به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
از امام خامنه ای و سید حسن نصرالله تشکر می کنیم که همواره به ما کمک کرده اند. جمهوری اسلامی ایران با اطلاع رسانی دقیق و کمک در حوزه بهداشت و درمان خدمات زیادی به مردم یمن ارائه داده است. از جامعه جهانی انتظار داریم که به ما کمک کنند. ما مردم مظلومی هستیم
"خیبرآنلاین" - بیش از یکسال از آغاز جنگ نابرابر یمن می گذرد و آل سعود همچنان در سایه سکوت سازمانهای بین المللی و با همراهی متحدین غربی و منطقه ای خود، مردم مظلوم یمن را هدف وحشیانه ترین حملات قرار می دهد. تنها در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ، عربستان و متحدانش با استفاده از جدیدترین سلاح ها و با کمک برخی ایادی داخلی شان بیمارستان ها، مدارس، پل ها و بسیاری از دیگر زیرساخت های یمن را بمباران کرده و فجایع انسانی زیادی را در این کشور بوجود آوردند.

به گزارش مهر، اما همه جنایات ریزودرشتی که سعودی ها به آن اقدام کرده اند، باعث نشد تا یمنی ها دست از مسیری که انتخاب کرده اند، بردارند و کماکان با حمایت جدی از انقلاب این کشور و رهبران آن، بر خواسته های خود مبنی بر پایان دیکتاتوری، شکل گیری حکومت مستقل و مبارزه با تجاوز بیگانگان تاکید دارند. جوانان و مردان یمنی با وجود تمامی مشکلات دست از مبارزه برنداشتند و در تمام این مدت تلاش کردند از کشور و آئین خود دفاع کنند؛ دفاعی نابرابر در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح آل سعود. دفاعی که به شهید و مجروح شدن دهها هزار نفر از مردم یمن انجامیده است. البته آنها توفیقات خوبی هم در مبارزه با رژیم سعودی داشته اند و همین ایستادگی و مجاهدتشان باعث شده به هیچیک از اهداف مهم خود در این  جنگ نائل نشود و به میز مذاکره و گفتگوی سیاسی روی بیاورد.

موقعیت خاص جغرافیایی یمن و محدودیت هوایی و دریایی تحمیل شده بر انقلابیون این کشور، منجر شده تا شرایط غذایی، دارویی و انرژی در داخل این کشور مستضعف بسیار حاد شود. یکی از مهمترین نیازهای امروز یمنی ها، نیازهای بهداشتی و درمانی است؛ زیرا با بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی عملا جایی برای درمان مجروحین یمنی وجود ندارد.  حتی سعودی ها در چند مورد به مراکز درمانی سازمان ملل هم رحم نکردند، اگرچه سازمانی که گویا برای حمایت از ملت ها تاسیس شده ناتوان تر و بی دست و پا تر از آن بود که در مقابل چنین تجاوازت آشکاری اقدامی جز محکومیت خشک و خالی انجام دهد. جمهوری اسلامی ایران اما از ابتدای جنگ، تنها کشوری بود که علی رغم همه محدودیت ها همواره درکنار مردم یمن قرار گرفته و تلاش کرده از آنها حداکثر حمایت را داشته باشد. ارسال کمک های دارویی از طریق کشتی و هواپیما اگرچه در مراحلی به نتیجه نهایی نرسید اما به همگان و در گام اول ملت یمن اثبات کرد که هم کیشانشان در ایران بسیار بیشتر از همسایگان و همزبانانشان در منطقه هوای آنها را دارند.

در این حدود 400 روز سپری شده از آغاز جنگ، تعدادی از مجروحان یمنی برای درمان به ایران منتقل شده اند، شرایط برخی از ایشان چنان حاد بوده که شاید فاصله چندانی تا مرگ نداشته اند و هرکس که تصاویر آنها در ابتدای مجروحیت را مشاهده کند ذره ای گمان نمی کند که چنین فردی اکنون در قید حیات باشد یا حتی به میدان نبرد بازگشته باشد. اما یمنی ها که بسیاری از ایشان نه در میدان نبرد، که در خانه و کاشانه یا مدرسه و دانشگاه قربانی زیاده های خواهی آل سعود شده و موشک های همسایه شرقی شان برسرشان آوار شده است، با کمک پزشکان ایرانی جان تازه ای گرفته اند. در این حال به یکی از مراکز نگهداری این مجروحان رفتیم تا از نزدیک و از زبان خودشان درباره آنچه برآنها رفته است، سوال کنیم.

در این محل امکانات برای نگهداری مجروحانی که دوران درمان اولیه را در بیمارستان های تهران سپری کرده اند و احتیاج به مراقبت های بعدی دارند، فراهم شده بود. در این استراحتگاه همچنین پزشک نیز حضور داشت تا در صورت بروز مشکل به وضعیت مجروحان رسیدگی کند.

عمر السقاف: مردم جنوب یمن اشغال سعودی - اماراتی را نمی پذیرند

عمر السقاف یکی از جوانانی بود که به تازگی برای درمان به ایران آمده است. او اظهار داشت: من اهل جنوب یمن هستم. ما حدود یک ماه است برای درمان در تهرانیم و همه ما در شرایط خوبی هستیم و همکاری برادران در ایران خوب بوده است.

السقاف ادامه داد: همچنین ما در مورد موضوع جنوب و جنوبی ها با هیاتی از احزاب سیاسی که از یمن به تهران آمده بود دیدار کردیم، با مقامات وزارت امور خارجه جنوب هم ملاقات و گفتگو کردیم و بر اهمیت مساله جنوب تاکید کردیم و اینکه مردم جنوب یمن اشغال سعودی_اماراتی را نمی پذیرند و از داخل در برابر آن مقاومت می کنیم.

وی تصریح کرد: درخواست می کنیم مساله جنوب یمن در گفتکوهای سیاسی به حاشیه رانده نشود.

در طول بازدید مجروحین یمنی همواره تلاش داشتند تا از مشکلات و مصیبت هایی که برای آنها ایجاد شده است، سخن بگویند شاید بتوانند صدای مظلومیت خود را به گوش مردم جهان برسانند.

عبدالواحد علی جوانی از صنعا است که به تازگی با شرایطی کاملا بحرانی به ایران آمده او درخصوص آخرین وضعیت یمن می گوید: اوضاع یمن خیلی بد و بحرانی است. موشک ها در تمام طول روز بر سر ما فرود می آید و جنگنده ها در آسمان کشور ما پرواز کرده و ما را بمباران می کنند. آنها بازارها، بیمارستانها و نقاطی که زن و بچه در آن هستند را بمباران می کنند. آنها از روش جنگ سوخته استفاده می کنند و همانطور که زیرساخت های غزه را نابود کردند، می خواهند زیرساخت های یمن را نیز از بین ببرند تا دیگر کشورمان نتواند روی پای خود بایستد.

وی در ادامه افزود: بیشتر کسانی که مورد اصابت گلوله ها و موشک ها قرارمی گیرند زنان و کودکان هستند. در صعده و مناطق شمالی یمن بمباران شدت بیشتری دارد. نزدیک به 20 کشور به آل سعود کمک می کنند. آمریکا، اسرائیل، مصر، سودان، امارات و برخی از کشورهای دیگر به عربستان برای کشتار هم میهنان ما کمک می کنند.

عبدالواحد علی با بیان اینکه اولین سلاحی که ما با آن می جنگیم، سلاح ایمان است و بعد از آن با سلاح های سبک از خود دفاع می کنیم، تصریح کرد: وضعیت بهداشتی و درمانی در یمن بحرانی است و بیمارستانها بمباران شدند. آل سعود بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی را مورد هدف قرار می دهد. با رشوه و پول دکترهای مصری و اروپایی را که در یمن کار می کردند، فراری داده اند. در حال حاضر اقدامات درمانی به صورت خودجوش در کشور ما انجام می شود و هر کسی که تجربه کمک های اولیه را دارد به مجروحان کمک می کند.

این مجروح یمنی خاطرنشان کرد: آل سعود و همدستانش تمام زیرساخت های یمن را بمباران کرده اند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از ما حمایت می کند. حضرت آیت الله خامنه ای و جمهوری اسلامی باعث شده اند که معنویات در یمن زنده و ایمان بچه های ما بیشتر شود. خیال ما راحت بود که ایشان پشت سر ماست و به ما کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ما این وحشی گری ها را از طرف آل سعود، القاعده و گروه های تروریستی دیگر می دیدیم دلگرم بودیم که کشور دیگری نیز هست که به ما کمک می کند، گفت: ایران به لحاظ درمانی به ما خیلی کمک می کند و مجروحان ما به اینجا می آیند و درمان می شوند، ما از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.

محمد السام مرد میانسالی از صنعا است که فرزند نوجوان خود را برای درمان به تهران آورده است. او درخصوص آخرین وضعیت یمن گفت: پسر من در خط مقدم بود و 350 موشک در یک لحظه آنجا را بمباران می کند و فرزند من هم مجروح شد. این 350 موشک برای 12 نفر پرتاب شده بودند. داماد، خواهر و تعداد زیادی از بستگان ما شهید شده اند.

وی ادامه داد: ما برای بازگشت مشکل حمل و نقل هوایی داریم. ما به لحاظ زمینی و دریایی در محیط بسته ای قرار گرفته ایم و باید از طریق هوایی جابجا شویم که این هم دشوار است. تنها اسلحه ای که ما داریم، ایمان است. کل جهان بر علیه ما متحد شده اند اما یمن مقاومت می کند و پایدار است. این مقاومت ما ملت های دیگری را نیز بیدار کرده است.

با داعش، عربستان و تروریست ها می جنگیم؛ مقاومت ما چندگانه است

محمد السالم افزود: ما نه تنها بر علیه حکومت مستبد عبد ربه منصور هادی انقلاب کردیم؛ بلکه با داعش، عربستان و تروریست ها می جنگیم؛ مقاومت ما چند گانه است. به همین دلیل انقلاب ما اراده ای قوی می خواهد زیرا همه بر علیه ما متحد شده اند. آل یهود این را می داند که تنها نیرویی که می تواند بر علیه آنها پیروز شود شیعیان امام علی هستند همانطور که در جنگ خیبر پیروز شدند.

وی با بیان اینکه در یمن جنگ شدیدی وجود دارد و در آنجا از سلاح های مختلفی استفاده می شود، تصریح کرد: تنها جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان بودند که در این جنگ به ما کمک کردند. ما خواهان صلح هستیم اما سازمانهای بین المللی و حقوق بشری در این دو سال هیچ کمکی به ما نکرده اند؛ اگر آنها خواهان صلح نیستند ما برای ادامه جنگ آماده ایم. سازمانهای بین المللی تنها شعار حقوق بشری می دهند و خودشان از اصلی ترین نقض کنندگان حقوق ابتدایی بشر هستند؛ با وجود جنایت های زیاد جنگی در یمن، آنها سکوت کرده اند و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان ما را نمی بینند.

محمدناصر، نوجوان 17 ساله اهل صعده، مجروح دیگری بود که چند روزی است برای درمان به تهران آمده، او از ناحیه دست به شدت آسیب دیده اما روحیه ای ستودنی دارد و با هیجان خاصی از مبارزه با آل سعود حرف می زند.

ناصر در تشریح اوضاع یمن می گوید: وضع یمن خیلی بحرانی است؛ در کشور ما همه چیز تخریب شده است و زنان و کودکان ما را ناجوانمردانه می کشند. اما ما پایدار هستیم. با بمباران جاده ها و راههای ارتباطی انتقال مواد غذایی در یمن سخت شده است اما ما مقاوم هستیم. ما تا نابودی دشمن خدا ایستادگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از امام خامنه ای و سید حسن نصرالله تشکر می کنیم که همواره به ما کمک کرده اند. جمهوری اسلامی ایران با اطلاع رسانی دقیق و کمک در حوزه بهداشت و درمان خدمات زیادی به مردم یمن ارائه داده است. از جامعه جهانی انتظار داریم که به ما کمک کنند. ما مردم مظلومی هستیم. با وجود جنگ در کشور ما حمل و نقل بسیار دشوار است و از خدا می خواهم که شفا پیدا کنم تا بتوانم دوباره از کشورم دفاع کنم.

مجروح یمنی گفت: به آل سعود این پیام را می دهم که ما مقاوم هستیم. براساس امر قرآن در مقابل آنها مقاومت خواهیم کرد. 3 برادر من شهید شده اند. آنها خودشان را برای خدا شهید کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: