به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پیکر «شیدا جاهد» خواننده زنی که قبل از انقلاب با توجه به شرایط آن زمان به حرفه خوانندگی در مکان های معلوم الحال مشغول بوده و سال های سال ممنوع الفعالیت بوده است، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد
"خیبرآنلاین" - شیدا جاهد خواننده زنی که از قبل از انقلاب به خوانندگی مشغول بوده و سال ها ممنوع الفعالیت و ممنوع الکار بود با دستور وزارت ارشاد در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

به گزارش شهدای ایران، خواننده زن ممنوع الکاری که سال ها اجازه فعالیت هنری نداشت، به عنوان هنرمند ارزشی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

بنابراین گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید تاکنون اقداماتی در حوزه فرهنگی انجام داده است که بیش از هر چیزی نگاه هنردوستان را متعجب نموده است.

قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) که برای پاسداشت مقام هنرمندان اصیل و ارزشی این مرز و بوم و بزرگان هنر این کشور به عنوان یادمانی که نسل های بعد با نگاه به مزارشان سرمایه های ملی - هنری این کشور را بشناسند ایجاد شد اما در سال های اخیر دفن نابجای برخی از افراد در این قطعه باعث شد، حتی مرحوم سلحشور اجازه نداد تا پیکرش را یعد از سال ها زحمت هنری در عرصه سینمای کشور در این قطعه به خاک بسپردند و آنگونه که فرزند و برادر مرحوم سلحشور مدعی شدند وی وصیت کرد تا پیکرش را در قطعه هنرمندان به خاک نسپرند.

شاید بتوان به دفن گروه موسوم به «سگ های زرد» در قطعه هنرمندان اشاره کرد که حتی موجب اعتراض اهالی هنر هم شد. گروهی که در فساد و پوچی غرق بودند و وزارت ارشاد هزینه گزافی نمود تا پیکر های ایشان را به ایران بازگرداند و بعد هم در اقدامی قابل تأمل در قطعه هنرمندان به خاک بسپرد!

حالا اما این ماجرا ادامه پیدا کرده است و امروز پیکر «شیدا جاهد» خواننده زنی که قبل از انقلاب با توجه به شرایط آن زمان به حرفه خوانندگی در مکان های معلوم الحال مشغول بوده و سال های سال ممنوع الفعالیت بوده است، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

هرچند اجازه تشییع وی از مقابل تالار وحدت داده نشد اما وزارت ارشاد باید نسبت به تدفین های بی حساب و کتاب و شاید با منظور خود در قطعه هنرمندان پاسخگو باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: