به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه در حرم امام رضا(علیه‌السلام) ضمن تشکر و قدردانی از مردم ولایتمدار مشهد مقدس برای حضور پرشور در مراسم ظهر شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: از شما برادران و خواهران تشکر می‌کنم از ارادتی که به ساحت ولایت اهل‌البیت(علیه‌السلام) مبذول فرمودید، در تجمع فاطمی روز یکشنبه، روز شهادت صدیقه اطهر شما برادران و خواهران شرکت کردید؛ از میدان شهدا تا حرم با چشم گریان بر سر و بر سینه‌زنان آمدید، در غربت و مظلومیت مادر بزرگوار امام هشتم(علیه‌السلام) برق اشکتان را به امام رضا(علیه‌السلام) نشان دادید، این شعائر ارزشمند فاطمه مداری و ولایتمداری که از شما برادران و خواهران در روز شهادت آن حضرت در روز یکشنبه بروز کرد، تشکر می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: متشکرم از عزیزان خدمتگزار آستان قدس رضوی که با توجه به تراکم جمعیت و عدم گنجایش جمعیت در مکانی که آماده‌ شده بود، در دارالحجه به خاطر بارندگی، توانستند در یک زمان کوتاه، مکان تجمع را به صحن جامع منتقل کنند، در یک فضای گسترده ولو از نظر هوا نامساعد بود، شعائر با جلوه بیشتری الحمدالله بروز کرد.

وی ادامه داد: زهرا(س) مظلومه تر از این حرف‌هاست که این شعائر جبران کند مظلومیت صدیقه اطهر را؛ اینقدر زهرا(س) و علی(ع) مظلوم بودند که اگر صدها برابر این شعائر هم انجام بگیرد، این مظلومیت و این غربت قابل جبران نیست؛ امشب، شب هفت صدیقه اطهر(علیها سلام) است، این مظلومیت آنقدر زیاد است که ببینید کدام حرکت، کدام شعائر، کدام تجمع بزرگ می‌تواند این غربت را جواب بدهد؟ در نصف شب تاریک یک بدن بیمار مجروح روی دست علی(ع) باقی بماند، علی(ع) و بدن حبیبه‌اش روی دستش و گودی گودال قبر مقابل چشمش... ای خدا! می‌شود این فاطمه(س) را توی این گودال گذاشت؟ می‌شود روی این بدن زهرا(س) خاک ریخت؟ در همه طول زندگی شاید این تنها موردی بود که مولا علی(ع) مستاصل شد، درمانده شد، ماند چه‌کار کند، در عین استیصال خودش می‌گوید دیدم 2 دست شبیه دست‌های پیغمبر نمایان شد، بدن مجروح حبیبه‌اش را به دست‌های پیغمبر داد، صدا زد «السلام علیک یا رسول‌الله، انی و عن ابنتک نازلت بک»، سلام پیغمبر، هم از خودم و هم از این دختری که امشب مهمان شماست... امانتی که به دست من سپردی، دوباره به دست خودت برمی‌گردانم، شما این غربت را تصویر کنید، چقدر تجمع فاطمی با آن عظمتی که روز یکشنبه صورت گرفت، می‌تواند جبران‌کننده این غربت باشد؟ فقط تنها چیزی که جبران می‌کند این غربت را، این است که میوه دلش بیاید پشت به خانه کعبه بدهد و بگوید «اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم».

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: روایت داریم می‌گوید «اوَّلُ مَنْ یُحْکَمُ فیهِ مُحسنُ علیه‌السّلام»، اول پرونده‌ای که روز قیامت بررسی می‌شود، پرونده آن محسن شش‌ماهه است، شاید اولین موردی که می‌گوید «اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم»، انتقام می‌گیرد، مظلومیت همین مقتول، کشته بین درودیوار است.

آیت الله علم الهدی در ادامه خطبه های نمازجمعه حرم رضوی اظهار داشت: تشکر از ولایتمداری شما مردم، تشکر از عشق شما مردم، تشکر از امام رضا(علیه‌السلام) و زهرادوستی(س) شما مردم که در همه موارد، این عشق به ولایت را از خودتان بروز می‌دهید و پاس ولایتمداری شما مردم این است که خوشبختانه همه‌ساله، سال شما با جمال میوه دل زهرا، مقام معظم رهبری در این مکان آغاز می‌شود، این پاس عشق و ارادت شما مردم به مقام ولایت است و ما خوشبختانه امسال هم مثل همه‌سال، متنعم به این نعمت هستیم که در روز یکشنبه، روز اول سال، ساعت 3 بعدازظهر در همین مکان و مکان‌های دیگر از عتبه مقدسه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) به دیدار جمال جان فضای مقام معظم رهبری، همه به حمدالله موفق خواهند شد.

وی ادامه داد: راهبرد یک سال نظام و راهبرد یک سال حرکت مردم، نه مردم کشور ما، راهبرد یک سال مقاومت جهان اسلام و امت اسلام از زبان گوهربار ولی امر مسلمین در تربت پاک و مقدس ثامن‌الحجج به گوش جهانیان و امت اسلام خواهد رسید و ان‌شألله شما برادران و خواهران در این فیض شرکت خواهید کرد. اما من قبل از اینکه در پای افاضات ملکوتی مقام معظم رهبری روز یکشنبه زانو بزنم، یک نکته‌ای را می‌خواهم خدمت شما برادران و خواهران عرض کنم و آن نکته‌ این است که اگر مقام معظم رهبری قبل از سخنانی که امسال افاضه می‌کنند، در یک فرصت دیگری  بنا بود با جمع ما روبرو بشوند و از ما بازخواست کنند، سال گذشته مطالبی را که من گفتم و توصیه‌هایی که من گفتم، دولت شما، ملت شما با آن سفارش‌ها و توصیه‌های من چگونه برخورد کردند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: توصیه اولشان، پیام سال بود، همدلی و همزبانی ملت و دولت، این تکلیف یکطرفه به ملت نبود که ملت با دولت همدلی و همزبانی داشته باشد، این تکلیف دوطرفه بود، هم ملت با دولت همدلی و همزبانی داشته باشد، هم دولت با ملت همدلی و همزبانی داشته باشد. اگر مقام معظم رهبری این تکلیف دوسویه‌ای را که برای ملت و دولت ما مشخص کرده‌اند، بازخواست کنند، آیا در این یک سال، این تکلیفی را که در ضمن پیام سال ابلاغ فرمودند، آیا ما انجام دادیم یا نه؟ با سیاست‌های دولت، با برنامه‌های دولت، با نظام و سبک مدیریت دولت آیا مردم ما همدلی داشتند یا نه؟ کسانی که به‌ عنوان نماینده دولت و مجری سیاست دولت پای میز مذاکره نشستند، با دشمنان مذاکره کردند، از دیدگاه مردم ما هم در سر زبان‌ها، هم در درون‌دل‌ها و باورها به‌عنوان انسان‌های متدین، معتقد و دلسوز این نظام و وابسته به این انقلاب با توصیه مقام معظم رهبری هم در دل مردم جا داشتند و هم در زبان مردم جا داشتند. اما از آن‌طرف، اگر برحسب یک اصل مسلم اسلامی و دینی ما «النصیحت للامام، النصیحت للحاکم، النصیحت لامیر» یک نصیحت و خیرخواهی از طرف دلسوزی نسبت به این نظام و ملت بروز داده شد، آیا برخورد از آن‌طرف هم با این النصیحت للحاکم و للامیر، برخورد خیرخواهانه بود یا برخورد دولت ستیزانه؟ این بازخواست مقام معظم رهبری امروز هم از دولت ما هست، هم از ملت ما در پایان سال.

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: نکته دومی که در توصیه مقام معظم رهبری و در فرمایشاتشان به‌طور شفاف مشخص بود، مسئله دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر دشمن و استکبارستیزی که این را به‌عنوان یک اصل اصیل انقلاب هم به مردم تکلیف کردند، هم به دولت و مدیران نظام تکلیف کردند و تأکید داشتند که به دروازه غرب چشم ندوزید، به دشمنانتان امیدوار نشوید، به این عناصری که جز با براندازی دین شما، اسلام، کیان دولت و ملت شما و هویت شما حاضر نیستند کوتاه بیایند، به اینها دل نبندید و چشم نداشته باشید.

وی اظهار داشت: آیا مردم ما، مدیران ما در حوزه برنامه‌ریزی نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ما در حوزه اجرایی و دولت این توصیه‌های رهبری را عمل کردند یا نه؟ من می‌خواهم عرض کنم که شما امت انقلاب پای این نقطه ایستادید، «مرگ بر آمریکا»ی شما از اول سال تا امروز که آخر سال است، کوچکترین تنازلی پیدا نکرده است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان ساخت: به مقام معظم رهبری عرض می‌کنیم که آقا، این مردم پایمردانه در پای اجرای دستورات و فرامین شما در عرصه استکبارستیزی آنچنان ایستاده‌اند که امروز شاهدیم در روی کره زمین، عصبانیت آمریکا و غضب افریط های مزدور آمریکایی مثل آل سعود و حکام جاسوس منطقه به‌مراتب بیشتر از پارسال است. 36 سال قبل، شهید مظلوم شهید بهشتی اعلام کرد که «ای آمریکا، از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر»، 36 سال از جمله شهید بهشتی گذشته، امروز شهید بهشتی سر از خاک بردارد، ببیند که آمریکا از عصبانیت از دست ما دارد می‌میرد و نقطه‌های آخر نفس کشیدنش است. این نتیجه توصیه و اطاعت مردم از ولی امر مسلمین و ایستادگی مردم در پایمردی در پای این انقلاب است، مردم در حماسه‌های مختلف، اصل استکبارستیزی را به نمایش گذاشتند در برابر چشم مردم دنیا، در حماسه 22 بهمن، در حماسه انتخابات 7 اسفند و در همه حماسه‌ها نشان دادند که مفهوم "مرگ بر آمریکا" امروز در جامعه ما یک معنا و مفهوم شعوری و جدی است، یک لفظ شعاری نیست که بر سر زبان‌ها جاری بشود.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: نقطه سومی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در اول امسال بود، اقتصاد مقاومتی است، در این اقتصاد مقاومتی، هم مردم ما، هم دولت ما باید خودش را پای میز محکمه وجدان خودش بیاورد، شما مردم در پای میز محکمه وجدان در اجرای این فرمان حجت امام زمان(عج) که در اقتصاد مقاومتی بود، در عرصه زندگی‌تان چقدر چشم به داخل، کالای داخلی و تولید داخل داشته‌اید در همه تجهیزات زندگی و یا خدایی نکرده چشم به خارج و کالای خارجی داشته‌اید در اجرای اقتصاد مقاومتی، شما مردم چه کردید؟ دولت ما باید در محکمه وجدان خودش ببیند در اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی‌ها چه انجام گرفت؟ در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی که دولت برنامه‌ریزی کرده از نظر قراردادها با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، از نظر برنامه ششمی که تدوین کرده، از نظر مسائل پول و بانکی که در طول امسال برنامه‌ریزی کرده، بیاید نشان دهد رابطه‌این برنامه‌ها با اقتصاد مقاومتی چیست و چه رابطه‌ای دارد؟ این را برای مردم شفاف کنند، مردم ما بدانند وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند «قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل بشود، چون ما در جنگ هستیم، ستاد اقتصاد مقاومتی کفایت نمی‌کند»، باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی راه بیندازیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان گفت: برخورد با جریان اقتصاد مقاومتی به‌ عنوان برخورد یک ابزار قاطع و قوی در جنگ با اقتصاد دشمن باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: