به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۴۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
عملکرد اشرافیگرانه ای که در ساخت حرم مراد مستضعفان عالم، امام خمینی(ره) انجام گرفته، از دیگر نکاتی است که هنوز از سوی تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب، پاسخی برای آن ارایه نشده است
"خیبرآنلاین" - سید حسن مصطفوی (خمینی) با همراهی یک مفسد و محکوم اقتصادی که پرونده اتهاماتش همچنان مفتوح است، به بازار تهران رفت و در این بازارگردی، از مسجد امام خمینی(ره) و شبستان های در حال بازسازی آن و کلاس های درس حوزه علمیه بازدید کرد.


به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در این بازدید که روز پنجشنبه 19 فروردین ماه 95 انجام گرفت، غلامحسن کرباسچی، یکی از مفسدین اقتصادی که در سال 1377 محکوم شد و البته پرونده اتهامات او همچنان مفتوح است، فرزند یادگار امام(ره) را همراهی می کرد.

حضور سوال برانگیز چنین افرادی در اطراف سید حسن مصطفوی به عنوان یکی از انتقادات مردم علاقه مند به خط امام(ره) همیشه مطرح بوده است. این سوال که مگر مواضع کنونی مصطفوی چگونه است که فردی همچون کرباسچی تا این حد به او نزدیک شده و دوشادوش او قدم برمی دارد، ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است.


علاوه بر این، عملکرد اشرافیگرانه ای که در ساخت حرم مراد مستضعفان عالم، امام خمینی(ره) انجام گرفته، از دیگر نکاتی است که هنوز از سوی تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب، سید حسن مصطفوی، پاسخی برای آن ارایه نشده است.


با توجه به گذشته 18 سال از زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی کرباسچی و دوستانش در شهرداری تهران، بازخوانی حکم صادره توسط قاضی وقت (حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای) می تواند یادآور اتفاقاتی باشد که در آن سال ها صورت گرفت؛ حکم و پرونده ای که به اذعان قاضی صادرکننده رای، همچنان مفتوح است:

با توجه به مجموع محتویات پرونده و اسناد و مدارک منضم پرونده و با عنایت به مفاد مواد 45، 45، 55 و 79 قانون شهرداری و مواد 23، 25 و 34 آیین نامه‌ مالی شهرداری و دستورالعمل شماره‌ 34/3/1/16613 در سال 1369 وزیر کشور و ماده‌ 42 قانون مجازات اسلامی و مفاد ماده‌ 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتهام آقای غلامحسین کرباسچی دایر بر مشارکت در اختلاس 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به نفع گروه کارگزاران و مبلغ 250 میلیون ریال به نفع آقایان تاجران و تقوی منش و 600 میلیون ریال به نفع آقای بهزادیان و مبلغ 870 میلیون ریال (400000000+200000000+270000000) به نفع شخصی و مبلغ 90 هزار دلار آمریکا به نفع آقای صادق خرازی و مبلغ 500 میلیون ریال به نفع تعدادی از مدیران وزارت کشور و به نفع شخصی محرز است. همچنین، اختلاس آقای غلامحسین کرباسچی به مبلغ 600 میلیون ریال به نفع آقایان عظیمی‌نیا، صفی نیا، نساجیان، شجاعی و خانم ناهید سپهری نیز محرز و مسلم است، اگرچه مدعی هستند و در موارد هم مدرک ارائه کرده‌اند که مبالغ فوق، به غیر از 600 میلیون ریال اخیر در سال 1376 و یک مورد (500 میلیون ریال) در سال 1373 و یک مورد در سال 1377 به حساب شهرداری واریز شده است.

علیهذا به استناد ماده‌ 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری با رعایت تبصره 3 همین ماده و با توجه به سوابق و خدمات متهم و رعایت ماده 22 قانون مجازات اسلامی، متهم غلامحسین کرباسچی به 3 سال حبس قطعی با احتساب ایام بازداشت قبلی و رد 600 میلیون ریال به حساب شهرداری و به جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد ریال وجه نقد و 10 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم می‌شود. در مورد سایر موارد اتهامی اختلاس یعنی وجه مربوط به ساختمان آفتابگردان، تحفیفهایی که در مورد پروژه‌ ساختمان مژده به افراد داده شده و تعداد 60 سکه‌ بهار آزادی که برای تودیع وزیر سابق کشور داده بودند و 80سکه‌ نیم بهار آزادی که به آقای سازگارنژاد تحویل شده بود و وجه مربوط به خودروهای بنیاد مستضعفان و تخفیف در مورد زمین پلاک ثبتی 6192/9633 خیابان الوند با توجه به دفاعیات متهم و به لحاظ عدم کفایت دلیل، اختلاس محرز نیست و بنا بر اصل برائت، متهم در این موارد تبرئه می‌گردد.

درخصوص تضییع و تصرف غیرمجاز و غیرقانونی در وجوه شهرداری جمعا به مبلغ 35 میلیارد و 911 میلیون و 481 هزار و 900 ریال(35911481900 ریال) محرز است که از این مبلغ تاکنون 17346842200 ریال به شهرداری یا شرکتهای وابسته به شهرداری برنگشته است، لذا به استناد ماده‌ 76 قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) مصوب 18 مردادماه 1362 و ماده‌ 598 مصوب خردادماه 1375 به استرداد کل مبلغی که برگشت داده نشده است و تحمل 60 ضربه شلاق محکوم می‌گردد. با توجه به وضع اجتماعی و سوابق متهم و با استفاده از بند ب ماده‌ 25 قانون مجازات اسلامی 60 ضربه شلاق مشارالیه به مدت 4 سال تعلیق می‌شود. به سبب اینکه از ناحیه‌ شهرداری تاکنون ادعایی برای خسارت نشده است و دادخواستی ارائه نگردیده، دادگاه فارغ از اظهارنظر می‌باشد.

در مورد مشارکت در ارتشا نیز اگر چه آقای غلامحسین کرباسچی با استفاده از موقعیت شهرداری و توسط معاون خود آقای عظیمی نیا تنها از آقایان علوی و حدادزاده مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون ریال (1230000000 ریال) برای کمک به انتخابات دریافت کرده است و مطمئنا افرادی که طرف قرارداد شهرداری هستند بدون چشمداشت و بی‌جهت وجهی را نمی‌پردازند و اگر قرار بود داوطلبانه به انتخابات کمک کنند، هیچ نیازی نداشتند که فیش واریز وجوه را به آقای عظیمی نیا و در نهایت به شهردار تهران تحویل دهند، اما دلیل کافی بر اثبات اتهام و احراز ارتشا توسط آقای کرباسچی وجود ندارد و از این اتهام نیز بنا به اصل برائت تبرئه می‌گردد.

اما در مورد تضییع حقوق شهرداری به ازای وجهی که از 2 نفر فوق برای انتخابات اخذ شده بود، چون نیاز به کارشناسی و بررسی بیشتر دارد، لذا پرونده در این حیث مفتوح باقی می‌ماند.

در مورد اتهام تبانی در معامله‌ فروش چاپخانه‌ شرکت چاپ سبز و زمین و متعلقات آن، مشارکت آقای غلامحسین کرباسچی در تبانی فوق با آقای محمدرضا بهزادیان از طرف شرکت چاپ گستر محرز و مسلم است به استناد ماده‌ واحده‌ قانون مجازات تبانی در معاملات دولتی و با رعایت بند 5 ماده‌ 22 قانون مجازات اسلامی، نامبرده به 2 سال حبس و 10 سال انفصال از خدمات دولتی و شرکتها و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها محکوم می‌شود. اما درخصوص تبانی در معامله‌ پروژه‌ بوستان به لحاظ عدم کفایت دلیل و بنا بر اصل برائت، تبرئه می‌گردد.

پرونده درخصوص مسائل مربوط به بلندمرتبه‌سازی و تخریب باغها و شکایتهایی که اخیرا اشخاص حقیقی یا حقوقی علیه شهرداری تهران تقدیم داشته‌اند، به سبب ضرورت کارشناسی و بررسی شکایتهای واصله و همچنین در مورد سایر متهمین مفتوح است و در آینده اظهارنظر خواهد شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
1
3
زر سرمايه دار هنگامي كه با تزوير يك به ظاهر (...) مخلوط شود
نتيجه اش خسارت بزرگ به اهل ايمان خواهدبود

انشاء الله كه خداوند شر همه آنان را از سر اين ملت بركند !!!
آمين
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
3
2
از اختلاسهای دولت قبل چه خبر!!!؟؟؟
پاسخ ها
بچه دهاتي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خبر خير! عجالتا كه كوه موش زاييده . (...) به اتهام قبول رشوه در دوره دولت خاتمي و متهم شدن بعد از معاون اول شدنش ، به پنج ميليارد رداصل مال به علاوه جريمه محكوم شده . (...) به بازپرداخت 40 ميليون حقوق شبهه ناك محكوم شده . (...) بعد هفت ماه بازداشت موقت(!) تازه قراره تفهيم اتهام بشه . مه آفريد اميرخسروي به اتهامي بجز اختلاس دراز شد و خاوري محبوب (...) و تحميل شده به احمدي نژاد توي كانادا داره حال مي كنه . بابك زنجاني از زيرجيب (...) و مرحوم (...) شد بابك زنجاني و به اتهام جنايت به نام "دور زدن تحريم كدخداي نازنين"‌قراره دراز بشه . گل پسر بابا محكوم شده ،‌اما (...) فقط اسم زندانشو آورد و مبلغ جريمه و رد مال رو يادش رفت .
عجالتا اينها ما دولت قبله . راجع به عزيزان دولت فعلي كه هيچي نگيم ؛ به قول داداشي :‌پاك پاكن!
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
2
این اضافه نکردین کن تازه دروغشون هم در اومد که گفته های احمد توکلی رو به احمدی نژاد نسبت داده بودن ولی مشخص شد که 105 هزار میلیلرد اختلاس در دولت کنونی اتفاق افتاده .ماشاالله به این اشتها
بوسجین
|
Netherlands
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
3
بله ان موقع این اقا برای امام ساده زیست باید تمبر طلا ضرب کند و یا دنبال کاخ نشینان و اشرافیان و... باشد چرا که همنشین ایشان افرادی مانند ان می باشد پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: