به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دولت می‌گوید می‌خواهد از صندوق توسعه ملی برای شرکت دولتی هما استفاده کند. دولت چنین حقی ندارد که از صندوق توسعه ملی صرف چنین هزینه‌هایی کند
"خیبرآنلاین" - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت به جای هزینه‌های چند میلیارد دلاری و خرید هواپیما به فکر گشایش اقتصادی و حل مشکل بیکاری مردم باشد.

به گزارش فارس، زهره طبیب‌زاده با تاکید بر توجه به مساله زنان و جوانان اظهارداشت: موضوع آزادی و آنچه که توسط غربی‌ها مطرح می‌شود رویکردی کاملاً سیاسی دارد.

وی افزود: غربی‌ها دلشان برای زنان و جوانان ایرانی نسوخته است و همواره در تلاش هستند با اجرای برنامه‌های تبلیغی و حساب شده خود بر افکار عمومی تاثیر بگذارند و قشر مورد هدف آن‌ها زنان و جوانان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکیدکرد: با توجه به تکنولوژی‌های اخیر دنیا زنان و جوانان بیشتر مخاطبان شبکه‌های مجازی و غربی‌ها قرار گرفته‌اند لذا به طبع زنان و جوانان کشور ما نیز در معرض این تهاجم قرار می‌گیرند لذا باید در این زمینه برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد.

طبیب‌زاده ادامه داد: اگر غربی‌ها بتوانند روی زنان و جوانان تاثیر بگذارند به دنبال آن برنامه‌های غرب گرایانه خود را در آنها پیاده می‌کنند.

وی با طرح این سوال که آیا آزادی‌هایی که غربی‌ها در حوزه زنان مطرح می‌کنند را شرع و دین ما می‌پذیرد یا خیر، یادآورشد: طبیعی است که رویکرد دینی ما نسبت به لیبرالیسم غربی تعبیر دیگری دارد آنچه غرب نسبت به آزادی زن در سر دارد را ما اسارت زن می‌دانیم چرا که غربی‌ها زن را ابزاری برای مقاصد پست خود می‌دانند آنها از جنسیت زنان برای تبلیغ و رشد امکانات اقتصادی خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها با زن برخورد کالایی دارند، تاکید کرد: ما در این رابطه با غرب نظری ایدئولوژیکی داریم ما معتقد نیستیم زن ابزاری برای مصرف غرب باشد آنچه که غرب برای زن نسبت آزادی قرار داده است را ما آزادی نمی‌پنداریم بلکه استثمار مضاعف زن و زنجیرهای برده داری او توسط غرب می‌دانیم. زن هیچ کاستی نسبت به مرد ندارد. اعتقاد دینی ما اجازه بهره‌برداری در ارتباط با زنان را نمی‌دهد و آزادی‌های غرب را یک اسیب بزرگ اجتماعی می‌دانیم و به نظر ما زن غربی استثمار شده است و این شعارهای آزادیخواه نسبت به جنس زن تنها جنبه سیاسی دارد و به این معنا نیست که غربی ها از جنس زن دفاع می‌کنند.

طبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع رکود و معضل بیکاری حاکم بر جامعه خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های بسیار غلط سیاسی که توسط دولت یازدهم صورت گرفته است فرافکنی و ایجاد امید واهی در دل مردم است. تمام کارشناسان اقتصادی بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی را مربوط به داخل می‌دانند. همچنین بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت کلان اقتصادی برمی‌گردد.

وی سهم تحریم‌ها در ایجاد مشکلات اقتصادی را تنها 30 درصد عنوان کرد و گفت که اقتصاددانان نیز بر این باور هستند که تنها حداکثر 30 یا 40 درصد از مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها گره خورده ولی بخش اعظمی از آن‌ها به معضلات مدیریتی و مشکلات داخلی برمی‌گردد. ادعای دولت نیز تنها سوء استفاده تبلیغاتی و فرافکنی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی دولت برای حل مشکلات اقتصادی برنامه مشخصی ندارد باعث می‌شود مشکلات دیگری که در خارج وجود دارد را عامل توانایی خود و حل مشکلات مردم تلقی کند، تصریح کرد: دولت متاسفانه دولتی شده که به مرفهین بی درد فقط اهمیت می‌دهد. که به دنبال آن ساختارهای اقتصادی هم بر همین منوال پیش خواهد رفت.

طبیب‌زاده با اشاره به خرید هواپیمای ایرباس از سوی دولت یادآور شد: هنگامی که دولت از رکود سخن می‌گوید و همواره اشاره به گستردگی ان در کشور دارد و به دنبال آن هزینه های هنگفت جهت خرید هواپیما دارد این تناقض به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه تورم کشور هنوز مهار نشده است تاکید کرد: چه دلیلی دارد وقتی امکانات مالی در کشور وجود ندارد دولت ادای بچه پولدارها را در بیاورد و هواپیما جدید بخرد. آیا خرید هواپیمای A380 پهن پیکر که بسیاری از موارد آن را نمی توانیم در داخل انجام دهیم و با تکنولوژی آن آشنایی نداریم و یا زیرساخت فرودگاهی مناسب در داخل وجود ندارد چه لزومی برای خرج‌های هنگفت در این زمینه وجود دارد . چند درصد  مردم از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند. جالب است بدانید تنها 2 درصد از کل جمعیت ایران از حمل و نقل هوایی بهره می‌برند. باید این سوال را هم از رئیس جمهور پرسید که چند درصد از مردم پروازهای بین قاره‌ای دارند. زمانی که هدف گذاری دولت براساس استفاده مرفهین بی درد است همین روند ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه یادآور شد: دولت می‌گوید می‌خواهد از صندوق توسعه ملی برای شرکت دولتی هما استفاده کند. دولت چنین حقی ندارد که از صندوق توسعه ملی صرف چنین هزینه‌هایی کند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه هیچ گشایش اقتصادی در عمل صورت نگرفته است عنوان کرد: رویکرد دولت جهت حل معضل اقصادی مردم و مشکلات محرومین جامعه نیست بلکه حل مسائل درصد کمی از مرفهین بی درد جامعه است. این تنها یک سوی اقتصادی از سوی دولت است که برای مردم به نمایش گذاشته است. ده‌ها مشکل اقتصادی دیگر در کشور وجود دارد که اگر رویکرد دولت به همین منوال پیش برود حل معضلات مردم با مشکل جدی مواجه خواهد شد. دولت باید جهتگیری به سوی مستضعفان و محرومان داشته باشد نه مرفهین بی درد جامعه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: