به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بچه‌های ما روی پیشانی‌شان نوشتند یا مهدی ادرکنی، یا فاطمه الزهرا، زیر باران آتش رفتند تا عصمت زهرا(س) در این مملکت پیاده شود نه هرزگی زن ایتالیایی با شرکت مدلینگ ایتالیا!
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه سوم اردیبهشت‌ماه مشهد در حرم امام رضا(علیه‌السلام) با اشاره به میلاد امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) گفت: میلاد مسعود مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) را به محضر مقدس همه شما عزیزان تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: کسی که فساد اخلاقی و فساد اقتصادی دارد، نمی‌تواند محب امیرالمؤمنین باشد.

وی افزود: دوستی علی(ع) لازمه‌اش مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با فساد اخلاقی است، فساد اقتصادی و فساد اخلاقی، یک رابطه دوسویه دارد، هم فساد اخلاقی علت برای فساد اقتصادی است و هم معلول فساد اقتصادی هست؛ انسان‌هایی که در جریان توسعه ثروت و قدرت به دنبال فساد اقتصادی هستند، نقطه مصرف درآمد و سود کلان اقتصادی با فساد درآمدشان، عرصه لذت بردن، شهوترانی کردن، عیاشی داشتن و تولید فساد اخلاقی هست.

آیت اللع علم الهدی تاکید کرد: اینها مولد فساد اخلاقی‌اند، آنهایی که در عرصه فساد اخلاقی هستند، اینها هم با مفاسد اخلاقی به دنبال جمع‌آوری پول به‌عنوان توسعه تجمل و درآمد هستند، اینها عامل فساد اخلاقی جامعه بودند، کالای فروشی برای به دست آوردن و توسعه اقتصادی و امکانات مادی خودشان در زندگی قرار بدهند، پس فساد اخلاقی علت فساد اقتصادی است، این دوتا رابطه دوسویه دارند.


امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: بعضی از این عناصر شیطان مسلکی که می‌خواهند اینها در یک موقعیتی، یک سنگر مبارزاتی ضدفساد اخلاقی و بی‌حجابی را منکوب کنند، در این دستگاه‌های اطلاع‌رسانی‌شان با دروغ بستن، با افترازدن، با اینکه بنده گفته‌ام بی‌حجابی بدتر از اختلاس است، شروع می‌کنند سمپاشی کردن درحالی‌که چنین جمله‌ای از بنده صادر نشده، خطبه نمازجمعه هم جای دفاع شخصی نیست، در صفحات شبکه‌های اجتماعی من این مسئله توضیح داده‌شده.

وی افزود: فساد اقتصادی و فساد اخلاقی درواقع وابسته و ملازم یکدیگرند، کلیدواژه اینها هم بی‌حجابی است؛ بی‌حجابی هم کلیدواژه فساد اقتصادی است، هم فساد اخلاقی است؛ وقتی بنا شد یک زن و دختر جوانی با کشف حجاب، صورت آرایش‌کرده،‌ موی پریشان، گل‌وگردن عریان خودش را در اختیار نگاه‌های زهرآلود مردهای هرزه گذاشت، فساد اخلاقی توسعه پیدا می‌کند و با توسعه فساد اخلاقی، انسان‌هایی که می‌خواهند این شهوترانی تحریک‌شده و این عیاشی‌های به مظهررسیده با این بی‌حجابی را عملی کنند، راهی جز آلوده شدن به دزدی‌ها، به اختلاس‌ها،‌ به رشوه بازی‌ها و جنایت‌های اقتصادی ندارند، این فساد اقتصادی را تولید کرد، این کلیدواژه فساد اقتصادی است ضمن اینکه کلیدواژه فساد اخلاقی هم هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اخلاق از اینجا فاسد می‌شود؛ وقتی بنا شد حوزه غریزه جنسی یک جامعه آنقدر بی‌بندوبارانه گسترش پیدا کرد که هر عنصر بی‌پروایی در رهگذر اطفای غریزه جنسی مردهای هرزه قرار بگیرد، این جامعه بستر و مهد فساد است و کلیدواژه‌اش شد بی‌حجابی و بزرگترین کلیدواژه امنیت اجتماعی، مقابله با بی‌حجابی است، مقابله با بی‌حجابی، حجاب اجباری نیست، مقابله با بی‌حجابی، مقابله با یک کلیدواژه فساد اخلاقی، فساد اقتصادی و فساد اجتماعی است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک عاملی که منشأ همه مفاسد هست در کشور در مقام تحقق امنیت اجتماعی باید با بی‌حجابی مبارزه بشود؛ من تشکر می‌کنم از نیروی انتظامی غیور دلاور که با کمال قدرت و طرح و برنامه قاطع در این عرصه وارد فعالیت شده چون مسئول امنیت اجتماعی نیروی انتظامی است، نیروی انتظامی، رسالتش حفظ امنیت است، در ساختار نیروی انتظامی، معاونت امنیت اجتماعی وجود دارد، اگر امنیت اجتماعی به‌وسیله نیروی انتظامی غیرقانونی و خلاف قانون است، چرا در ساختار این نیرو معاونت امنیت اجتماعی قرارگرفته است.

وی تاکید کرد: این قانونی است که معاونت امنیت اجتماعی دارد، معاونت امنیت اجتماعی به این جمعبندی رسیده برای این‌که فساد را از کشور جمع کند، امنیت اجتماعی به وجود بیاید، باید با بی‌حجابی مقابله کند چون عامل همه اینها،‌ بی‌حجابی زن‌های لاابالی و بی‌بندوبار است  و باید بجنگد، این یعنی چه که بعضی از عزیزان ما در مسئولیت‌ها برای این‌که یک قشر لائیک لامذهب را به دنبال خودشان یدک بشکند، می‌آیند از فساد حمایت می‌کنند و از یک حرکت مبارزاتی با فساد نیروی اجتماعی تخطئه می‌کنند؟!

امام جمعه مشهد مقدس افزود: این دخالت در زندگی عمومی و خصوصی مردم نیست، پس اگر دزد را گرفتند، دخالت در زندگی عمومی مردم است؟ اگر آدمکش را گرفتند، این دخالت در زندگی عمومی و خصوصی مردم است؟ وقتی کلیدواژه امنیت اجتماعی مقابله با بی‌حجابی هست و مسئول امنیت اجتماعی که در این کشور که نیروی انتظامی است، باید آیین‌نامه‌اش را مشخص کند و برحسب او، این کلیدواژه را براندازی کند، این می‌شود غیرقانونی؟ این می‌شود دخالت در زندگی عمومی مردم؟

وی ادامه داد: شما این حرف‌ها را می‌زنید، چه کسانی را می‌خواهید دنبال خود راه بیندازید؟ چه عناصری را می‌خواهید برای خود یدک سیاسی بکشید و چه جریانی می‌خواهد از شما حمایت کند؟ از این حرف‌های شما چه کسی خوشش می‌آید؟ این نمازگزارهای نمازجمعه از این حرف‌ها خوششان می‌آید؟ این مردم متدین اهل عبادت و تقوا از این حرف‌ها خوششان می‌آید یا یک‌مشت افراد هوس‌باز هرزه‌ای که می‌خواهند خانواده‌های باعفت را به میدان فساد بیاورند و آنها را ابزار شهوترانی و عیاشی خودشان قرار بدهند، آنها خوششان می‌آید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شما برای خوشایند آنان این حرف‌ها را می‌زنید؟ برای این‌که آنان از شما راضی بشوند این مسائل را می‌گویید؟ نمی‌توانید معیشت مردم را اداره کنید، در عرصه فرهنگ و اقتصاد جامعه ضربه می‌زنید،‌ به این وسیله می‌خواهید خلأ مدیریتی خودتان را پرکنید که یک‌مشت لاابالی از شما راضی بشوند و یک‌مشت لاابالی از شما خوششان بیاید؟

وی ادامه داد: یک نهاد مقدس نظام جمهوری اسلامی به فکر ایفای رسالت خودشان داده، قانون امربه‌معروف و نهی از منکر چند ماه قبل با همت این مجلس عزیز عظیم حزب‌اللهی نهم تصویب شد و شما حاضر نشدید این قانون را اعلام و ابلاغ کنید،‌ رییس مجلس ابلاغ کرد، اجرای این قانون که به‌عنوان اجرای یک جریان قانونی 100 درصد هست، در مرحله اول رسالت نیروی انتظامی هست و نیروی انتظامی باید ابزار، آیین‌نامه و روال داشته باشد در اجرای این قانون آن‌وقت بعضی عزیزان مسئول ما می‌آیند سد راه می‌شوند که چنین قانونی اجرا بشود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما امروز در چه شرایطی زندگی می‌کنیم؟ خانواده‌های باعفت در این فروشگاه‌های لباس سر می‌کشند لباس برای خودشان تهیه کنند، می‌گویند طرح‌های نانجیب لباس و پوشاک موجود در فروشگاه‌ها به ما اجازه انتخاب لباس مناسب نمی‌دهد، یک طراح اسلامی قوی برای لباس ترویج نمی‌کنید آن‌وقت هیأت ایتالیایی که می‌آید در این مملکت، شما می‌آیید با یک شرکت مدلینگ، شرکتی که هنر و تجارتش طراحی لباس است، قرارداد می‌بندید که او بیاید لباس اسلامی را از بلد کفر برای این مسلمان‌ها طراحی کند؟

وی افزود: ما واقعا فکر نداریم؟ مردم ما که فناوری نانو دارند، فناوری هسته‌ای را پیش بردند، مردمی که در انواع علوم جوانان باعرضه ما که در همه عرصه‌های علمی و فناوری پیشرفته‌اند، در طراحی لباس اسلامی ما فکر نداریم؟ مغز نداریم که باید طراح ایتالیایی و مدلینگ ایتالیایی بیاید قرارداد ببندد و برای مسلمان‌ها فرهنگ آلوده بزهکاری و برهنگی غرب و اروپا را بیاورد داخل مملکت و طراحی لباس بکند؟ هیهات مناالذله.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این هم از ارتباطات اقتصادی ما با دنیایی که می‌گوییم بیاید در این مملکت سرمایه‌گذاری کند، این شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری آورده‌اید؟ شرکت‌های مدلینگ ایتالیایی را آورده‌اید که سرمایه‌گذاری کند؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: طرح پوشاک هرزگی و بی‌بندوباری که در اروپا هست بیاورد در بازار مسلمان‌ها؟ ما به چه روزی باید بیفتیم؟ چه وضع دیگری باید داشته باشیم؟ مردم ما خون داده‌اند، جان داده‌اند شما وزیر و وکیل شده‌اید که این کار را بکنید؟ این بچه‌های ما روی پیشانی‌شان نوشتند یا مهدی ادرکنی، یا فاطمه الزهرا، زیر باران آتش رفتند تا عصمت زهرا(س) در این مملکت پیاده شود نه هرزگی زن ایتالیایی با شرکت مدلینگ ایتالیا!

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: اینها یک واقعیت‌هایی است که بایستی مردم ما متوجه بشوند، هشیار باشند، بیدار باشند، بصیرت دینی مردم ما اجازه این حرکت‌ها را در جامعه ما نخواهد داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
aliuf
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
چشم (...)
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: