابت او نبود، کربلا و عاشورا، اینچنین در صحنه روزگار، ماندگار نمی شد. این که امروزه جهانیان، شیعه را با نام و یاد حسین علیه‌السلام می شناسند، مرهون صبر و استقامت و خطبه های آتشین و روشنگرانه بزرگ بانوی دشت کربلاست که با خطبه های کوبنده و رفتار شجاعانه خود، چنان غوغایی به پا کرد که مستکبران را رسوا و کاخ استکبار یزیدیان را برسرشان خراب نمود.

از این رو، هر که می خواهد مدافع حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها باشد، می بایست به دفاع از راه و هدف مقدس ایشان برخیزد و فرهنگ حسینی را که همان فرهنگ سازش ناپذیری با استکبار و شهادت در راه آرمانهاست را، زنده نگهدارد.

اما حرف آخر با جاماندگان از خیل مدافعان حرم این است که، می توانند از این چند راه برای پیوستن به جمع عاشقان، اقدام نمایند:

1- مطالعه و شناخت مقام، منزلت و نقش و جایگاه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در حفظ دین و مذهب

2- ترویج نام حضرت زینب سلام‌الله‌علیها. می بایست یاد ونام این بانوی بزرگ بیش از پیش رواج یافته و نام مقدس زینب را برای فرزندان خود برگزینیم. چرا که حفظ نام و یاد این بانوی بزرگ، در واقع حفظ نام و یاد کربلا، ایثار،شهادت و مبارزه با ظلم و ستم است.

3- پشتیبانی و حمایت های مادی و معنوی از مدافعین حرم

4- ترویج فرهنگ دفاع از حرم و جان نثاری در راه آرمان ها و ارزش ها

5- تکریم و بزرگداشت مدافعین و شهدای حرم و تبیین شخصیت، اهداف و مجاهدت های خالصانه آنان

6- تکریم و بزرگداشت خانواده های شهدای مدافع حرم و حمایت مادی و معنوی از آنها

7- در جای جای عالم، حسینیه، مسجد، درمانگاه و بیمارستان، مدرسه،دانشگاه و حوزه، مراکز فرهنگی و... به نام و یاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ساخته و اینگونه نام و یاد آن بانوی بزرگوار، حیات بخش جامعه شود.

8- کمک به بازسازی و توسعه حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها

9- مراسم ولادت و وفات آن حضرت با شور و شعور هرچه تمام تر برگزار شود. هر کسی به اندازه وسع خود، ولادت آن حضرت را در خانه و محل کار خود جشن گرفته و آذین بندی کند.

10- عشق و شوق به زیارت حرم آن حضرت و تلاش برای این امر بیشتر گردد. تا دشمنان بفهمند که با ایجاد رعب و وحشت نمی توانند شوق زیارت حرم ملکوتی آن حضرت را از محبینش بگیرند.

11- راه های مبارزه با استکبار و یزیدیان زمان را پیش گرفته و با روشنگری به رسوایی آنان پرداخته و چهره خیانت کار آنان را برای همگان افشا نماییم.

12- می توان با مشارکت همگانی، تقدیم به آستان مقدس آن حضرت مراسم ختم قرآن گرفت و یا اینکه با قربانی نمودن، صدقه و انفاق به فقرا و مستمندان آنها را مهمان سفره حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نموده و اینگونه نام و یاد آن بانوی بزرگ را منتشر نمود.

به امید آن روز که ما را هم در خیل شهدای حرم بپذیرند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فدایی زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
عالی بود
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
2
1
بنام خدا در مورد جنگ سوريه شاهد بي مديريتي بي حساب مسؤلين هستيم چند روز پيش پسر كوچكم ميگفت بابا اين هليكوپتر من دو كيلومتر برد دارد و فيلم برداري هم ميكند آيا نميشود رزمنده ها از اين براي ديدن تك تير اندازها استفاده كنند؟ آيا نميتوان از يك سپر ساده براي رد شدن ازروي پل استفاده كنند تا تير نخورند ؟ واقعا آيا سينه خيز رفتن اينقدر مشكله كه ما اصلا در بين رزمنده ها نميبينيم ؟ آيا كلاه سبز به درد مناطق جنگلي ميخورد يا مناطق خاكي رنگ سوريه ؟ چرا فرماده گردان يك امدادگري ساده بلد نيست تا جلوي خونريزي را بگيرد فقط بلد هستند با چفيه محل زخم را ببندند؟ چرا نيروها با فاصله كم كنار هم حركت ميكنند كه با يك نارنجك 5 نفر شهيد ميشوند مگر نبايد هر فرد 50 متر از ديگري فاصله داشته باشد؟ آيا سينه خيز رفتن و رعايت فاصله اينقدر مشكل است؟ آيا رعايت سكوت كامل و بي هدف شليك نكردن اينقدر سخت است؟ چرا اصلا فرمانده گردان گروه خوني سربازانش را نميداند تا حد اقل چند كيسه خون همراه داشته باشد؟ به خدا كه اين بي مسؤليتي ها مسولين را مديون خون جوانان پاكي خواهد كرد كه اگر ميليارها هم هزينه كنيم جاي خاليشان پر نميشود. خواهشا فرياد ما را به گوش سردار سليماني ها برسانيد
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
در جایی که سرعت عمل و فوریت لازم است وقت برای آن کارها نیست. نمی فهمید در یک عملیاتی که ثانیه ها ارزش دارند فرصتی برای بستن زخم هم نیست و چه بسا مجروحانی که با وجود زخمی شدن اصلا درد را حس نکردند و به جنگ ادامه دادند و بعد متوجه شدند تیرخورده اند!
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
سلام..یک روز داشتم از شیراز میامدم که یک بلوچ کنار دستم بود.سر حرف باهاش باز کردم.اون میگفت اگر نشه از طریق ایران به مدافعین حرم پیوست از طریق افغانستان میشه.کنجکاو شدم گفتم چطور.گفت خیلی از ایرانیها که تو قطر و امارات بهشان اجازه کار نمیدن میرن افغانستان و اونجا بدلیل اوضاع بد داخلی بوسیله یک واسطه که در کابل زیاد هست شناسنامه افغانی میگیرن و میرن امارات و قطر کار میکنن.وقتی بتونی شناسنامه رو بگیری میتونی بروی سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: